آخرین مطالب

مدیرعامل شرکت نمانگر مطرح کرد:

لزوم ارتقا کیفیت استانداردسازی سالن‌های نمایشگاهی کشور اخبار نمایشگاه - مصاحبه، گزارش و یادداشت - اخبار مجریان و برگزارکنندگان

لزوم ارتقا کیفیت استانداردسازی سالن‌های نمایشگاهی کشور

  بزرگنمایی:

مدیرعامل شرکت نمانگر در مورد استانداردسازی در صنعت نمایشگاهی کشور گفت: استانداردسازی در حوزه نمایشگاه به دو عامل بستگی دارد. یکی کیفیت سالن‌ها که در کشور ما نیاز به یک بازبینی مجدد دارد و دیگری کیفیت برگزاری که شامل تعداد شرکت کننده و بازدیدکننده خارجی است. استانداردهای یوفی که یکی از تشکل‌های مرجع صنعت نمایشگاهی جهان است، حداقلی را در این راستا تعیین کرده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، عبدالکریم جلالی با بیش از 27 سال سابقه فعالیت در حوزه نمایشگاه در خصوص روند رشد صنعت نمایشگاه در سال‌های اخیر گفت: یقینا صنعت نمایشگاه نه تنها در ایران بلکه در همه جای دنیا رو به رشد است. علی رغم توسعه تکنولوژی‌ها به خصوص در حوزه فناوری اطلاعات، میزان سرمایه‌گذاری در صنعت نمایشگاه نشان‌دهنده رشد و توسعه این صنعت و حفظ کارکرد آن است.
وی ادامه داد: در بعد کیفیت برگزاری نمایشگاه‌ها و استفاده از ابزار جدید تغییرات رو به رشدی اتفاق افتاده است. خوشبختانه صنعت نمایشگاهی در ایران نیز رو به رشد است. در بعد کمیت نمایشگاه‌های خوبی برگزار می‌شود اما بعد کیفی برگزاری نمایشگاه در کشورمان، نیاز به بحث کارشناسی دارد.
مدیرعامل شرکت نمانگر به رتبه نخست ایران در حوزه برگزاری نمایشگاه در گذشته اشاره کرد و افزود: ما طی دو دهه گذشته رتبه نخست نمایشگاه در منطقه خاورمیانه را داشتیم و امروز این جایگاه را از دست داده‌ایم زیرا رقبا در این زمینه بسیار فعال عمل کرده‌اند.
جلالی درخصوص عوامل رشد صنعت نمایشگاهی بیان کرد: بسترسازی مناسب برای برگزاری نمایشگاه‌ها برای رشد این صنعت بسیار حائز اهمیت است. کشورهایی که در این حوزه از ما پیشی گرفته‌اند، نسبت به ساخت سالن‌های باکیفیت اقدام کرده‌اند. اما متاسفانه در کشور ما سایت نمایشگاه بین‌المللی تهران که مهمترین مرکز برگزاری نمایشگاه در کشور است، بافت فرسوده‌ای دارد. به دلیل سازوکار موجود، شرکت نمایشگاه‌ها توانایی جذب بودجه برای ساخت سالن‌های جدید و بزرگ‌تر با استانداردهای بالاتر را ندارد. سالن 1500 متری برای امروز، سالن قابل قبولی نیست. همچنین گرانی زمین در تهران موجب ایجاد محدودیت در این زمینه شده است.
وی در ادامه اضافه کرد: باید قبول کنیم که نمایشگاه بین المللی تهران بهترین موقعیت جغرافیایی را داراست و حفظ این نمایشگاه از اهمیت وافری برخوردار است اما وجود نمایشگاه‌های موازی نیز لازم و ضروری است. صنعت نمایشگاهی در سایر استان‌های کشور رو به رشد است. اما اتفاقی که در گذشته افتاده اصولی نبوده و ایجاد برخی سایت‌های استانی در حوزه نمایشگاه بدون هدف‌گذاری انجام شده است. اینکه این سایت جنبه داخلی دارد یا بین المللی نیز مورد توجه قرار نگرفته است. در این زمینه نیازمند یک نقشه راه برای صنعت نمایشگاهی کشور هستیم.
مدیرعامل شرکت نمانگر سازمان توسعه تجارت را به عنوان نهاد حاکمیتی سیاستگزار و برنامه‌ریز در حوزه نمایشگاه عنوان کرد و افزود: در راس نهادهای مرتبط با حوزه نمایشگاهی سازمان توسعه تجارت بر اساس قوانین نقش پررنگی دارد. جایگاه بعدی متعلق به شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی است که جایگاه ویژه‌ای در تبیین سیاست‌ها دارد. سپس تشکل‌ها، انجمن برگزارکنندگان، انجمن سایت‌داران، انجمن غرفه‌داران و سایر فعالین در این حوزه نقش ملموسی در توسعه نمایشگاه‌ها بر عهده دارند.
جلالی در ارتباط با تاثیر تحریم بر صنعت نمایشگاهی کشور بیان کرد: مهم‌ترین هدف حضور شرکت‌ها در نمایشگاه جذب مشتریان جدید و کشف بازارهای جدید است. مسلما شرکت‌کنندگان ورود به نمایشگاهی را مد نظر دارند، که موقعیت‌های بازرگانی و بازاریابی جدیدی در اختیار آن‌ها بگذارد. بنابراین صنعت نمایشگاه، از نخستین صنایعی است که زیان‌های حاصل از تحریم بر آن وارد است. اولین اتفاق حذف حضور در نمایشگاه‌های کشور مورد تحریم توسط شرکت‌های خارجی است. همچنین در شرایط امروز تنها جنبه تحریم کالایی موجب زیان‌دهی نیست. بلکه تحریم مالی برای حضور شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاری بسیار موثر است. زیرا یک بنگاه زمانی که نتواند با ایران تبادل مالی داشته باشد، نمی‌تواند در نمایشگاه حضور پیدا کند.
وی درباره زمان برگزاری و تاثیر برگزارکنندگان بر آن تصریح کرد: متاسفانه برگزارکنندگان در تاریخ برگزاری نمایشگاه‌ها نقشی ندارند. با وجود محدودیت‌ها در کشور با توجه به تاثیر ماه‌های قمری، رمضان و محرم و صفر، گردشی بودن آن و عدم برگزاری نمایشگاه در اسفند و فروردین ماه، بیش از 3 ماه نمی‌توانیم نمایشگاهی برگزار کنیم. آنچه دردنیا مرسوم است تکرار یک تاریخ نمایشگاهی و تغییر آن به اندازه یکی دو روز به صورتی است که روزهای پایانی نمایشگاه با روزهای پایانی هفته تطابق پیدا کند. ولی در کشور ما با توجه به ثابت بودن تاریخ‌های برگزاری در برخی موارد موجب می‌شود روزهای پایانی نمایشگاه به آخر هفته موکول نشود. این روند موجب آسیب به نمایشگاه مورد نظر و از دست دادن بخشی از بازدیدکننده‌هایش می‌شود.
مدیرعامل شرکت نمانگر در این باره ادامه داد: تعدد عناوین نمایشگاهی مختلف و ارجاع آن‌ها به نمایشگاه بین المللی تهران موجب ایجاد محدودیت‌های تقویمی برای برگزارکنندگان می‌شود. برگزاری نمایشگاه‌های بی ارتباط در کنار هم بر کیفیت نمایشگاه نیز تاثیر منفی می‌گذارد و فضای رشد و توسعه نمایشگاه‌ها را محدود می‌کند. باید امیدوار باشیم که فضاهای قابل قبولی همچون سایت شهر آفتاب در اختیار شرکت سهامی نمایشگاه‌ها قرار بگیرد تا با مدیریت همزمان دو سایت، شرایط ایده‌آل تری را برای شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان فراهم آورند./ نرگس جدیداسلام


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور