آخرین مطالب

صنعت نمایشگاهی؛ راهکار توسعه اقتصادی در شرایط تحریم انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های ایران

صنعت نمایشگاهی؛ راهکار توسعه اقتصادی در شرایط تحریم

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: دوران تحریم فضای جدیدی برای شروع فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و چالاک آماده میکند. در این شرایط امکان دسترسی به فرصت‌ها افزایش می‌یابد و شرکت‌های ایرانی راه حل و چاره ای جز سرمایه گذاری رشد و استفاده از فرصت جدید ایجاد شده ندارند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، در شرایط تحریم به تدریج صاحبان برندهای بزرگ خارجی از بازارهای ما خارج میشوند اما این خروج نباید به معنای متوقف شدن چرخه اقتصادی باشد بلکه می‌بایست شرکتهای کوچک ایرانی انگیزه و فرصت حضور بیشتری پیدا کنند و از این مسیر زمینه رشد کسب و کارهای نوپا و شرکتهای دانش بنیان را فراهم شود. از طرف دیگر باید به ایجاد شغل‌های جدید و تغییر فضای اشتغال سنتی در کشور نیز امیدوار بود.
صاحبان برندها و کسب و کارها با بکارگیری تکنولوژی، کسب و کارشان را به نسل جدید ارتقا می‌دهند و از طرف دیگر شرایط جدید اقتصاد کشور زمینه را برای انجام این فرایند تسهیل می‌کند.
در این راستا صنعت نمایشگاهی کشور می‌تواند به رشد و پیشرفت شرکت های داخلی بسیار کمک و به عنوان یک موتور محرکه اقتصادی عمل کند.
علی مرادی، رئیس انجمن برگزار‌کنندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران پیش از این بارها بر نقش مهم نمایشگاه در توسعه اقتصادی کشور تاکید و عنوان کرده: در شرایط کنونی صنعت نمایشگاهی نقش مهمی در رقابت آفرینی میان تولید‌کنندگان، توسعه صادرات غیرنفتی و توسعه گردشگری دارد.
نمایشگاه به دلیل نقشی که در توسعه صادرات و گردشگری متاثر از برگزاری نمایشگاه دارد به عنوان زیرساختی مهم تلقی می شود.
اما نباید فراموش کرد که صنعت نمایشگاهی کشور نیز مشکلاتی دارد و برای حل این مشکلات نیاز به اتاق فکر و ایجاد گفتمان مشترک است. هم اکنون همکاری مناسبی میان سازمان توسعه تجارت و انجمن صنفی به وجود آمده است و تعاملات ایجاد شده موجب شده است تا بخش خصوصی و تشکل ها حضور پررنگ تری در پیشرفت نمایشگاه بین‌المللی داشته باشند.
نکته حائز اهمیت این است که نمایشگاه‌های بین المللی به عنوان مکانی سازمان یافته به منظور افزایش تجارت برای استفاده بهتر از منابع ملی، پیشرفت فنی، کاهش بیکاری، گسترش بازار به آن سوی مرزها و افزایش درآمدهای ارزی با نمایش محصولات و پیشرفت های جدید، توسعه بازار، اخذ نمایندگی و سفارش و فروش کالا، تغییر باورها، بازاریابی و شناسایی بازارهای هدف، نقش کلیدی در توسعه اقتصادی دارد و حل معضلات این صنعه می‌تواند راه را برای تسریع این توسعه هموارتر کند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری دومین رویداد ملی باور

مروری بر چالش ها و فرصت های پیش روی طرح ملی ترویج کارآفرینی برای دانشجویان

طرح ملی ترویج کارآفرینی کلید انتقال مهارت های کسب و کار است

یسنا همایش؛ مجری و کارگزار برگزاری چهاردهمین همایش ملی نخبگان شد

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور