رجائیان؛
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: در نهمین نمایشگاه شهرهوشمند فضای بازی (gamification) برای آشنایی با خدمات طراحی شده که جوانان را به خودش جذب خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،محمدجواد رجائیان، امروز، 3 دیماه، در مراسم «معرفی ویژگیها و رویدادهای نهمین نمایشگاه شهر هوشمند» که در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد برگزار شد، بیان کرد: امسال برنامهریزی خوبی صورت گرفته تا نهمین نمایشگاه شهر هوشمند را از یکم تا چهارم بهمنماه 1398، برگزار کنیم.
وی ادامه داد: برای هماهنگی اجرای نمایشگاه چند ماهی است که مشغول کار هستیم. طبق برنامهای که در برنامه نمایشگاهی شرکت نمایشگاههای بینالمللی مشهد، پیشبینی شده بود، نمایشگاه کامپیوتر و شهر هوشمند در یک بازه زمانی پیشبینی شده و به لحاظ نزدیکیای که این دو نمایشگاه با هم دارند، سلسله جلسات هماهنگی را با فعالان این عرصه گذاشتهایم و این اولین قدم در همافزایی و منطبق با سیاستهای یک شهر هوشمند است و تمام اجزایش باید همکاری لازم را با هم داشته باشند.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با بیان اینکه «برای اینکه بتوان سیاستها را محقق کرد و این نمایشگاه نمود خودش را نشان دهد»، گفت: توانستهایم با رفاه و همدلی که در بین برگزارکنندکان به وجود آمده، نمایشگاه شهر هوشمند و الکامپ یا کامپیوتر را در یک بازه زمانی انجام دهیم. این هماهنگی باعث شد هم از حیث مخاطبان و هم از حیث شرکتکنندکان در نمایشگاه و برنامههای جانبی که میتوان برای شرکتکنندگان در نظر گرفت، یک غنای لازم را شاهد باشیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر کمتر از یک ماه تا زمان برگزاری نمایشگاه فاصله داریم، تقریباً سالن شهر هوشمند ظرفیتش کامل شده و در بخشهای دیگر نمایشگاه هم در حوزه کامپیوتر، استقبال بسیار خوبی را از شرکتها داشتهایم.
رجائیان با اشاره به برنامههای درنظر گرفته شده برای نمایشگاه، اظهار کرد: در ادامه روندی که برای نمایشگاه داشتیم و شروع کردهایم، در کنار شرکتهای بزرگ کشوری که چرخهای صنعت را به حرکت در میآورند، چه در حوزه پرداخت الکترونیک و اپلیکیشنهای موبایلی و چه در حوزه زیرساختهای فناوری اطلاعات و هوشمندسازی تلفن همراه که به نوعی موتور محرک هوشمندسازی فناوری اطلاعات کشور هستند، استارتآپها و جامعه جوان استارتآپی را هم داریم که باعث خواهد شد ایدههای نو و محصولات نوآورانه را در نمایشگاه داشته باشیم و مورد بازدید مخاطبان قرار گیرد.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد تصریح کرد: در حوزه مدیریتی شهرداریها که سازمان فاوا در این محدوده نقش هماهنگی را در نمایشگاه دارد، سعی کردهایم مخاطب تخصصی خوبی را در نقش بازدیدکننده و شرکتکننده داشته باشیم و پاویونی را برای سازمان فاوای کلانشهرها داریم که امسال اضافه شده و چند کلانشهر دستاوردهای خود را به این نمایشگاه خواهند آورد. بخشی را برای تبادل نظر با متخصصان در این حوزه و هماندیشیهایی در این نمایشگاه خواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه «سلسله فعالیتهایی که در شهر مشهد انجام شده، مطابق با نمایشگاههای دیگر است»، گفت: در کنار تمام فعالیتها، فضای بازیگونهای را برای جذب جوانان خواهیم داشت و سرویسهای خدمات شهری را تعبیه کردهایم که میتوانند به این نمایشگاه بیایند و از این سرویسها استفاده کنند و جایزه بگیرند.
رجائیان اظهار کرد: بخش بازیهای رایانهای و ملی را در نمایشگاه داریم که بخش اثرگذاری در نمایشگاه است و دستاوردهای جوانان متخصص این مرزوبوم است که زحمات زیادی را در این حوزه کشیدهاند و توفیقات زیادی را در عرصه بازی دارند. مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد هم فضایی را دارد که در آن شتابدهندهها و کسبوکارهایی نوآوری که در حوزه خدمات شهری فعالیت دارند، سازماندهی خواهند شد و خدماتشان را در معرض دید مخاطبان قرار خواهند داد و در این حوزه حضور دارند.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با بیان اینکه «در این نمایشگاه همزمان ما چند نشست از مدیران ارشد شهری کلانشهرها را برنامهریزی کردهایم»، عنوان کرد: نشست معاونان برنامهریزی کلانشهرها و نشست مدیران عامل سازمان فاوای شهرهای کشور همزمان با نمایشگاه برگزار خواهد شد و دورههای آموزشی و کارگاهها با رویکرد مدیریت شهری است و به گونهای است که مخاطبان تخصصی خوبی از سراسر کشور به خودش جذب خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: به صورت کلی در فضای شهر هوشمند، 7 هزار متر فضای نمایشگاهی را به غرفهها اختصاص دادهایم و بستگی به چیدمان غرفهها، میتواند تعداد متفاوتی داشته باشد. کلانشهرها با توجه به نشستهای تخصصی دعوت شدهاند.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با اشاره به اینکه «با توجه به اینکه کلانشهرها در حوزه شهر هوشمند فعالیت ویژهتری دارند»، گفت: از کلانشهرها دعوت شده و دیگر شهرها برای استفاده از دستاوردها حضور خواهند داشت، در سیاستگذاری نمایشگاه سعی داریم تعادل وجود داشتهباشد و تعدادی از کلانشهرهای پیشرو در فناوری حضور دارند.
وی ادامه داد: نمایشگاه امسال با رویکردی مدیریت شده تا بودجهاش را از طریق اسپانسر بخش خصوصی داشته باشیم و هزینهای در دست مدیریت شهری نگذاریم و در سال گذشته هم همینطور بودهاست. در سال گذشته، سالن را از شرکت نمایشگاهها به صورت رایگان گرفتیم و حدود 350 تا 400 میلیون تومان هزینه شد که از محل اسپانسر هزینه شد.
رجائیان تاکید کرد: در این نمایشگاه دستاوردهایمان را نمایش میدهیم و اطمینان خاطر دارم که این اتفاق خواهد افتاد، با توجه به اشتیاقی که شرکتهای خصوصی دارند، در حوزه خدمات شهری توانستهایم بیشتر از حوزههای نوآورانه استفاده کنیم.
وی ادامه داد: این نمایشگاه باعث میشود تا مسیر توسعه برای کسبوکارهای استارتاپی پیدا شود و در مورد برگزاری مسابقات تمهیدات ویژهای دیده شده تا در پایان نمایشگاه از استارتاپهای برتر استفاده شود.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ