با رویکردصرفه جویی؛
جلسه ستاد اجرایی نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران برگزار شد
اخبار نمایشگاه
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: در نخستین جلسه ستاد اجرایی سی و سومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران بر صرفهجویی بیشتر در استخدام نیروی انسانی و هزینههای جاری نمایشگاه تأکید شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،نخستین جلسه ستاد اجرایی سی و سومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران با حضور محسن جوادی، رئیس سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
محسن جوادی در این جلسه با تشکر از دو اتحادیه فراگیر نشر کشور، اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و اتحادیه تعاونی ناشران ایران (آشنا) و همدلی و مشارکت آنها در برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفت: امیدوارم با توجه به اینکه نمایشگاه امسال در فروردینماه برگزار میشود، محتواسازی بهتری برای این دوره داشته باشیم. به رغم همه سختیها باید باید توکل و امید داشته باشیم تا توفیقات خوبی در نمایشگاه کتاب تهران حاصل شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه آییننامههای داخلی نمایشگاه در حال بررسی و به روزرسانی هستند که به زودی پس از نهایی شدن و تصویب در شورای سیاستگذاری، ابلاغ خواهند شد. در بازبینی این آییننامهها تلاش شد تا مواردی که استفاده نداشتند حذف و بندهای جدید اضافه شوند.
جوادی همچنین از پرداخت مطالبات ناشران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: خوشبختانه با پیگیریهای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این کار انجام شده است که امیدواریم به تقویت و رونق صنعت نشر منجر شود.
رئیس سیوسومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران همچنین از روند سریع بررسیها در دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: خوشبختانه روند بررسی آثار بسیار خوب است تا ناشران بتوانند کتابهای جدید خود را به نمایشگاه برسانند. همچنین در بخش بینالملل نیز تدابیری اندیشیده شده تا این بخش بهتر از سالهای پیش و نوآورانه باشد.
جوادی با اشاره به تلاش شبانهروزی مدیران ستادی برای افزایش یارانه نشر دانشجویان و طلاب گفت: در تلاش هستیم تا میزان یارانه خرید کتاب دانشجویان و طلاب را افزایش دهیم تا انگیزه بیشتری برای حضور آنها در نمایشگاه کتاب تهران داشته باشیم و به رونق کتابخوانی کمک کنیم.
یک گام دیگر برای صرفهجویی بیشتر
در ادامه این جلسه قادر آشنا، قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران با تاکید بر صرفهجویی مالی در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران عنوان کرد: خوشبختانه سال گذشته با شعار صرفهجویی توانستیم از سویی هزینههای نمایشگاه را کاهش دهیم و از سوی دیگر به درآمدزایی بیشتر کمک کنیم.
وی ادامه داد: در نمایشگاه سی و یکم تعداد 1354 پرسنل فعالیت داشتند که سال گذشته این تعداد به 904 نفر رسید و امسال نیز قصد داریم این تعداد را کاهش دهیم. حضور در نمایشگاههای خارجی و مطالعه تجربیات آنها در حوزه برگزاری نمایشگاه، به ما ثابت کرده است که میتوانیم با تعداد پرسنل کمتر و هزینههای کمتر، نمایشگاه کتاب تهران را برگزار کنیم.
قادر آشنا در پایان تصریح کرد: از مدیران کمیتهها انتظار میرود تا هر چه سریعتر نسبت به معرفی معاونان خود اقدام کنند.
ضرورت تشکیل سریع کمیسیون معاملات
مهدی اسماعیلیراد، معاون اجرایی نمایشگاه کتاب تهران نیز با استقبال از کاهش هزینههای نمایشگاه کتاب تهران گفت: با توجه به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در فروردین ماه باید تلاش شود تا هر چه سریعتر کمیسیون معاملات تشکیل شود و مدیران کمیتهها نیز با مشخص شدن بودجه کار خود را آغاز کنند.
تسریع در برنامهریزیها
ایوب دهقانکار، رئیس شورای نظارت و سخنگوی نمایشگاه نیز با اشاره به جایگاه نمایشگاه کتاب تهران گفت: حاصل کار این نمایشگاه را میلیونها مخاطب از نزدیک لمس میکنند و این وظیفه مدیران نمایشگاه کتاب تهران را چند برابر میکند و حقالناسی را بر گردن ما میگذارد.
وی ادامه داد: با توجه به ترافیک کار در اواخر سال، برنامهریزیها باید هر چه سریعتر انجام شوند و به دو ماه آخر سال موکول نشوند. امیدوارم با همدلی میان مدیران شاهد برگزاری نمایشگاهی با کیفیت خوب در ایران باشیم.
در ادامه جلسه اعضای ستاد برگزاری نمایشگاه به بحث و تبادل نظر پرداختند و در پایان نیز مدیران کمیتهها احکام خود را دریافت کردند.
در نخستین جلسه شورای ستاد اجرایی سی و سومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران که با حضور دکتر محسن جوادی برگزار شد ایوب دهقانکار، رئیس شورای نظارت، حسین صفری، مدیر کمیته اطلاع رسانی، محمدجواد مرادینیا، مدیر کارگروه نظارت بر نشر داخلی، محمد خلج، مدیر کارگروه نظارت مالی و اجرایی، سید رفیع احمدجواهری، مدیر کمیته ناشران داخلی، مهدی عمرانلو، مدیر کمیته ناشران خارجی، ابراهیم حیدری، مدیر هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات، مهدی سهل آبادی، مدیر کمیته حراست، رضا بصیرت، مدیر کمیته مالی، حسن قربانی، عضور کمیسیون معاملات، سعید مکرمی، مدیر کمیته علمی فرهنگی، شیوا وکیل نسلیان، مدیر بخش بینالملل، حسن روشنایی، مدیر بخش اجرایی، وحید کریمی، مدیر بخش رفاهی، مجتبی نماینده، مدیر بخش پشتیبانی و سید محمد طباطبائی، مدیر کمیته روابط عمومی حضور داشتند.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ