سعید زرندی عنوان کرد؛
لزوم به کارگیری استارت آپ ها برای کمک به توسعه صادرات غیر نفتی
رویدادهای استارتاپی و تجاری
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه صادرات یکی از مهمترین اولویت های وزارت صنعت، معدن و تجارت است از این رو سیاست های این وزارتخانه با هدف ایجاد فرصت هایی برای توسعه و تسهیل در امر صادرات برنامه ریزی و اجرا می شود .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، سعید زرندی با اشاره به اینکه توسعه صادرات غیر نفتی نیازمند نگاه جدیدی است، اظهار داشت: روش های نوینی برای توسعه و گسترش صادرات غیر نفتی باید به کار رود.
وی افزود: در شرایط کنونی تولید محصولاتی با قابلیت صادرات و به کارگیری سیاست های جایگزین واردات با هدف توسعه و تعمیق ساخت داخل از سوی وزارت صمت در پیش گرفته شده است.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت : در این زمینه برنامهریزیهای لازم برای ارزیابی توانمندی سازندگان داخلی، شناسایی نیازها، تعیین سطح فناوری کالاها و محصولات در راستای رونق تولید در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه توانمند سازی بنگاههای خرد، کوچک و متوسط در راستای افزایش صادرات از طریق کنسرسیومهای صادراتی مد نظر است، افزود: همچنین توسعه صادرات به 15 کشور همسایه با توجه به شرایط تحریم و اثری که این صادرات در تأمین منابع ارزی کشور دارد، از اولویتهای مورد توجه وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
زرندی بهرهگیری از شرکتهای دانش بنیان و فناور را در تنوع بخشی به سبد صادرات کشور مهم توصیف کرد و بیان کرد: شرکت های دانش بنیان و فناور در سالهای اخیر رشد کمی و کیفی قابل قبولی داشته اند و اکنون زمان مناسبی است که با برقراری و تقویت ارتباط دوسویه میان صنایع و این شرکت ها از ظرفیت ها و قابلیتهای آنها در ارتقای تواناییهای فناورانه مورد استفاده واحدهای تولیدی، کمک گرفت.
این مقام مسئول نقش استارتآپها در صادرات را به مثابه بهرهگیری از فرصتها و ارتقای توانایی تجاری کشور عنوان کرد و افزود: پدیده های جدید و نو ظهور در حوزه بازاریابی، شناسایی مشتری، عرضه کالا و بازار رسانی در استارت آپ ها به وفور دیده می شود که این قابلیت ها به خوبی میتواند فرصتها و تواناییهای تجاری کشور را ارتقا دهد.
معاون طرح و برنامه وزارت صمت بیان داشت: نباید از ضرورت تشویق استارتآپها در حال توسعه برای فعالیت در بازار کشورهای همسایه و دیگر بازارها غافل شد.
وی تاکید کرد: سلیقه بازارهای خارجی و در درجه اول کشورهای همسایه که بیشترین نزدیکی فرهنگی و سلایق مصرفی را با ما دارند، باید مورد توجه قرار گیرد.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ