مجیدرضا حریری؛
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: رییس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: همکاریهای طولانی مدت اقتصادی دو کشور باعث شده نیازهای متقابل اقتصادی شکل بگیرد که فشار تحریمها نمیتواند در بلندمدت به آن آسیبی وارد کند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،مجیدرضا حریری اظهار کرد: از گذشته دور تاریخی تا دهههای اخیر همواره اقتصاد ایران و چین در ارتباط نزدیک با یکدیگر قرار داشتهاند و نیازهای متقابلی میان هر دو اقتصاد وجود داشته که تداوم و گسترش همکاریها را تضمین کرده است.
به گفته وی، نیاز اقتصاد چین به محصولات نفتی و پتروشیمی ایران و نیاز ایران به کالاهای صنعتی و محصولات مصرفی باعث شده در این سالها چین همواره به عنوان شریک اصلی اقتصاد ایران مطرح بوده و این روال تا حال حاضر نیز ادامه پیدا کند.
رییس اتاق ایران و چین با بیان اینکه فشار تحریمها میتواند در کوتاهمدت محدودیتهایی در روابط تجاری دو کشور ایجاد کند، گفت: هرچند دشواری نقل و انتقالات بانکی و ارزی باعث شده تجارت در ماههای گذشته تحت تاثیر قرار بگیرد اما با این وجود چین همچنان شریک اصلی تجاری ایران است و بسیاری از سرمایهگذاران چینی علاقه زیادی برای ورود به ایران و گسترش همکاریها دارند.
حریری با اشاره به سفرهای اخیر هیئتهای اقتصادی ایران به چین، تصریح کرد: از نمایشگاه اخیر اقتصادی چین گرفته که تعداد زیادی از شرکتهای ایرانی در آن حضور داشتند تا سفر اخیر هیئت ایرانی با محوریت گردشگری و صنایع دستی، نشان میدهد که فرصتهای اقتصادی مشترک میان دو طرف فراوان است و سرمایهگذاران چینی از ورود به برخی حوزههای جدید ایران برای سرمایهگذاری استقبال میکنند که امیدواریم در آینده این مذاکرات ابتدایی به نتایج قطعی منجر شود.
بر اساس جدیدترین گزارش ارائه شده از سوی رییس سازمان توسعه تجارت، میزان صادرات ایران به چین در هشت ماهه ابتدایی سال جاری رشد ارزشی 11 درصدی را پشت سر گذاشته است.
بر اساس آمارهای ارائه شده از تجارت هفت ماهه سال جاری، چین با 25 درصد اصلیترین صادرکننده کالا به ایران و اصلیترین واردکننده کالا از ایران به شمار میرود.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ