آخرین مطالب

اسباب بازی به عنوان کالای فرهنگی در کشور شناخته نمی‌شود اخبار نمایشگاه

اسباب بازی به عنوان کالای فرهنگی در کشور شناخته نمی‌شود

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: دبیر ششمین جشنواره ملی اسباب بازی با بیان این که کارهای سلیقه‌ای فرصت حمایت از تولیدکنندگان را نمی‌دهد گفت: برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیرندگان و کسانی که دل‌مشغولی سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دارند، باید به اسباب بازی به عنوان یک کالای فرهنگی نگاه کنند، اما الان این نگاه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز به نقل از ایرنا، ششمین جشنواره ملی اسباب بازی، در بخش فروشگاهی دهم اسفندماه به کار خود پایان داد، این رویداد فرهنگی که امسال به دلیل شرایط کرونایی، به صورت مجازی برگزار شد، بخش نمایشگاهی آن به سایت مرجع اسباب بازی تبدیل خواهد شد، این نمایشگاه توانست دسترسی کودکان از سراسر ایران به اسباب بازی های برگزیده تولید کشور را فراهم کند، با این حال دبیر ششمین جشنواره اسباب بازی معتقد است اسباب بازی به عنوان کالای فرهنگی شناخته نمی‌شود و برنامه‌ریزان باید راهکارهای دیگری را برای پیشرفت تولید در نظر بگیرند.

محسن حموله با اشاره به اینکه این جشنواره نخستین دوره برگزاری آنلاین را تجربه می‌کند، گفت: فضایی ایجاد شده و سایتی راه‌اندازی کرده‌ایم که عنوان جشنواره ملی اسباب بازی را بر خود دارد و تمام بخش‌های دوره‌های قبلی جشنواره را پوشش داده است.
وی افزود: در دوره‌های قبل بخش تخصصی، بخش ترویجی و بخش رقابتی و بازار اسباب‌بازی و نشست‌های علمی را داشتیم، همه این موارد اکنون از طریق سایت و به صورت مجازی برگزار شده است.

داوری حدود 440 محصول در بخش اسباب بازی و عروسک 

مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری، با تشریح بخش رقابتی جشنواره ملی اسباب بازی بیان کرد: در دی ماه فراخوان اولیه بخش رقابتی را منتشر کردیم و تولیدکنندگان محصولات خود را در سایت بارگذاری و ثبت نام کردند، حدود 440 محصول در بخش اسباب بازی ها و عروسک ها داوری شده است و برگزیدگان آن 28 بهمن معرفی شدند.

وی با اشاره به کمیته علمی این رویداد فرهنگی هنری گفت: در این دوره، 6 نشست تخصصی برنامه‌ریزی شده بود که از سراسر کشور و برخی کشورهای خارجی نیز در این نشست‌ها که به صورت آنلاین برگزار شد، حضور داشتند. از مراکز مختلف استادان و میهمان هایی را داشتیم که دستاوردها و تجربه‌های خود را در حوزه اسباب بازی معرفی و بیان کردند. از کشورهای دانمارک، فرانسه، هندوستان، ژاپن، سوئد، سوئیس و آمریکا مهمانان ویژه‌ای در نشست‌ها صحبت کردند.

دبیر ششمین دوره جشنواره اسباب بازی، ادامه داد: در بخش سوم فراخوان نمایشگاه تخصصی و ترویجی را داشتیم که اطلاع رسانی شد و 140 تولید کننده در آن ثبت نام و خود را برای حضور در نمایشگاه تجهیز کردند. روش های ارتباطی با مخاطبین و بازدیدکنندگان تعریف شد و محصولات خود را در سایت جشنواره بارگذاری کردند و برای اولین بار این سایت به عنوان سایت مرجع اسباب بازی در کشور که به معرفی تولید کننده ایرانی و اسباب بازی تولید ایرانی می پردازد، معرفی شد.

جشنواره اسباب بازی به یقین ملی برگزار شده است

وی اضافه کرد: از 140 شرکت کننده 112 تولید کننده به تولید اسباب‌بازی می‌پردازند و 28 شرکت کننده به طور تخصصی عروسک تولید می‌کنند. در سایت بیش از هزار و 250 محصول بارگزاری شده است و  آخرین دستاوردهای شرکت های تولید کننده اسباب بازی برای مخاطبین که دقیق‌تر خرید کنند، در دسترس قرار گرفته است.

وی در توضیح بخش بازار جشنواره ملی اسباب بازی گفت: این بخش نیز با حضور 140 تولید کننده فضایی را ایجاد کرده است که خانواده ها به راحتی بتوانند آنچه می‌خواهند را جستجو کنند و بر اساس موضوع یا گروه سنی اسباب بازی مورد نظر را بیابند و به راحتی و به رایگان درب منزل آن را تحویل بگیرند.

حموله ادامه داد: برآوردی که داشتیم به ما می‌گوید این جشنواره به یقین ملی برگزار شده از کل کشور بازدید کننده داشتیم. یکی از نقدهایی که در سالهای گذشته به جشنواره اسباب بازی می شد، این نکته بود که تمرکز آن در تهران است و در استانهای دیگر هیچ برنامه‌ریزی صورت نگرفته، امسال کرونا باعث شد که فناوری مان را کامل کنیم تا در سال‌های آینده که نمایشگاه به صورت حضوری است، بخش مجازی آن را نیز داشته باشیم.

بخش فروشگاهی جشنواره اسباب بازی تعطیل اما نمایشگاهی باقی می‌ماند

مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری، اضافه کرد: بیش از 68 درصد بازدید کنندگان و خریداران سایت جشنواره و بازار اسباب بازی از شهرستان ها بوده اند و حتی از روستاهای دورافتاده و صعب العبور کشور نیز ثبت سفارش اسباب بازی صورت گرفته است، از جزیره ابوموسی نیز سفارش اسباب بازی داشتیم و برایشان ارسال کردیم، این نکات نشان می‌دهد که جشنواره امسال به یقین ملی برگزار شده است.

وی افزود: این جشنواره تجربه جدیدی است و تجربه های جدید همواره با نقص هایی مواجه است که در عمل خود را نشان می‌دهند و باید کم کم آنها را برطرف کنیم. بخش فروشگاهی یازدهم اسفند ماه به کار خود پایان می دهد اما بخش نمایشگاهی باقی خواهد ماند.

فروش اسباب‌بازی جشنواره در فروشگاه‌های کانون

حموله در پاسخ به این سوال که آیا اسباب بازی های برگزیده در فروشگاه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به فروش خواهد رسید؟ گفت: ما اسباب بازی های برگزیده را چند روز روی سایت معرفی کردیم و از منظر حمایتی خبررسانی لازم را درباره آنها انجام دادیم. فروشگاه‌های کانون اکنون در دست بخش خصوصی است البته ما علاقمندیم که این اتفاق بیفتد و همه این اسباب بازی‌ها در دسترس مردم باشد، اما تصمیم گیری با ما نیست. 

نشان اسباب‌بازی برتر، برای اسباب‌بازی‌های برگزیده

دبیر جشنواره اسباب بازی اضافه کرد: امسال برای اولین بار نشانی را تحت عنوان نشان برتر اسباب بازی ایرانی طراحی کرده‌ایم که تمام این اسباب بازی‌ها که برگزیده و داوری شده‌اند، می توانند این نشان برتر را روی جعبه های محصول حک کنند و به مخاطب اطلاع بدهند که این اسباب بازی در سال 1399 توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داوری شده و در میان برگزیدگان بوده است.

حموله تقسیم‌بندی‌های بخش فروش جشنواره ملی اسباب بازی را که شامل موضوع سن جنسیت و دیگر ویژگی های لازم برای تهیه درست اسباب بازی مورد نظر است، چنین شرح داد: این کار نتیجه زحمات دوستان ما در حوزه اسباب بازی است. ما بعد از هر جشنواره نشست‌های کارشناسی را داریم و راه های بالا بردن کیفیت و برگزاری بهتر را پیدا می کنیم، از وقتی ویروس کرونا همه جهان را در بر گرفت، تیم برنامه‌ریزی ما بررسی کرد که آیا این جشنواره را برگزار نکنیم یا بهترین روش اجرای آن را بیابیم. به نظرمان رسید که تهدید را به فرصت تبدیل کرده و زیرساخت های فناوری را کامل کنیم تا در سال‌های آینده که جشنواره به صورت حضوری برگزار خواهد شد، به صورت ملی در فضای مجازی این امکان برای همه علاقمندان فراهم باشد که در آن شرکت کنند.

حموله در توضیح فروش بخش بازار اسباب بازی نمایشگاه گفت: میزان فروش هنوز مشخص نشده است طبق قوانین فروش اینترنتی، وقتی محصولی فروخته می شود هفت روز خریدار فرصت دارد، اگر آن را نخواهد بازگرداند و ما باید مبلغ پرداختی را به او پس بدهیم، پس از جمع بندی همه این موارد می‌توانیم درباره فروش جشنواره اسباب بازی صحبت کنیم. اگر بخواهم آماری برای شما بگویم به ظن ما، فروش بسیار خوب بوده است، چون تجربه نخست ماست، فروش با همه مشکلاتی که وجود داشته، قابل توجه بوده است.

اسباب بازی، زیر نظر اتحادیه‌های پلاستیک و خرازی

وی با بیان اینکه در حوزه اسباب بازی کارهای بسیار زیادی باقی مانده است، اظهار داشت: این کارها بیشتر در حوزه امور صنفی است، کانون پرورش فکری تلاش کرده است که اتحادیه صنفی اسباب بازی را تشکیل دهد، 20 سال است که شورای نظارت بر اسباب بازی مصوبه ای را دارد که اسباب بازی به دلیل موقعیت، حساسیت و نکات استراتژیکی که دارد باید یک اتحادیه مستقل داشته باشد.

وی ادامه داد: اکنون اسباب‌بازی‌های ایرانی زیر نظر اتحادیه نایلون و پلاستیک و اسباب بازی‌های خارجی زیر نظر اتحادیه خرازی هاست. غیرتخصصی بودن اتحادیه ها مشکلاتی را ایجاد کرده و در آینده نیز بیشتر خواهد کرد. بهتر است که مسئولین وزارت صنعت معدن و تجارت به فکر وضعیت اسباب بازی و اتحادیه آن نیز باشند. کانون پس از سالها که نتوانست اتحادیه را با همکاری نهادهای صنفی، به سرانجام برساند انجمن هایی را تشکیل داد اما متاسفانه چون کار جمعی و تیمی انجام نشده است، انجمن اسباب بازی نیز به جای حمایت از تولیدکنندگان، از پیشرفت کار جلوگیری می کند.

دبیر جشنواره اسباب بازی در توضیح اینکه چرا برخی تولیدکنندگان در این دوره از جشنواره شرکت نکردند، گفت: زمانی که کانون پرورش انجمن اسباب بازی را تشکیل داد، بیش از 100 عضو داشت اما به دلیل مدیریت نامناسب اعضای آن ریزش پیدا کردند و اکنون این انجمن کمتر از 40 عضو دارد، با این وجود امسال 140 تولید کننده در جشنواره اسباب بازی حضور داشتند. من به عنوان دبیر جشنواره معتقدم در رویدادهای ملی باید همه همکاری کنند تا کار قوی تر انجام شود، نه این که کنار بکشیم و خود را به بهانه های واهی از برنامه دور نگه داریم، این کار پسندیده نیست. باید مطالبه گر باشیم و کمک کنیم با تعامل و دوستی چرخه تولید اسباب‌بازی ایران به روزهای خوبی برسد.

وی در پایان از همه تولیدکنندگان حوزه اسباب بازی طراحان برنامه ریزان تصمیم‌گیرندگان و همه کسانی که دلمشغولی های سیاسی اجتماعی فرهنگی دارند، خواست به اسباب بازی به عنوان یک کالای فرهنگی نگاه کنند و تلاش کنند چرخه تولید، رونق بیشتری داشته باشد.



جشنواره ملی اسباب‌بازی در یک نگاه

جشنواره ملی اسباب‌بازی با هدف کمک به ساماندهی و رونق صنعت اسباب‌بازی از سال 1394 آغاز به کار کرده است. ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در پاییز سال 1399 سال جهش تولید، با رویکردی نو در فضای مجازی و با هدف حمایت از کالای ایرانی و کمک به رونق تولید و با هدف برقراری ارتباط میان طراحان، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در حوزه اسباب‌بازی با همراهی شورای نظارت بر اسباب‌بازی فعالیت خود را شروع کرده است. بخش رقابتی، بخش علمی، نمایشگاه تخصصی دستاوردهای اسباب بازی ایرانی، نمایشگاه موسسات ترویج بازی و اسباب بازی و بازار اسباب بازی، قسمت‌های مختلف این دوره از جشنواره را تشکیل ‌می‌دهند.

برگزاری نشست‌ها، کارگاه‌ها و همایش علمی، انتخاب برترین اسباب‌بازی‌های ایرانی، از برنامه‌های متنوع این جشنواره است. دبیرخانه ششمین جشنواره ملی اسباب بازی با بهره‌مندی از زیرساخت‌های فضای مجازی، این جشنواره را با نگاه توسعه‌ای در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید» برگزار می‌کند. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی، شورای نظارت بر اسباب‌بازی ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی را برگزار خواهند کرد.

تارنمای اینترنتی ششمین جشنواره ملی اسباب بازی، تا 11 اسفند میزبان مخاطبان و علاقه مندان است.

در بخش فروش این جشنواره بیش از 1هزار و 250 اسباب‌بازی و سرگرمی‌ از 140 تولیدکننده داخلی با توجه به شرایط سنی و موضوع‌های مختلف ارایه شده است.
 هم‌زمان کارشناسان حوزه اسباب‌بازی‌ها نیز به صورت رایگان به مراجعه‌کنندگان برای انتخاب و خرید بهتر مشاوره می‌دهند و شماره‌ تماس‌ 02191070567 نیز برای پاسخ‌گویی به پرسش‌های مخاطبان در نظرگرفته شده است و هم‌زمان 7 نفر می‌توانند با کارشناسان ارتباط تلفنی داشته باشند.
ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 28 بهمن تا 11 اسفند 1399 به صورت مجازی برگزار می‌شود.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه آثار جشنواره مد و لباس در بیرجند برپا شد

نخستین پارک توانبخشی دانش آموزان استثنایی در ایلام ایجاد می‌شود

نمایشگاه گردشگری برلین با حضور ایران گشایش یافت

پیام صلح و دوستی ایران برای همه جهانیان در اکسپو 2020 دوبی

حضور هئیت‌های خارجی در هفدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور