آخرین مطالب

رویدادی برای تمام فصول مصاحبه، گزارش و یادداشت

رویدادی برای تمام فصول

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: نمایشگاه ها با چه هدف و منظوری برگزار می شود آیا برپایی این رویدادها فقط برای نمایش چند کالا یا محصول و سپس بازدید تعدادی از شهروندان از آن است؟ اگر به فلسفه تشکیل این نمایشگاه ها نگاهی بیندازیم این رویدادها نقش خیلی فراتری از این اهداف دارند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، نمایشگاه در طول پیدایش خود سرمنشای تحولات مثبت درجامعه بوده است، نگاهی به تاریخچه تشکیل نمایشگاه ها نشان می دهد که این رویداد حتی پیش از پیدایش پول نیز وجود داشته است، زمانی که مبادلات براساس کالا با کالا یا تهاتر بوده این کار الزاما با گردهمایی تعدادی از افراد میسر می شد و در واقع رویدادی مانند نمایشگاه را بنا نهاده است. این نمایشگاه ها، بازارچه ها و مکان های دادوستد، در واقع فضایی برای تبادل اطلاعات، افکار، دانش و تکنولوژی بین ملت های مختلف بوده که امروزه نیز چنین کارکردی دارد. تا پیش از سال 1815 میلادی نمایشگاه های مختلفی در نقاط مختلف جهان برگزار شد اما نخستین نمایشگاه به شکل امروزی در سال 1815 میلادی در هاید پارک پارک شهر لندن برگزار شد. اولین نمایشگاه در ایران در سال 1337 با حضور شرکت های تولیدی صنعتی ایتالیا در تهران برپا شد و بعدها گسترش یافت. رویدادی مانند نمایشگاه هر چند در تمام این سالها و ادوار با تغییر و تحولات اساسی روبرو شده اما هرگز از اهمیت و نقش آن در پیشرفت و توسعه جوامع کاسته نشده است. در نمایشگاه انسان آسانتر به اهداف خود یعنی فروش، بازاریابی، رقابت، آشنایی با تکنولوژی و نوآوری و خیلی از تحولات دیگر می رسد در حالی که جایگزینی برای آن نیز وجود ندارد. حتی در قرن حاضر و عصر ارتباطات و تکنولوژی نه تنها از نقش نمایشگاه ها کاسته نشده بلکه بر اهمیت برگزاری آن نیز افزوده شده است. اگر نمایشگاه نبود خیلی از تکنولوژی ها معرفی و شناسنایی نمی شدند بنابر این خیلی از تولیدات و محصولات بازار مناسبی برای ارائه نداشتند. کالاها و محصولات نیاز به معرفی و شناسایی دارند و سپس نیازمند بازاریابی و فروش هستند و مردم مناطق دیگر به این کالاها محتاجند همچنانکه منطقه تولید کننده این محصولات به تولیدات مناطق دیگر نیاز دارند. بنابراین زندگی بشر همواره بر تبادلات این کالاها و محصولات متمرکز است. یک محصول در منطقه ای قابل تولید و فرآوری است اما شاید تولید محصول دیگر در همین منطقه قابل دسترسی نباشد، بنابر این اگر مزیت نسبی و مطلق را نیز به موضوع تولید و تجارت بیفزایم انسان ها همواره نیاز به دادو ستد دارند حال این دادوستد تهاتری باشد یا با رد و بدل کردن پول انجام گیرد. بنابر این رویدادهایی مانند نمایشگاه، همایش، کنگره، کنفرانس و جشنواره نه تنها برای جامعه کنونی ضروری است بلکه نبود آن می تواند تمام پیشرفت های جوامع را با اختلال های جدی روبرو کند. نمایشگاه های بزرگ در پیشرفته ترین کشورهای جهان برگزارمی شود، برای مثال آلمان که اکنون در ردیف چند کشور نخست جهان در صنعت و تجارت قرار دارد از نظر کیفیت برگزاری نمایشگاه در جهان در ردیف های نخست قرار دارد. کشورهای صنعتی و پیشرفته دیگر نیز وضعیت شبیه آلمان دارند یعنی نمایشگاه های قوی و با کیفیت برگزار می کنند و از این طریق به معرفی محصولات خود می پردازند و به بازارهای فروش محصولات خود وسعت می بخشند. نمایشگاه ها و رویدادهای شبیه آن، دارای مزیت های فراوان برای رونق و پیشرفت هر کشوری است بنابر این برای رسیدن به توسعه زودتر و آسان تر، این رویدادها را نه تنها نمی توان نادیده گرفت بلکه  برگزاری بی کیفیت آن نیز می تواند خسارت بار باشد. ایران برای توسعه بیشتر نیازمند شرکت در نمایشگاه های با کیفیت خارج از کشور و همچنین برپایی نمایشگاه های کیفی در داخل است تا همه اهداف و کارکردهای این رویداد مانند بازاریابی محصولات تولیدی، ورود تکنولوژی و ایجاد اشتغال را در جامعه تحقق بخشد.
علی حبیبی /


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه آثار جشنواره مد و لباس در بیرجند برپا شد

نخستین پارک توانبخشی دانش آموزان استثنایی در ایلام ایجاد می‌شود

نمایشگاه گردشگری برلین با حضور ایران گشایش یافت

پیام صلح و دوستی ایران برای همه جهانیان در اکسپو 2020 دوبی

حضور هئیت‌های خارجی در هفدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور