به بهانه نمایشگاه تخصصی ایران آفروکمپ
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: دبیر کمیته آفرود استان تهران معتقد است: آفرود هیچ تریبون و حامی ندارد و تیم آفرود استان تهران صرفا در زمینه مسابقات فعالیت میکند. در زمینه طبیعت گردی از لحاظ قانونی امکان فعالیت گسترده نداریم و به دلیل عدم تبلیغات این حوزه شناخته شده نیست.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، علیرضا زینعلی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار این پایگاه خبری عنوان کرد: تبلیغات هزینه بر است و تیم ما هیچ حامی مالی ندارد. باید در نظر داشت خودروی هر راننده در سال بیش از صد میلیون هزینه دارد که هیچ ساپورت مالی در این زمینه نمیشود و اگر بخواهیم در زمینه تیم تبلیغات کنیم با هزینههایی کنونی این کار عملی نیست.
وی ادامه داد: بهترین تبلیغات، تبلیغات تلوزیونی است که تاکنون عملی نشده و تبلیغات ما تنها به شبکههای اجتماعی خودمان محدود بوده که این امر افراد ثابتی را دربرمیگیرد و تاثیر زیادی در جذب افراد جدید ندارد.
نایب رِییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی شمالغرب تهران تصریح کرد: تعریف مشخصی از واژه آفرود در کشور ما وجود ندارد. برخی به خودرو، آفرود میگویند و برخی به مکانی که برای طبیعت گردی به آن جا میروند. زمانیکه حرف از آفرود میشود مردم خودروهای بزرگ و با چرخ های بزرگی را تصور میکنند که نابودکننده طبیعت هستند. نکته مهم این است که استفاده از طبیعت برای هیچ قشری محدودیت ندارد و لزوما نیاز به خودرو خاصی نیست.
زینعلی تاکید کرد: در حوزه آفرود آموزش حرف اول را میزند. در درجه اول فردی که به طبیعت میزود باید از رعایت استاندردها آگاهی دشته باشد و آسیبها را بررسی کند. متاسفانه هیچ آموزشی در این زمینه وجود ندارد .
وی افزود: متولی آموزش فدراسیون است که باید کلاس های آموزشی در این راستا برگزار کند. برای شروع قدم هایی برداشته ایم و افراد دورههای مربی گری دیده اند و زیر نظر مدرس فدراسیون کلاسهایی برگزار شده است.
دبیر کمیته آفرود استان تهران درخصوص پتانسیل کشور در زمینه طبیعتگردی گفت: کشور ما بسیار زیبا و بکر است و در هر نقطه آن مکان های زیبا و دیدنی وجود دارد هر چند عواملی چون بعد مسافت، هزینه و امکانات افراد را محدود میکنند.
زینعلی درخصوص نمایشگاه ایرن آفروکمپ نیز عنوان کرد: تجربه حضور در نمایشگاهها و گردهماییها نشان داده که محتوای نمایشگاه بسیار مهم است و جذب مخاطب باید هدفمند باشد. مردم عادی باید بتوانند از این نمایشگاه دیدن کنند و شناساندن این صنعت به مردم عادی مهم است.
وی افزود: سازمان محیط زیست و گردشگری با تعامل با قشر طبیعت گرد میتوانند در مسیر رشد این صنعت بسیار کمک کننده باشند./لیماحسنی
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ