آخرین مطالب

ترفندهای تولید محتوا اخبار رویدادهای استان ها - وبینار و رویدادهای آنلاین

ترفندهای تولید محتوا

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: نویسنده کتاب «تحلیل شبکه‌های اجتماعی»، با تأکید بر اهمیت کسب آگاهی از کارکرد هر رسانه و تعریف هدف و استراتژی برای آن، دربارۀ ترفندهایی که برای تولید محتوا در فضای تلگرام، اینتساگرام، توییتر و لینکدین باید مدنظر قرار داد، توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، جواد افتاده، در وبینار آموزشی «تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها» که روز پنجشنبه، 30 بهمن‌ماه به همت فرهنگسرای تخصصی رسانه وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار و به‌صورت زنده برای اصحاب رسانه پخش شد، گفت: اولین نکته در رسانه‌های اجتماعی، توجه به کوتاه و مفید نویسی و پرهیز از به کار بردن «وی گفت» و «وی افزود» است. همچنین، به یاد داشته باشید هرگز خبر را به یک شکل در شبکه‌های مختلف به اشتراک نگذارید و برای هر پلتفرم قالب خاص آن را در نظر بگیرید.

وی خاطر نشان کرد: تا کارکرد درست یک رسانه را متوجه نباشید و برای هر کدام هدف و استراتژی مناسبی در نظر نگیرید، یادگیری تکنیک‌های مختلف کمکی برای رسیدن به محتوای مناسب به شما نخواهد کرد.

این پژوهشگر یادآور شد: زمانی که مخاطبان بیشترین بازدید را از تلگرام و اینستاگرام دارند ساعت 9 تا 11 شب است و در لینکدین، این ساعت به 8 تا 10 صبح تغییر پیدا می‌کند، بنابراین در نشر خبرها به این زمان‌بندی دقت داشته باشید.

مدرس این وبینار، بر ضرورت جواب دادن به پیام‌های کاربران نیز تأکید کرد و ادامه داد: ذهن مخاطب از دیدن و خواندن محتواهای مناسبتی اشباع‌شده، به همین دلیل باید آنچه مطابق با نیاز اوست تولید کنید و یا به رویدادهایی بپردازید که مرتبط با برند یا سازمان شما هستند.

افتاده، تمرکز بر یک بازار تخصصی، شناسایی کاربران فعال و ارتباط‌گیری با آن‌ها را نیز از دیگر تکنیک‌های تولید محتوای مناسب در فضای مجازی دانست و خطاب به کسانی که به هر دلیلی در تولید یک محتوا دچار اشتباه می‌شوند توصیه کرد: از پاک کردن محتوای اشتباه بدون توضیح دادن پرهیز و عذرخواهی را جایگزین این شیوه کنید.

به گفته این پژوهشگر، راه جلوگیری از جعل اکانت، معرفی اکانت رسمی توسط خود فرد است.

نویسنده کتاب «تحلیل شبکه‌های اجتماعی» در ادامه این وبینار، نکاتی را درباره تولید محتوا در فضای تلگرام، اینستاگرام، توییتر و لینکدین بیان کرد.

تولید محتوا در تلگرام

افتاده با اشاره به اینکه برنامه‌های پیام‌رسانی مثل تلگرام برنامه‌های شخصی هستند نه شبکه اجتماعی، ادامه داد: درج تبلیغات و اخبار سازمان، در گروه‌ها به‌مثابه ضدتبلیغ عمل می‌کند و بهتر است از کانال برای اطلاع‌رسانی و از گروه برای گفتگو با مخاطبان و یا در مواقع اضطراری، درج اطلاعیه‌های فوری و مهم استفاده شود.

وی تأکید کرد که نباید برند سازمانی یا شخصی را با ارسال جک و محتوای بی‌ارزش خراب کرد و افزود: بهتر است سبک، لحن بیان و محتوای اختصاصی داشته باشید و ابتدا محتوایی تولید کنید، سپس به دنبال دعوت کردن افراد باشید نه بالعکس.

مدرس این وبینار گفت: تلگرام مدعی است که امنیت بالایی دارد اما اگر امنیت برایتان مهم است حتماً از سکرت چت استفاده کنید، دسترسی دستگاه‌ها به اکانت خود را مدام در تنظیمات پایش کرده و رمز ورود دومرحله‌ای را نیز فعال کنید.

نویسنده کتاب «تحلیل شبکه‌های اجتماعی» با بیان اینکه خریدن عضو به اعتبار شخص و سازمان لطمه می‌زند، خاطر نشان کرد: در شبکه‌های اجتماعی همه‌چیز ارگانیک و قابل راستی آزمایی است. یک سازمان نیز نباید خود را با اینفلوئنسرها مقایسه کند و دست به انتشار هر محتوایی بزند. برای تبلیغ، می‌توان کانال‌های تأثیرگذار را شناخت و از ظرفیت آن‌ها استفاده کرد.

افتاده، تائید کرد که مردم با محتوای زرد ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند اما یادآور شد که ما نباید به خاطر گرفتن لایک های بیشتر هر محتوایی را منتشر کنیم.

استفاده از هشتگ برای دسته‌بندی موضوعات در تلگرام، کوتاه کردن لینک خبرها، پرداختن به حواشی در کنار جریان اصلی، در نظر گرفتن تخفیف‌های خاص برای مخاطبان کانال و گروه، استفاده از ایموجی ها برای زیباتر کردن متن و انتقال احساس به مخاطب، هدایت کاربران به سایر صفحات مجازی شخص یا سازمان برای پیشگیری از قطع شدن دسترسی‌ها، تمیز دادن کانال‌های جعلی از رسمی، انتشار محتوا با عکس‌های مربع و باکیفیت، درج آدرس کانال در پایین هر پست، تعریف ادمین و درج توضیح برای معرفی کانال، استفاده ازنظر سنجی و برجسته کردن مطالب مهم با استفاده از دو ستاره پیش و پس از عبارت را از دیگر مهارت‌هایی بود که این مدرس، توجه به آن‌ها را در بحث تولید محتوا برای تلگرام ضروری دانست.

به گفته این پژوهشگر، هر سازمان باید اقدام به خرید یک شماره حقوقی کند و از شماره شخصی افراد برای تشکیل گروه و کانال و صفحه در شبکه‌های اجتماعی استفاده نکند چراکه به هر دلیلی ممکن است این فرد از سازمان خارج شود و به این واسطه، برند سازمان در شبکه‌های اجتماعی به خطر می‌افتد.

تولید محتوا در اینستاگرام

افتاده، تبدیل اکانت شخصی به اکانت تجاری را در اینستاگرام نیازمند دارا بودن یک اکانت در فیس‌بوک دانست و توضیح داد: قرار نیست همه اکانت شخصی خود را به اکانت تجاری تبدیل کنند اما اگر چهره شناخته‌شده‌ای هستید و افراد زیادی شما را دنبال می‌کنند، می‌توانید مراحل تبدیل اکانت شخصی به تجاری را دنبال کنید تا از امکاناتی نظیر افزوده شدن ایمیل، شماره تماس، لوکیشن و دسترسی به داده‌های تحلیلی‌ای که به شما امکان تولید محتوای متناسب با سلیقه مخاطب را می‌دهد بهره‌مند شوید.

وی خاطر نشان کرد: برخی گمان می‌کنند که حتماً باید با موبایل برای اینستاگرام تولید محتوا کرد اما برای جلوگیری از اشتباهات تایپی بهتر است یا شبیه‌سازهای اندروید را روی کامپیوتر نصب و یا محتوا را در فایل ورد تولید و سپس اینتساگرام کپی کنید.

استفاده از هشتگ اختصاصی فارسی و انگلیسی و عکس‌های باکیفیت و سبک دار، رپورتاژ دادن در صفحه‌های پرطرفدار، ارتباط گرفتن با اینفلوئنسرها و کاربرهای فعال، لایک کردن عکس‌های مرتبط و کامنت گذاشتن برای برخی از بهترین‌ها، اجرای کمپین‌های هدفمندی که با داوری همراه باشد و بهره بردن از ویدئو مارکتینگ با استفاده از قابلیت IGTV ازجمله مهارت‌هایی است که نویسنده کتاب «تحلیل شبکه‌های اجتماعی» برای تولید محتوا در اینتساگرام به آن اشاره کرد.

مدرس این وبینار یادآور شد: در حالت عادی نمی‌توان هیچ لینکی را در استوری اینستاگرام قرار داد و تنها اکانت های تجاری با بیش از 10 هزار دنبال کننده می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند.

تولید محتوا در توییتر

افتاده، نکاتی که برای شروع کار در توییتر باید مورد توجه قرار داد به این شرح بیان کرد: کامل کردن اطلاعات پروفایل، استفاده از نام و نام خانوادگی واقعی، درج یک بیوگرافی مختصر و مفید، افزودن لینک کوتاه شده به مطلب، ذکر منبع مطلب درج‌شده، پین کردن توییتی که معرف شخص یا سازمان است، صرف حداقل 10 دقیقه وقت در روز برای اکانت توییتر، جستجو کردن هشتگ های مرتبط، دنبال کردن کاربرهای هم حوزه، منشن دادن در بحث‌های مرتبط، پرهیز از بحث کردن بی‌مورد، توییت کردن نمونه کارها، شناسایی بازار هدف، توییت کردن چالش‌های کاری، باز کردن دایرکت به روی همه، استفاده از هشتگ لازم و مرتبط و معرفی توسط سایر دوستان.

وی، خطاب به کسانی که از توییتر برای برندسازی شخصی استفاده می‌کنند، گفت: از توییت ها برای ترویج نتایج تحقیقات خود استفاده کنید، با توییت و ریتوییت محتوای خود را به دست افراد بیشتری برسانید، متخصصان حوزه فعالیت خود را دنبال کنید و با آن‌ها در ارتباط باشید، درباره کارهای خود بازخورد بگیرید و به دیگران نیز بازخورد بدهید، به‌عنوان شخصی با هویت خاص معرفی شوید، همچنین، از آخرین اخبار کسب اطلاع کنید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

تولید محتوا در لینکدین

نویسنده کتاب «تحلیل شبکه‌های اجتماعی» لینکدین را بهترین بستر برای جستجوی شغل یا نیروی انسانی متخصص معرفی کرد و توسعه فرهنگ و منابع انسانی سازمانی، توسعه برند، ایجاد شبکه انسانی حرفی، درج رزومه آنلاین، توسعه دانش سازمانی، اطلاع‌رسانی داخلی، بازاریابی و فروش ازجمله مزایای آن دانست.

افتاده، خاطر نشان کرد: چهار عملیات اصلی در لینکدین ایجاد پروفایل حرفه‌ای، ماندن در ارتباط با همکاران و دوستان، جستجوی فرصت‌ها و یافتن متخصصان و پرسیدن سؤال‌های مربوط به شغل خود است.

وی ادامه داد: بهتر است در بخش خلاصه لینکدین به مهم‌ترین تخصص، توانایی و فعالیت، نگرش به کسب‌وکار، رسالت حرفه‌ای پرداخته و راه ارتباطی نیز درج شود.

مدرس این وبینار، تأکید کرد که بهتر است برای تصویر پروفایل، از عکس‌های رسمی استفاده شود نه عکس‌هایی که در مهمانی و ... گرفته‌شده است.

این پژوهشگر نکاتی که باید برای فعالیت در لینکدین موردتوجه قرار داد، جدا کردن صفحه شخصی از صفحه رسمی، اصیل و معتبر بودن، استفاده از اینفوگرافیک و ویدئوهای اثرگذار، توجه به تنظیمات حریم خصوصی، اشتراک‌گذاری محتوا با سایر شبکه‌های اجتماعی، پرهیز از غلط املایی و نوشتن اطلاعات پروفایل به زبان انگلیسی دانست.

افتاده یادآور شد: هیچ‌گاه نباید بدون اجازه فرد از ایمیل او برای ارسال خبرنامه و تبلیغ استفاده کنید، مسائل غیر مرتبط را حتی لایک هم نکنید، در گروه‌های تخصصی مشارکت داشته باشید، به درخواست‌های ارتباط کیلویی جواب ندهید و افراد را هم کیلویی اضافه نکنید، با تولید محتوای جذاب به روز باشید و افراد را در پست‌های مشارکتی منشن کنید تا بتوانید فعالیت مؤثرتری در فضای لینکدین داشته باشید.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه آثار جشنواره مد و لباس در بیرجند برپا شد

نخستین پارک توانبخشی دانش آموزان استثنایی در ایلام ایجاد می‌شود

نمایشگاه گردشگری برلین با حضور ایران گشایش یافت

پیام صلح و دوستی ایران برای همه جهانیان در اکسپو 2020 دوبی

حضور هئیت‌های خارجی در هفدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور