آخرین مطالب

نمایشگاهی 3 ماهه برای عرضه کالاهای ایرانی اخبار نمایشگاه - اخبار انجمن، اتاق ها و تشکل

نمایشگاهی 3 ماهه برای عرضه کالاهای ایرانی

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: عضو اتاق بازرگانی تهران می‌گوید: نمایشگاهی برای عرضه کالاهای ایرانی از پنجم اسفند تا پنجم خرداد سال آینده برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، پس از شیوع ویروس کرونا، در کنار کسب و کارها، فعالیت‌های تولید و صادراتی که آسیبی جدی دیدند، یکی از اصلی ترین صنایعی که نتوانست کار خود را به شکل عادی ادامه دهد، صنعت نمایشگاهی کشور بود. هرچند این تجربه نیز مانند دیگر محدودیت‌های ناشی از کرونا، صرفا به ایران مربوط نبود و بسیاری از دیگر کشورهای جهان نیز تجاربی مشابه را به ثبت رساندند اما با توجه به شرایط خاص اقتصادی که ایران در سال‌های گذشته پشت سرگذاشته، قطعا بهره بردن از ظرفیت نمایشگاه‌ها برای عرضه و معرفی کالاهای ایرانی اهمیت فراوانی دارد.

در حدود یک سال گذشته، ستاد مقابله با کرونا، تنها در مدتی بسیار کوتاه، اجازه برگزاری حضوری تعدادی از نمایشگاه‌ها را ارائه کرده که آنها نیز با دعوت از مراجعان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده‌اند. هرچند با آغاز واکسیناسیون کرونا، این امیدواری به وجود آمده که راه حلی برای برون رفت از شرایط فعلی پیدا شود اما به نظر می‌رسد، لااقل این ویروس تا چند ماه آینده نیز مهمان اقتصاد ایران خواهد بود و برای برگزاری نمایشگاه‌ باید راهکارهایی جدیدی را دنبال کرد که یکی از آنها، برگزاری نمایشگاه مجازی است.

محمدرضا طلایی – عضو اتاق بازرگانی تهران – درباره برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای برگزاری نمایشگاه مجازی در روزهای پیش‌رو، توضیح داد: نخستین نمایشگاه مجازی ایران از 5 اسفند سال جاری تا 5 خردادماه سال آینده برگزار خواهد شد. مهمترین هدف برگزاری نمایشگاه مجازی ایران، فرهنگ‌سازی استفاده از ابزار فناورانه در کسب‌وکارهاست. از این رو به منظور آشنایی بیشتر فعالان اقتصادی با برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی، زمان برگزاری نمایشگاه مجازی ایران به سه ماه افزایش یافته است.

مطمئنا پس از شروع به کار نمایشگاه مجازی ایران، شرکت‌های بیشتری برای حضور در این بستر علاقمند خواهند شد؛ چرا که با توجه به شرایط اقتصادی جهان و ایران، شرکت‌های تولیدکننده، صادرکننده و حتی واردکننده به دنبال آن هستند که با کمترین هزینه محصولات و خدمات خود را به مشتریان معرفی کنند.

به همین دلیل یکی از مزایای نمایشگاه مجازی این است که هزینه او با اشاره به مزایای نمایشگاه مجازی اظهار کرد: محدودیت‌های مکانی و زمانی نمایشگاه‌های فیزیکی، در نمایشگاه مجازی وجود ندارد. از سوی دیگر، بازار شرکت‌ها به‌واسطه این ابزار فناوری نوین توسعه پیدا می‌کند. علاوه بر این، به دلیل افزایش مدت زمان برگزاری نمایشگاه، شرکت‌های متقاضی حضور در بازار ایران یا علاقمند به همکاری با شرکت‌های ایرانی، مدت زمان بیشتری می‌توانند با شرکت‌های ایرانی آشنا و وارد تعامل شوند.

به گفته او، هزینه‌های حضور در نمایشگاه مجازی ایران با توجه به افزایش مدت زمان برگزاری، بسیار مقرون به صرفه است. در مجموع رویدادهایی که در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود، کم‌هزینه‌ترین مسیر برای توسعه بازارها در دنیا است.

طلایی هم‌چنین با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در این حوزه، گفت: برگزاری این نمایشگاه می‌تواند فرهنگ استفاده از فناوری اطلاعات در توسعه کسب‌وکارها از افزایش دهد.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با یادآوری اهمیت فضای مجازی در توسعه کسب‌وکارها اظهار کرد: در حال حاضر شرکت‌های زیادی از شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده و محتوای دیجیتال تولید می‌کنند تا بتوانند اطلاعات کسب‌وکار خود را به سرعت در اختیار جامعه مخاطبان قرار دهند. اما هنوز برای حضور در نمایشگاه‌های مجازی اطلاعات کافی ندارند. چراکه این رویداد، تجربه‌ای جدید در عرصه فضای مجازی کشور است.

او افزود: روزهای ابتدایی آغاز به کار شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، کسب‌وکارها چندان به اهمیت حضور در این شبکه‌ها پی نبرده بودند. اما امروز تقرببا همه شرکت‌ها از این فضا برای توسعه کار خود با کمترین هزینه و مدیریت بیشتر بهره می‌برند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه آثار جشنواره مد و لباس در بیرجند برپا شد

نخستین پارک توانبخشی دانش آموزان استثنایی در ایلام ایجاد می‌شود

نمایشگاه گردشگری برلین با حضور ایران گشایش یافت

پیام صلح و دوستی ایران برای همه جهانیان در اکسپو 2020 دوبی

حضور هئیت‌های خارجی در هفدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور