آخرین مطالب

جوادی در ارتباط ویدویی از سوئیس عنوان کرد؛

عرضه کالاهای ایرانی با برند جغرافیایی کنفرانس، کنگره و سمپوزیوم - اخبار رویدادهای استان ها

عرضه کالاهای ایرانی با برند جغرافیایی

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: فعال ایرانی حقوق مالکیت فکری در سوئیس بر لزوم برندینگ محصولات ایرانی با مشخصه جغرافیایی از جمله برند فرش قم در بازار اروپا و سراسر جهان تاکید کرد.  


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،ساناز جوادی چهارشنبه شب در ارتباط ویدویی از سوئیس با اولین همایش تخصصی امنیت کسب و کار پیشگیری که چهارشنبه شب در تالار مرکزی شهر در قم برگزار شد، گفت: با توجه به پروژه‎هایی که در سال آینده به زودی توسط دولت های مختلف از جمله دولت سوئیس و ارگان های مختلف سازمان ملل برای حمایت از صنایع کشاورزی و دستی انجام می شود، سالی پرتکاپو برای صنایع ایرانی در عرصه حضور در جامعه جهانی خواهد بود.

وی افزود: در این زمینه باید فعالیت های مناسبی در زمینه برندینگ و حمایت از محصولات ایرانی را در قالب سیستم مالکیت فکری انجام دهیم، تمرکز اقتصاد ایران روی اقتصاد دانش بنیان است و به همین دلیل ارتقای سیستم مالکیت فکری دارای اهمیت فراوان است.

کارشناس حقوقی مالکیت فکری با ذکر این مطلب که سوئیس و اتحادیه اروپا برای افزایش تجارت با ایران در این سیستم دغدغه دارند، تصریح کرد: بازرگانان و شرکت ها و استارتاپ های ایرانی برای توسعه بازار به خارج از ایران این دغدغه را دارند که محصولات و ایده های آنها در بازار خارج از کشور به خصوص در اروپا با چالش مواجه شود.

وی گفت: عدم مدیریت و آموزش مشکلات بسیاری برای سرمایه گذاران و ایده پردازان ایجاد کرده است. کشورهای توسعه یافته ثبت این حقوق و ثبت آنها در بازارهای هدف را دنبال می کنند. بازرگانان ایرانی به دلیل عدم برندینگ بازارهای خود را از دست می دهند.

جوادی با ذکر این مطلب که کالاهای ایرانی باید به نام مناطق ایرانی برند شوند، گفت: اگر این کار انجام شود این کالاها با شکل برندینگ بهتری به شکل متمایز در بازارهای جهانی به فروش می رسد.

وی تصریح کرد: این کالاها تحت نظام برندینگ باید با کیفیت استاندارد بازار هدف عرضه شود. اگر چنین کاری انجام شود اعتماد خریداران به کالای ایرانی افزایش پیدا می کند. بسیاری از محصولات ایرانی بدون اسم ایران و به خصوص به شکل فله و با قیمت بسیار پایین به ویژه در بخش کشاورزی عرضه می شود.

جوادی یادآورشد: امروزه کشورهایی چون ترکیه و عمان و عراق کالاهای فله ایرانی را با برند خود به بازارهای هدف عرضه می کنند؛ مثلا فرش قم در اروپا شناخته شده است ولی وقتی بدون برند وارد این بازار می شود کسی این کالا را نمی شناسد و طبعا با قیمت پایین تری آن را می خرد.

وی گفت: مدیریت مالکیت فکری که صرفا منحصر به ثبت نباشد و استراتژی های استارتاپی و بازرگانی که به این سمنت نرود با شکست مواجه خواهد شد. نشان جغرافیایی در عرصه برندینگ اهمیت خاصی پیدا کرده است و ایران هم جزو کنوانسیون مالکیت فکری است که باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی در پایان با ذکر این مطلب که مبحث نشان جغرافیایی نقش مهمی در ثبت برندینگ محصولات کشاورزی و صنایع دستی دارد، تصریح کرد: کلیه عوامل جریان تولید از تولید کننده اولیه و فروشنده مواد اولیه و... تا فروشنده شرکت بسته بند و صادر کننده باید در جریان تولید برند به خصوص در بحث نشان جغرافیایی نقش آفرین باشند.



نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور