به نقل از رویترز؛
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: سازمان ملی حمل و نقل و ایمنی جاده و بزرگراه آمریکا در حال مذاکره با شرکت خودروسازی "جنرال موتورز"( GM) است تا تعداد محدودی خودروی خودران بدون فرمان برای جادههای آمریکا ساخته شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، به نقل از رویترز، "جیمز اوونز"(James Owens) مدیر "سازمان ملی حمل و نقل و ایمنی جاده و بزرگراه آمریکا"(NHTSA) اظهار کرد که این سازمان قصد دارد برای درخواست شرکت "جنرال موتورز" و استارتاپ "Nuro" تصمیم گیری کند تا تعداد محدودی وسیله نقلیه خودران، کم سرعت و بدون فرمان ساخته شود که برای تحویل دادن مورد استفاده قرار میگیرند.
بررسیهای این سازمان در شرایطی صورت میگیرد که نگرانیها راجع به امنیت سیستمهای خودران در وسایل نقلیه و هواپیماها افزایش یافته است. البته که این سیستمها انقلابی در صنعت حملونقل زمینی و هوایی به حساب میآیند.
جیمز اوونز گفت: من انتظار دارم که ما به زودی بتوانیم این درخواستها را عملیاتی کنیم.
وی ادامه داد، این اقدام کار بزرگی است زیرا در صورت انجام، برای اولین بار است.
جنرال موتورز که برترین خودروساز آمریکایی است، تایید کرد که با سازمان ملی حمل و نقل و ایمنی جاده و بزرگراه آمریکا به گفتوگو پرداخته است.
از طرف دیگر، استارتاپ خودروهای خودران "نورو"(Nuro) هم راجع به تولید محدود خودروهای خودران بیفرمان با این سازمان صحبت کرده است.
جیمز اوونز تاکید کرد، ما میخواهیم اطمینان پیدا کنیم که این خودروها به اندازه خودروهای موجود در جاده ایمن هستند. نکات مختلفی میان ما و این دو شرکت وجود دارد که راجع به آنها با یکدیگر مشورت میکنیم.
در درخواست جنرال موتورز آمده که این برای اولین بار است "سازمان ملی حمل و نقل و ایمنی جاده و بزرگراه آمریکا" به فکر وسیله نقلیهای افتاده که تماما خودران است و تمام تصمیمات آن به صورت رایانهای اتخاذ میشود.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ