بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: یادداشت محمدحسین الوند، سردبیر پایگاه خبری تحلیلی ایران مراسم نیوز به بهانه ی برگزاری دوازدهمین دوره ی نمایشگاه بین المللی صنعت ارد و نان
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،
براساس گزارش های جهانی حجم مصرف نان دنیا سالانه حدود 86 میلیون تن برآورد شده است.
در این میان آسیا و اقیانوسیه بزرگترین بازار دنیا را تشکیل میدهند. با مقایسه نمودار سهم نان در سبد غذایی کشورهای ترکیه، ایالاتمتحده، ایران، فرانسه، مصر، برزیل و بنگلادش مشاهده میشود که در کشور بنگلادش این سهم به حداکثر میرسد بهطوریکه هزینه مصرفی نان بیش از 50 درصد کل هزینههای مواد خوراکی خانوارهای بنگلادش را شامل میشود.
کمترین هزینه مصرف نان نیز مربوط به کشورهای توسعه یافته است.
از این امار میتوان درک کرد که هرچقدر در یک کشور صنعت نان پیشترفته تر وتوسعه یافته تر باشد قیمت گذاری نان با کاهش بیشتری همراه است چرا که هزینه های تولید صنعتی کاهش خواهند یافت و در نتیجه نان با قیمت کمتری در اختیار مصرف کننده قرار میگیرد
بنابراین میتوان گفت رشد صنعت با قیمت محصول رابطه ی وارونه دارد.
در این یان در کشورهایی که صنعت نان توسعه یافته است دور ریز و تلفات مواد اولیه نیز کمتر است که از این منظر میتوان به بحث استراتژی اندازه ی نان و ساختار نان اشاره کرد که متاسفانه در کشور هایی با تولید نان های سنتی ایم مسئله چندان حائز اهمیت نیست مثلا در ایران طبق امارهای رسمی بیش از 86 درصد مردم از نان های سنتی استفاده میکنند و همین مسئله باعث حجم بالای دور ریز و تلفات نان در کشور هستیم.
به نظر میرسد پدیده ی صنعت نان در کشور همچنان مقوله ای چند هویتی باقی مانده چرا که همچنان بین مفهوم صنعتی و سنتی معلق است و نه میتوان وجود صنعت نان در کشور را انکار کرد و نه میتوان انرا هم تراز مفهوم جهانی ان دانست و به نظر می اید که بایستی به تعریف جدید صنعت نان در ایران بسنده کرد.
با تمام این اوصاف باید دید نمایشگاه صنعت نان ایران در دوازدهمین دوره ی خود تا کنون چه دستاورد هایی داشته و دورنمای رسالت های خود را چه میداند.
چرا که مسلما مشغله ها و پتانسیل های این صنعت در ایران مباحث فراوانی برای رسیدگی و البته رشد در خود جای داده و پیش بینی میشود که نمایشگاه صنعت نان در اینده با وظایف سنگینی روبرو شود.
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ