وزیر صنعت اعلام کرد:
بازارهای صادراتی مکمل ظرفیت خالی بنگاهها
اخبار نمایشگاه
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فرصتها و بازارهای صادراتی مزیتی است که با استفاده از آن میتوانیم به آسانی ظرفیتهای خالی واحدهای تولیدی کشور را تکمیل کنیم.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، رضا رحمانی در جلسه شورای معاونان وزارت صمت افزود: توسعه بازارهای صادراتی نیز نیازمند برنامه ریزی هوشمندانه و هدفگذاری دقیق است و از این رو متناسب با نیازهای کشورهای مقصد صادراتی باید روی کیفیت و کمیت کالاهای صادراتی خود کار کنیم و آنها را توسعه دهیم.
وی با اشاره به سفر اخیر خود به چین و حضور در نمایشگاه واردات شانگهای اضافه کرد: بر اساس آمار موجود، چین در سال گذشته میلادی بیش از 2 هزار و 300 میلیارد دلار انواع کالا وارد کرده است که سهم ایران در تامین این اقلام کالایی بسیار ناچیز است از این رو با توجه به زمینههای موجود باید بتوانیم سهم مناسبی از این بازار بزرگ صادراتی را به خود اختصاص دهیم.
وزیر صمت در خصوص پیگیری مشکلات واحدهای صنعتی با بیان اینکه باید فراتر از عملکرد موجود برنامه ریزی و اقدام کنیم، گفت: حل مشکلات واحدهای صنعتی، مستلزم ورود جدی و اقدام مقتضی همه مسئولان این وزارتخانه در پیگیری مشکلات واحدهای در آستانه تعطیلی است.
رحمانی افزود: امروز ضرورت دارد در تصمیم گیریها برای هر یک از واحدهای صنعتی و تولیدی کشور، مصالح نظام در نظر گرفته شود و همه عوامل موثر در این حوزه خود را در قبال کشور مسئول بدانند. ضمن اینکه همه مدیران ستادی و استانی وزارت صمت، باید در این خصوص در سطح کشور پیش قدم باشند و قبل از این که واحدی دچار مشکل حاد شود موارد را پیگیری و موانع را تا حد ممکن رفع کنند.
وزیر صمت همچنین با اشاره به جلسه پیش روی کمیسیون مشترک همکاریهای ایران و ازبکستان در 20 آذر امسال گفت: در همین بازه زمانی بر اساس برنامهریزی انجام گرفته، نمایشگاه اختصاصی ایران در تاشکند برگزار خواهد شد که انتظار دارم واحدهای حاضر در این نمایشگاه ارائه تولیدات باکیفیت را در دستور کار خود قرار دهند.
رحمانی افزود: در مراودات تجاری و اقتصادی با کشورهای اطراف ایران از جمله ازبکستان، باید بر روی همه زمینهها و ظرفیتهای همکاری مشترک کار کنیم.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ