به بهانه نمایشگاه تخصصی ایران آفروکمپ
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: رئیس هیات مدیره برج میلاد تهران گفت: مجموع سالن های نمایشگاهی برج میلاد حدود 6 هزار متر است که با 3 سوله 2100 متری تقریبا ضریب اشغال آن در سال بین 75 تا 80 درصد است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، دکتر ابوالفضل رحمانی در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار این پایگاه خبری عنوان کرد: زمانی که طراحی برج میلاد شکل گرفت این برج در مرحله اول به عنوان یک نماد برای شناساندن معماری نوین جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب و بعد به عنوان یک یادمان، آدرس و نماد برای قدرت مهندسی و کانون گردشگری در نظر گرفته شد و تا حد زیادی نیز در این مسیر موفق بوده اما همچنان راه زیادی در پیش دارد.
وی ادامه داد: برج میلاد ششمین برج بلند مخابراتی دنیاست که دو پارامتر آن در دنیا بینظیر است. یک پارامتر سازه ی راس برج است که بزرگترین سازه در بین تمام برج های مخابراتی است و دومین پارامتر رستوران گردان آن است که از این نظر نیز مزیت بزرگترین رستوران گردان را در این حوزه دارد.
رئیس هیات مدیره برج میلاد تهران تصریح کرد: در کنار مجموعههای فرهنگی که در بخشهای دوم برج میلاد طراحی و در مورد آن کار شده است، در صورت راه اندازی این امر میتواند به عنوان یکی از قطب های گردشگری مطرح شود.
دکتر رحمانی گفت: این برج از نظر گردشگران خارجی بسیار جالب است و برایشان قابل باور نیست که توسط مهندسین ایرانی اجرا شده است. زمانی که برج را با برج های سایر کشورها مقایسه میکنند متوجه میشوند برج میلاد به لحاظ معماری و مهندسی بسیار شاخص و مطرح است و از این جهت احترام زیادی برای آن قائل هستند. ما هر هفته بیش از 30 تیم دولتی از کشورهای دیگر را پذیرا هستیم و کل برج میلاد برای یک میلیون نفر گردشگر در سال در نظر گرفته شده است. هر چند در جشنوارههای نوروزی و دیگر جشنوارههایی که برگزار میکنیم در یک بازهی سه هفته ای بیش از نهصد هزار نفر بازدیدکننده داریم.
وی درخصوص محوریت همایشها و رویدادهایی که در برج میلاد برگزار میشود عنوان کرد: برج میلاد به لحاظ سازمانی زیرمجموعه معاونت فرهنگی هنری شهرداری تهران است. از این رو نقطه کانونی همایش ها و رویدادهای فرهنگی و هنری، رویدادهای تاریخی، همایش ها و رخدادهای هنری است. همچنین مجموع سالن های نمایشگاهی ما حدود 6 هزار متر است و با توجه به این که برج میلاد یک نماد ملی است و ضریب شناخت آن در جامعه بیش از 90 درصد است مجموعهها تمایل دارند نمایشگاه را در یک محل کوچکتر اما مشهورتر برگزار کنند.
رئیس هیات مدیره برج میلاد تهران خاطرنشان کرد: تحریمها تاثیر منفی خود را بر برج میلاد نیز داشته و به لحاظ نگهداشت برج با مشکل مواجه شدهایم زیرا بخش زیادی از تجهیزات مورد نیاز از خارج از ایران خریداری میشود و با توجه به تحریم ها نقطه مرکزی مسافرت های خارجی کشور نیز کاهش یافته است.
دکتر رحمانی درخصوص نمایشگاه تخصصی ایران آفروکمپ تصریح کرد: آفرود یک ورزش و تفریح نوین است که تا حد زیادی لاکچری محسوب میشود. برج میلاد نیز تا حدودی برای افراد خاص است و مخاطبین آن قشر متوسط به بالای جامعه هستند از این رو اگر بتوانیم نمایشگاه را در محل شاخصی چون برج میلاد به خوبی برگزار کنیم میتواند رویداد بسیار موفق و با دستاوردهای بالایی باشد.
رئیس هیات مدیره برج میلاد تهران تاکید کرد: نکات مهم در برگزاری چنین نمایشگاهی محتوا و شرکت کنندگان آن است. همچنین ضروری است که قشر زیادی از جامعه به این نمایشگاه جذب شوند و از بازدید افراد شاخص و مسئولینی از جمله وزیر ورزش و جوانان، معاونت فرهنگی شهرداری تهران و رییس سازمان ورزش شهرداری نیز بسیار استقبال میکنیم./ لیماحسنی
- ایران مراسم نیوز , ایران آفروکمپ , برج میلاد , دکتر ابوالفضل رحمانی , آفرود , کمپینگ , اتوکمپینگ , گردشگری , طبیعت گردی , بوم گردی , کوهنوردی
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ