بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز/صادق جهانی: دومین نمایشگاه کار امسال، 4 تا 6 بهمن ماه در بوستان گفتگو تهران برگزار شد. در نمایشگاه امسال 72 غرفه برپا شده بود که شرکت های بزرگ و دارای برند و مراکز دانش بنیان و حتی کوچک در سه سالن تهران، گلستان و پردیس حضور داشتند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، متقاضیان کار باید در سایت جاب ویژن ثبت نام و رزومه ایجاد کرده و بعد از انجام اینکار، به غرفه های نمایشگاه مراجعه کرده و از طریق سیستم هایی که در مقابل غرفه های خود قرار داده بودند، لیست فرصتهای شغلی آن سازمان را در اختیار متقاضیان قرار داده بودند و آنها میتوانستند کلیه این فرصتهای شغلی را مشاهده کنند. ارسال رزومه از طریق همین سیستمها و تنها با یک کلیک صورت میپذیرفت. اینکار به راحتی و صرفا با وارد کردن نشانی ایمیل و یا شماره تلفن همراه که در سایت جاب ویژن ثبت نام کرده بودند، محقق میشد. متقاضیان کار می توانستند بعد از اتمام نمایشگاه و در منزل وارد حساب کاربری خود شده و نسبت به تکمیل و یا ویرایش اطلاعات هر قسمت از رزومه خود اقدام کرده و پس از ویرایش، رزومه هرشخص بلافاصله در سیستم به روزرسانی میشود و تمام کارفرمایان حتی آنهایی که قبلا در نمایشگاه برایشان رزومه ارسال شده، نسخه جدید رزومه را دریافت و آنرا میبینند. پس این شیوه یک خیال آسوده برای متقاضیان فراهم میکند. با توجه به اینکه تعداد متقاضیان و همچنین تعداد رزومه ها که هر کارفرما دریافت میکند همچنین با در نظر گرفتن این نکته که قسمتی از فرصتهای شغلی تعریف شده برای نیازهای شغلی سازمانها در ماههای آینده است، تعیین وضعیت رزومههای ارسال شده ممکن است در برخی موارد تا چندین ماه نیز زمان ببرد.
بنابراین گزارش، در این نمایشگاه شاهد نقاط قوت و در مقابل آن نقاط ضعف بودیم. از نکات مثبت این نمایشگاه میتوان به حضور برندهای معتبر و صاحب برند در کنار شرکتهای کوچک و دانش بنیان اشاره کرد. همچنین در این نمایشگاه غرفه های متعددی از نرم افزارهای روز بهره برده و با ایجاد سرگرمی و مسابقات، مخاطبان زیادی را برای معرفی و جذب به سوی خود فرا میخواندند. از سوی دیگر وجود کارگاه های آموزشی متنوع برای مدیران، متقاضیان کار و حتی غرفه داران باعث نوعی تکاپو و فضای آموزشی مفید در این نمایشگاه میشد.
از نکات منفی که بعضی از غرفه داران و البته از همه مهم تر مخاطبان نمایشگاه به آن اشاره میکردند، عدم دسترسی مناسب به این نمایشگاه بود، زیرا با توجه به تمرکز دانشگاهها در مرکز شهر، دسترسی متقاضیان مخصوصا قشر دانشجو به این نماشگاه با مشکلات عمدهای همراه بود. از سوی دیگر در این نمایشگاه نوعی تجمل گرایی و غرفه سازی های پر هزینه هدف این نمایشگاه را دچار دوگانگی میساخت! چراکه در نمونه های مشابه نمایشگاه های کار خارجی این گونه غرفه سازی ها انجام نمیشود و هدف فقط جذب نیروی کار متقاضی است. همچنین با توجه به فضای محدود و بسته نمایشگاه، صدای سیستم های صوتی غرفهها جهت تبلیغات و صدای نیز صدای تبلیغات و موزیک پخش شده در نمایشگاه به نوعی باعث اذیت شدن متقاضیان و غرفه های کوچک تر میشد که این شیوه نوعی عدم هماهنگی بین غرفه ها و رادیو نمایشگاهی را می رساند.
در برخی غرفههای ساخته شده نیز با عدم حضور برخی شرکتها مواجه میشدیم که این عدم حضور و خالی بودن غرفهها بین سایر غرفه ها نوعی نا زیبایی را ایجاد کرده بود که ذهن برخی مخاطبان را از این حضور نیافتن درگیر خود میکرد.
نمایشگاه کار ایران با تمام مشکلات، نکات مثبت و نکات منفی خود به پایان رسید، اما امید داریم تمام متقاضیان کار که به امید داشتن یک شغل مناسب با درآمد قابل توجه به این نمایشگاه مراجعه و فرم ها و رزومه های متعددی به شرکتها ارائه کردند، هرچه زودتر به این مهم دست پیدا کنند و بتوان ایرانی پویا و در مسیر پیشرفت روز افزون داشته باشیم./1
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ