لیبرا؛
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: ایتالیا و فرانسه به دنبال ممنوعیت عرضه ارز دیجیتالی لیبرا در اروپا هستند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،وزیر دارایی فرانسه که برای شرکت در نشست مشترک بانک جهانی و صندوق بین المللی پول به واشنگتن سفر کرده است از تلاش مشترک این کشور با آلمان و ایتالیا برای جلوگیری از استفاده ارز دیجیتالی فیس بوک موسوم به لیبرا در سطح اروپا خبر داد و افزود: از لیبرا در خاک اروپا استقبال نخواهد شد. گام های لازم را با آلمانیها و ایتالیاییها بر خواهیم داشت چرا که منافع ما در خطر قرار گرفته است.
برونو لو مر با بیان این که شواهد، حاکی از ورود لیبرا به بازار تا سال آینده است گفت: این یک پیغام سیاسی است که باید جدی گرفته شود. چیزی که فیسبوک باید درباره آن تصمیم بگیرد این است که ترکیب سهم دلار و یورو به عنوان پشتوانه لیبرا به چه میزانی باشد و این مساله تاثیر مستقیمی روی تجارت، صنعت و میزان استفاده از یورو و دلار خواهد داشت.
لو مر با هشدار نسبت به ورود شرکتهای خصوصی به عرصه پولی گفت: آیا می خواهیم سرنوشت سیاست پولی خود را به یک شرکت خصوصی مثل فیس بوک بسپاریم؟ جواب من واضحا یک نه قاطع است.
وزیر دارایی فرانسه در بخش دیگری از سخنان خود گفت که فرانسه مخالف استفاده از ارزهای دیجیتالی نیست بلکه میخواهد از توسعه یک ارز دیجیتالی واحد در چارچوب قوانین اروپایی حمایت کند. وی افزود که پاسخ به نیاز ارز دیجیتالی نیرومند نباید به دستان یک شرکت خصوصی چند ملیتی سپرده شود.
مخالفت با ارز دیجیتالی فیس بوک مساله جدیدی نیست. اعضای گروه 7 نیز پیشتر در بیانیهای اعلام کرده بودند که فعالیت ارزهای دیجیتالی حتی با پشتوانه ارزهای واقعی باید در چارچوب قابل نظارت نهادهای بانکی و پولی معتبر جهانی باشد. تا زمانی که رضایت از نظارتپذیری فعالیت ارزهای دیجیتالی به طور کامل جلب نشود، گروه 7 اجازه ورود این گونه ارزها به چرخه مبادلات جهانی را صادر نخواهد کرد.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ