آخرین مطالب

رییس کمیسیون گردشگری اتاق ایران:

سفر امن به ایران را تضمین کنیم/ برگزاری سمینار گردشگری اتاق‌های مشترک ایران با سایر کشورها همایش و سمینار - اخبار صنعت گردشگری

سفر امن به ایران را تضمین کنیم/ برگزاری سمینار گردشگری اتاق‌های مشترک ایران با سایر کشورها

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: رییس کمیسیون گردشگری اتاق ایران از برگزاری سمینار گردشگری اتاق‌های مشترک ایران با سایر کشورها به منظور اعتمادسازی و اصلاح چهره ناامن، در اسفند خبر داد و گفت: باید به مردم جهان بگوییم امنیت‌شان را در سفر به ایران تضمین می‌کنیم.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، علی‌اکبر عبدالملکی درباره اقداماتی که اتاق بازرگانی ایران برای اعتمادسازی گردشگری در وضع موجود انجام داده است، اظهار کرد: 35 اتاق بازرگانی مشترک بین ایران و سایر کشورها وجود دارد که با همه آن‌ها در این راستا ارتباطاتی برقرار شده است. ششم اسفند 98 نیز با حضور نمایندگان اتاق‌های بازرگانی که در سایر شهرها و کشورها جایگاهی دارند، اولین سمینار گردشگری اتاق‌های بازرگانی مشترک ایران و دیگر کشورها، با هدف اعتمادسازی و نمایش چهره‌ای امن از ایران، برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: قرار بود این سمینار سال آینده برگزار شود، ولی با توجه به وضعت پیش‌آمده برای گردشگری ایران، تحت تاثیر وقایع اخیر، زمان برپایی آن را تغییر دادیم و به پیش از تعطیلات نوروز موکول کردیم تا لطمه کمتری به گردشگری کشور وارد شود.

عبدالملکی افزود: در این سمینار نمایندگان اتاق‌های بازرگانی مشترک ایران با کشورهای چین، روسیه، قطر، کویت، ویتنام، بلژیک، آلمان، فرانسه، انگلیس و ... حضور خواهند داشت. این سمینار در تهران برگزار می‌شود و در جریان آن  بر امنیت کشور و مهمان‌نوازی فوق‌العاده ایرانی‌ها تاکید خواهد شد.

او در پاسخ به این سوال که آیا قرار است نمایندگان 35 اتاق در این سمینار حضور داشته باشند و یا فقط طرف‌های ایرانی‌شان شرکت می‌کنند، اظهار کرد: ما طرف‌های تجاری خود در این کشورها را دعوت کرده‌ایم. اصلا با دولت‌ها کاری نداریم، در نتیجه فکر می‌کنم همه آن‌ها حضور خواهند داشت.

رییس کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق ایران همچنین از برگزاری نشست تخصصی «توسعه گردشگری در شهرهای جهانی خلاق ایران» در دوازدهم بهمن‌ با حضور نمایندگان شهرهای رشت (غذا)، بندرعباس(صنایع دستی و هنرهای مردمی)، سنندج (موسیقی) و اصفهان (صنایع دستی) خبر داد و افزود: باید این شهرهای خلاق را که نام آن‌ها در یونسکو ثبت شده، چنان مطرح کنیم که گردشگران هنگام سفر به ایران برای دیدن این شهرها انگیزه بیشتری داشته باشند. از سوی دیگر با استفاده از ظرفیت این چهار شهر خلاق جهانی، ایران را در نمایشگاه‌های بین‌المللی مطرح و معرفی کنیم.

وی در ادامه درباره اقداماتی که گردشگری در وضع موجود، نیازمند اجرای صریح و فوری آن‌ است، گفت: باید بیانیه بدهیم. البته آقای مونسان ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ بیانیه‌ای دادند که خوب بود. هرچند اثرگذاری این بیانیه‌ها در ذهنیت مردمان سایر کشورها به این بستگی دارد که از چه جایگاهی باشد، از آنجا که طرف‌های خارجی نگاه مطمئن‌تری به شرکای تجاری و بخش خصوصی در ایران دارند، لازم است بیانیه‌هایی از سوی این بخش صادر شود. شاید باورپذیری، اثرگذاری و پذیرش این حرف که ایران امن است از سوی بخش خصوصی که تشکلی از دل مردم است، بیشتر باشد.  

او تاکید کرد: ما باید به مردم جهان اعلام کنیم ایران امن است و ما می‌توانیم امنیت‌شان را در سفر به ایران تضمین کنیم.

عبدالملکی همچنین با تاکید بر ضرورت برندسازی برای گردشگری، پیشنهاد کرد این جمله که «هر کسی به ایران پای بگذارد دلش را جای بگذارد» پررنگ و به برند گردشگری ایران تبدیل شود و در ادامه گفت: درست است مشکلاتی وجود دارد و فضای بین‌المللی علیه کشور ماست، اما باید روی برند گردشگری مانور دهیم و حرف‌مان را به گوش مردم جهان برسانیم و همزمان از توان چهره‌های شناخته‌شده جهانی برای اصلاح ذهنیت‌ها بهره ببریم.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور