بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: فناوران اقتصاد سیراف به عنوان یکی مهمترین شرکتهای پشتیبانی در پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران حضور پیدا میکند و به این ترتیب پازل حضور شرکتهای قدرتمند پیشتیبانی کننده خدمات پرداخت تکمیل میشود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، شرکت فناوران اقتصاد سیراف که در اذرماه 96 همزمان با شرکت پیشرو فنآوران سیراف تاسیس شد، خیلی زودتر از آنچه تصور میشد توانست جایگاه خوبی را برای خود به دست آورده و اعتماد مشتریان را جلب کند.
اولویت سازمانی
شرکت بینالمللی فناوران اقتصاد سیراف از همان روز نخست تاسیس، پشتیبانی از دستگاههای پرداخت را مهمترین اولویت کاری خود عنوان کرده و تمام توان خود را بر روی حل مشکلات این حوزه و نواوری در این زمینه متمرکز کرد. از همان زمانی که این شرکت به عنوان یک پیمانکارعمومی (General Contractor) در حوزههای مالی، بانکی، پرداخت و فناوری اطلاعات فعالیت خود را آغاز کرد، ارتقا دانش روز و بهرهگیری از نیروهای خبره را در اولویت کاری خود قرار داد. این شرکت به منظور تحقق اهداف خود نیازمند منابع انسانی متخصص بود. به منظور توانمند کردن منابع انسانی، کارشناسان باتجربه که سوابق درخشانی در حوزههای اقتصادی، بانکی، فناوری اطلاعات، و پرداخت داشته و از توانمندی کافی برای انجام مشاوره و اجرا بودند را به کار دعوت کرد. تاکید بر بهرهگیری از نیروهای متخصص با توجه به گسترش دفاتر استانی و نیروهای فنی دوره دیده در خصوص پشتیبانی از دستگاههای پرداخت نظیر انواع مختلف POS و ATM این امکان را فراهم کرد که شرکت بتواند به صورت گسترده نیازهای پشتیبانی بانکها و شرکتهای پرداخت در سراسر کشور را پاسخ دهد.
خدماتدهی
فناوران اقتصاد سیراف در راستای عمل به وظیفه اصلی یعنی ارائه دادن کلیه خدمات پرداخت برای وب کیوسکها(کیــوسکهـا اطلاعرسانـی)، درگاه پرداخت اینترنتی، پایانه فروش، عابر بانک و Cashless ATM را در اولویت کاری خود قرار داد تا بتواند رضایت خاطر مشتریان را جلب کند. پایانههای فروشگاهی این شرکت پشتیبانی میکند به صورت تلفنی، موبایلی،اینترنتی ، بیسیم است. سوال مهمی که مطرح میشود این است که پشتیبانی این شرکت بر چه محصولاتی متمرکز شده است؟
NexgoG3,Nexgo G810,Nexgo K206,Nexgo N3,Nexgo N5,Nexgo T2,از جمله محصولاتی است که تاکنون پشتیبانی شده است.این محصولات توسط شرکت پیشرو فنآوران سیراف به عنوان شرکت تولید کننده و یکی دیگر از اعضای هلدینگ سیراف تولید شده که فناوران اقتصاد سیراف کار پشتیبانی آن را انجام میدهد. اهتمام مدیران شرکت در دستیابی به اهداف بزرگ موجب شده تا این شرکت بتواند پیش از دو سالگی، بسیاری ازاهداف تعیین شده را محقق کرده و 23 نمایندگی فعال در سراسر کشور تاسیس کند.
وب کیوسکها نیاز شهر هوشمند
یکی از مهمترین خدمات ارائه شده پشتیانی کیــوسکهـای اطلاعرسانـی است. در دنیای امروز به واسطه بهرهگیری از این کیوسکها صرفهجویی اقتصادی عظیمی صورت گرفته است. این کیوسکها در فرودگاهها، ایستـگاههـای متـرو تـرمینالها، سازمانها، بانکها و سایر مکانهای عمومی نصب شده و اطلاعاتی که مورد نیاز مراجعان است را به سهولت در اختیار آنان قرار میدهد. همچنین به عنوان تریبون استاد در کلاسهای دانشگاه؛ امکان مشاهده کلیه قوانین آموزشی ، واحدهای درسی و پیش نیازها؛ امکان ثبت نام واحدهای درسی، حذف و اضافه واحدها؛• امکان کنترل و مشاهده مشخصات دانشجویان در زمان ورود به دانشگاه ویا خوابگاه ؛امکان درخواست جلسه با مسئولین دانشگاه ؛مشاهده نمرات بوسیله وارد نمودن username , password؛ امکان کنترل عکس دانشجویان در زمان ورود به جلسات امتحان؛امکان حضور و غیاب کارمندان از کاربردهای کیوسک اطلاعرسانی است. وجود وب کیوسکها در دنیای امروز امری ضروری است تا به این ترتیب کارها سرعت بیشتری پیدا کرده ومهمتر اینکه نیاز به نیروی انسانی کاهش یابد.
درگاه پرداخت اینترنتی
به موازات گسترش کسب وکارهای مجازی، نیاز به دریافت IPG (درگاه پرداخت اینترنتی) یکی از لازمههای این کار است تا امکان پرداخت مبالغ به صورت غیرحضوری امکانپذیر شود. برای نمونه، ادمین یک کانال با راهاندازی یک درگاه پرداخت میتواند وجه کالا یا خدمات خود را از مشتری دریافت کند. بطوری که مبلغ مورد نظر مستقیما و بدون واسطه به حساب فرد واریز شود. در این شرایط، مشتری پس از تکمیل مراحل انتخاب محصول یا خدمت مورد نظر ، در مرحله آخر وارد درگاه پرداخت اینترنتی شده و با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود شامل شماره کارت، رمز دوم ، تاریخ انقضا و کد اعتبارسنجی (CVV2) پرداخت را به آسانی انجام میدهد. برخورداری از کانال یا وبسایت فعال، داشتن نماد اعتماد الکترونیکی کسب و کارهای اینترنتی، حساب بانکی نزد یکی از شعب بانکها یا موسسات عضو شبکه شتاب، شماره شبا، مدارک هویتی مورد نظر جهت متقاضیان حقیقی و حقوقی جز شروط دریافت درگاه اینترنتی است که فناوران اقتصاد سیراف کار پشتیبانی آن را انجام میدهد.
Cashless ATM
یکی از مهمترین خدمات ارائه شده، پشتیبانی Cashless ATM است که کلیه خدمات بانکی را بهجز پرداخت وجه نقد انجام میدهد. این دستگاه نقش بسزایی در کاهش ترافیک دستگاه های خودپرداز خواهد داشت. آمارها نشان میدهد بیش از 60 درصد تراکنشهای دستگاههای خودپرداز، برای خدماتی غیر از برداشت وجه نقد است. اموری همچون انتقال وجه ، دریافت ماندهحساب ، پرداخت قبوض ، پرداخت اقساط تسهیلات ، مشاهده چند گردش آخر حساب ، خرید شارژ تلفن همراه ، پرداختهای خاص سازمانی به وسیله این دستگاه انجام میشود.
پنجمین نمایشگاه تراکنش
شرکت بینالمللی فناوران اقتصاد سیراف در مدت زمانی کوتاه توانسته خود را به عنوان یکی از مهمترین شرکتهای پشتیبانی کننده کشور مطرح کند که میتواند کلیه خدمات پرداخت را ارائه کند. این شرکت با ترسیم افقی بینالمللی تلاش دارد تا حوزه کاری خود را بیشتر توسعه دهد. بررسی عملکرد این شرکت در طی دو سال گذشته نشان میدهد که این شرکت بسیار موفق بوده است البته سابقه طولانی مدیران این شرکت، در موفقیت موثر بوده است. حضور مقتدرانه در رویداد بزرگITE2019 این امکان را فراهم میکند که این شرکت بتواند فرصتهای بیشتری در جهت همکاری گستردهتر وحتی بینلمللی به دست بیاورد.