وزارت صمت؛
بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز:
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،با تصویب تشکیل «وزارت تجارت و خدمات بازرگانی» در مجلس شورای اسلامی، وزارت صمت نوزدهمین ادغام و تفکیک را در صد سال اخیر تجربه می کند.
وزارت صمت در طی صد سال اخیر با توجه به شرایط کشور 19 بار در هم ادغام و یا تفکیک شده است که طبق قانون در طی اینهمه تغییرات فقط برای وزارت تازه تاسیس، وزیر جدید معرفی می شود و وزارت قبلی که تشکیلات آن کوچک و یا بخش های آن منتزع شده است، بر قوت خود باقی مانده و وزیر آن همچنان به مسئولیت خود ادامه می دهد و صرفا برای وزارتخانه جدیدالتاسیس، وزیر جدید برای رای اعتماد معرفی می شود.
برخی چنین تصور دارند که با تاسیس وزارت بازرگانی، وزیر صنعت و معدن هم برای اخذ رای اعتماد بایستی مجدد به مجلس معرفی شود در صورتی که این برداشت اشتباه از ماهیت این مصوبه است و اختیارات و رای اعتماد وزیر صنعت و معدن بر قوت خود باقیست و نیازی به اخذ رای اعتماد نیست و در طی 19 تفکیک و ادغام هم چنین رویه ای انجام شده است.
قطعا بعد از معرفی وزیر جدید تجارت و خدمات بازرگانی به مجلس و اخذ رای اعتماد، و تشکیل وزارتخانه جدید، بخش های بازرگانی و تجارت از جمله معاونت بازرگانی و اقتصادی، سازمان توسعه تجارت، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، نمایشگاه بین المللی، مرکز ملی فرش، مرکز مطالعات بازرگانی از وزارتخانه فعلی صنعت، معدن و تجارت منتزع و در قالب وزارت تازه تاسیس با ساختار وزارت بازرگانی سابق به ماموریت سازمانی خود ادامه می دهند و در استان ها نیز به همین روش با تفکیک و انتزاع بخش های مرتبط، سازمان تجارت و خدمات بازرگانی تشکیل و رئیس آن از سوی وزیر جدید منصوب می شود.
باید منتظر ماند و دید آن یک وزیر چه کسی است که با رای اخذ اعتماد از بهارستان به هیات دولت راه می یابد.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ