بزرگنمایی:
ایران مراسم نیوز: سرپرست شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی ج.ا.ایران
در آستانه دومین نمایشگاه صنعت نمایشگاهی در مورد اهمیت این صنعت گفت بخش عمدهای از بازاریابی و تجارت جهانی کالا مرهون برپایی بیش از 140 هزار نمایشگاه بینالمللی و تخصصی در دنیاست و همه ساله در بیش از 5 هزار شهر دنیا نمایشگاههای تجاری برگزار میشود که آخرین دستاوردهای فناوری و تکنولوژیک را در معرض نمایش عموم قرار میدهد.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، بهمن حسینزاده به سیر تحولات صنعت نمایشگاهی در ایران هم اشاره کرد و گفت: با آن که بیش
از 50 سال سابقه برگزاری نمایشگاه در کشورمان وجود دارد اما تا سال 79 فقط
یک نمایشگاه بازرگانی تهران همه ساله در کشور برپا میشد اما طی 18 سال
اخیر شاهدیم که تقریباً همه استانهای کشور سایت رسمی برپایی نمایشگاه
دارند.
وی که سابقه
نمایشگاههایی همچون تلکام و عرصه فناوری را در کارنامه کاری خود دارد این
را هم گفت که هماکنون 32 سایت نمایشگاهی در کشور در کنار نمایشگاه
بینالمللی تهران بیش از 500 عنوان نمایشگاهی و 80 رویداد اصلی را به عنوان
یک برند در غرب آسیا و خاورمیانه هر سال برپا میکنند.
حسینزاده با اشاره به اینکه نمایشگاهها زمینهای برای توسعه فضای کسب و
کار و ارز آوری هستند، بیان کرد: در کشورهای اروپایی سالانه 10 تا 20
درصد در آمد ناخالص ملی از محل برگزاری نمایشگاهها و رویدادهای تجاری
تامین میشود که ما در ایران باید با بازنگری در استانداردهای نمایشگاهی
این رقم را محقق کنیم، مضاف بر آن که با توجه به دغدغه اشتغالزایی در کشور
صنعت نمایشگاهی تاثیر به سزایی در این حوزه دارد. /5
- نمایشگاه , همایش و سمینار , کنفرانس و کنگره و سمپوزیوم , وبینار و رویدادهای آنلاین , رویدادهای استارتاپی و تجاری , جشنواره و مسابقات , کارگاه آموزشی , مجامع , گردهمایی و بزرگداشت , رویدادهای جهان , رویدادهای استان ها , سازمان توسعه تجارت ایران , شرکت نمایشگاههای بین المللی , ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی , یسنا همایش؛ طراح و برگزارکننده همایش و نمایشگاه , کلینیک کاربرند؛کارآفرینی , خلاقیت , آموزش و برندینگ