آخرین مطالب

یادداشت خبرنگار؛

منافع چندجانبه نمایشگاهها مصاحبه، گزارش و یادداشت

منافع چندجانبه نمایشگاهها

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز/علی حبیبی: ضرورت برگزاری نمایشگاههای ملی و بین المللی و تحولات مشابه در جامعه چیست، برپایی چنین رویدادهایی چقدر بر کسب و کار و رشد اقتصادی و غیراقتصادی یک منطقه یا کشور تاثیرگذار است؟
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، همه ما دستکم یکبار در زندگیمان به نمایشگاه رفتیم و از آن بازدید کردیم. برپایی این نمایشگاههای کوچک و بزرگ چه نقشی در زندگی ما و در وسعت بزرگتر جامعه محلی و شهری و کشوری ایفا می کند. برای پاسخ به این پرسش ها باید به سراغ بانیان و کشورهای برگزاری این نمایشگاه ها رفت. اغلب نمایشگاه های بزرگ در کشورهای صنعتی برگزار می شود. در زمان حاضر کشورهای صنعتی و فراصنعتی مثل آلمان، مبالغ زیادی از بودجه خود را صرف برگزاری نمایشگاه می کنند. این کشور سالانه بیش از 5 میلیون یورو در راه برپایی چنین نمایشگاههایی هزینه می کند. رویدادهایی که از نظر عامه شاید پرمنفعت نباشد اما شرکت های بزرگ تجاری و غیرتجاری حیات خود را درحضور در این تحولات می دانند.
اگر نمایشگاه نبود تولید کننده، مصرف کننده و سرمایه گذار هرگز نمی توانستند با یکدیگر به تعامل اثربخشی نظیر آنچه در نمایشگاهها رخ می دهد برسند. گردهمایی همه عوامل تولید و مشتری در مکانی مثل نمایشگاه، آغاز دادو ستد و خرید و فروش محصول بدون واسطه و قاعدتا با قیمت مناسب و جنس مرغوب و با کیفیت است. وقتی همه این عوامل درکنار یکدیگر قرارگیرند بطور قطع معامله پرمنفعت و راضی کننده ای رقم خواهد خورد. نمایشگاه محل بازاریابی است و هرفروشنده ای برای جذب مشتری بیشتر در صدد ارائه جنس با کیفیت و قیمت مناسب است، بنابر این نمایشگاه میدانی است که همه عوامل تولیدکننده، فروشنده، خریدار و سرمایه گذار حضور دارند و هرکدام در این عرصه به سود و منفعت خود می رسند.
همین حالا خیلی از درآمدهای کشورما از راه صادرات تولیدات داخلی حاصل می شود و یکی از راههای کم هزینه و آسان برای معرفی و شناسایی این محصولات، نمایشگاه است. اگر رویدادهایی مثل نمایشگاههای بین المللی نبود شاید خیلی از محصولات داخلی امکان صادرات نداشتند یا با قیمت های خیلی پایین به مشتریان خارجی فروخته می شد.
معرفی و شناسایی تولیدات و توانمندیهای داخلی یکی دیگر از مزایای برگزاری نمایشگاه است. امروز خیلی از تولیدات با کیفیت و مرغوب داخلی، امکان صادرات به خارج پیدا نمی کند در حالی که نمایشگاههای بین المللی می تواند این تولیدات را به نحو مطلوب و موثر به مشتریان خارجی معرفی کند. حتی این گونه نمایشگاه ها می تواند تولیدات داخلی را بیش از پیش به مصرف کنندگان داخلی معرفی کند تا موجب تقویت تولیدکنندگان داخلی شود.
ایجاد رقابت سالم بین تولیدکنندگان از دیگر مزیت های برگزاری نمایشگاه است که به کیفیت برترنیز منجر می شود. وقتی کالاها و تولیدات شرکت ها و تولیدکنندگان مختلف در یک مکان در معرض نمایش گذاشته شود قطعا با استقبال کم و بیش بازدیدکنندگان روبرو خواهد شد که استقبال زیاد از یک محصول نشاندهنده کیفیت خوب آن است که با تولید انبوه، تولیدکنندگان آن به منافع بیشتری نیز خواهند رسید.
در زمان حاضر یکی از مشکلات مهم کشور بیکاری است و نمایشگاه باوجود حضور همه عوامل تولید، سرمایه گذار و مشتری می تواند نقش اساسی در این زمینه ایفا کند. برای مثال با استقبال مشتریان از یک کالا، تولید آن می تواند با افزایش بیشتری ادامه یابد. تولید بیشتر به کارگر بیشتری هم نیاز است و این یعنی افزایش اشتغال در جامعه.
نمایشگاه در واقع محل تبلیغ کالاها، خدمات، اطلاعات، تکنیک و هنرهای صنعتی ودستی، فرهنگ، تاریخ و طبیعت و گردشگری است. این رویداد دررشد اقتصادی جوامع تاثیرگذار است بنابر این برپایی چنین رویدادهایی نه تنها هزینه نیست بلکه افزایش سرمایه است و می توان از این نمایشگاه ها به عنوان دروازه ورود سود و منفعت برای همه طرفهای شرکت کننده در آن دانست.
برای اثرگذاری بیشتر نمایشگاههای داخلی و بین المللی در تحولات تجاری و غیرتجاری کشور، لازم است همه دستگاههای ذیربط در تسهیل فرآیند اداری و غیراداری برگزاری چنین رویدادهایی همکاری بیشتری داشته باشند تا جامعه هرچه بیشتر با منافع چندجانبه آن برخوردار شوند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور