بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز بررسی میکند؛ گزارش اختصاصی از سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی / این رویداد یکی از مهم ترین ها و حساس ترین رویداد های کشور است چرا که میتواند در صورت به بلوغ رسیدن امید آن را داشت که منجی صنایع دستی کشورمان باشد.
عنوان رویداد
سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی
تاریخ برگزاری
98/06/03 لغایت 98/06/09
محل برگزاری
نمایشگاه بین المللی تهران
اهداف
نمایش توانمندی ها
اشاعه ی فرهنگ ایرانی
توانمند سازی فعالان حوزه
ایجاد ارتباط میان فعالان صنعت
ایجاد ارتباط میان تولیدکننده و مصرف کننده
برگزارکننده
معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی
مجری برگزاری
شرکت نمایشگاهی اوای موفق ایرانیان
سطح ملی
الف
سطح بین المللی
ب
نقاط قوت
انتخاب موضوع مناسب
ارایه ی فرصت برای حضور و معرفی توانمندی بخش های مختلف
ترتیب سالن و موقعیت برگزاری مناسب
ارایه ی فضایی شاداب و مفرح برای بازدیدکنندگان
نقاط ضعف
شعاع فراگیری بازار نامناسب
اعتبار بین المللی نامناسب
زمان برگزاری نامناسب
عدم توجه به استارتاپ ها و ایده های نوین
نداشتن نشست های تبادل و گفتگو برای اسیب شناسی و اموزش
وضعیت صنعت در ایران و جهان
پیدایش صنایع دستی شاید حاصل اولین تلاش های انسان برای بیان و راهکار باشد چرا که صنایع دستی به حجم نا محدودی از مخلوقات هنری و تجسمی انسان اطلاق میگردد که میتواند هر چیزی با هر مفهوم و کاربردی باشد.
مخلوقاتی که ذات شان تلفیقی از رساندن مفهوم و کاربرد است بطور مثال فرش های ترکمن که در یک سمت به دلیل نیاز به کاربردفرش و از سمت دیگر برای رساندن مفهومات و عقاید زندگی ترکمنی اثری هنری محسوب میشود.
بنابراین مفهوم و کاربرد دو بخش جدایی ناپذیر صنایع دستی هستند. در ایران به دلیل قدمت بالای تمدن و تنوع فراوان اقشار و قومیت ها و نیز تنوع اب و هوایی بی نظیر، با گنجینه ای بی مانند از صنایع دستی روبرو خواهید شد که درک ان ورای تصورات عمومی است.
در بسیاری از کشور هاعلی رغم یکسان بودن خط مش ها و نبود تنوع انچنان در بخش هنری کالبد محصولات صنایع دستی، به دلیل ارز اوری و گردش سرمایه و از طرف دیگر اشاعه ی فرهنگ داخلی به دیگر نقاط ، مقوله ی صنایع دستی از اهمیت و توجه ویژه ای برخوردار است که متاسفانه بر خلاف کشورهای دیگر ما تاکنون حرکت مستحکمی در این زمینه انجام نداده ایم و سهم صادرات ما از صنایع دستی رقمی به نسبت ناچیز است، این در حالیست که هر ساله تعداد زیادی از فعالان و تولیدکنندگان این صنایع به دلیل مشکلات مالی عرصه ی تولید را ترک میگویند.
راهکار
ما معتقدیم رویداد های موفق میتوانند گرداننده ی چرخ صنایع باشند. ایجاد تعامل باز با فعالان داخلی و خارجی به منظور حضور در رویداد همراه با مشارکت های فکری و عملی یکی از مسایلی است که میتواند به گسترده تر شدن شعاع بازار این رویداد کمک کند.
در ادامه ایجاد نشست هایی برای مناظره و گپ و گفت درباره ی مشکلات و چگونگی راهکار های برون رفت و نیز استفاده از نشست های اموزش روند های تجاری صادراتی از مهم ترین مسایلی است که میتواند باعث بهبود شرایط رویداد شود. از طرفی ایجاد کلاس های اموزش و انتقال تجربه ی کوتاه مدت برای بازدیدکنندگان از انتخاب های هوشمندانه برای ایجاد جذابیت های میدانیست. میدان دادن به استارتاپ ها نیز مسلما برای پویا تر شدن رویداد مفید خواهد بود.
نتیجه
از نظر کارشناسی این رویداد یکی از مهم ترین ها و حساس ترین رویداد های کشور است چرا که میتواند در صورت به بلوغ رسیدن امید آن را داشت که منجی صنایع دستی کشورمان باشد.
این
گزارش در مرکز توانمندسازی و تسهیل گری رویدادهای کشور و با حمایت پایگاه
خبری تحلیلی ایران مراسم نیوز تهیه شده است. استفاده از این گزارش با درج
منبع خبر بلامانع است.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ