آخرین مطالب

اختتامیه دومین جایزه سال استیکر برگزار شد جشنواره‌ و مسابقات

اختتامیه دومین جایزه سال استیکر برگزار شد

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: مراسم اختتامیه دومین جایزه سال استیکر شامگاه روز گذشته، سه‌شنبه، 30 دی ماه با حضور دبیر، رئیس و اعضای هیات داوران این رویداد به صورت آنلاین از صفحه اینستاگرام و سایت این پیام‌رسان پخش شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری رویداد، در ابتدای مراسم اختتامیه دومین جایزه سال استیکر که در بخش اول به صورت میزگرد برگزار شد، ویدئو کلیپی از اختتامیه دوره اول جایزه سال استیکر پخش شد.

بهرام عظیمی، رئیس هیأت داوران دومین جایزه سال استیکر که اجرای این برنامه را نیز بر عهده داشت، با اشاره به اینکه این جشنواره به همت پیام‌رسان آی گپ برگزار شده از میثم عسگری، رئیس جشنواره خواست که درباره این جشنواره توضیح دهد.

عسگری ضمن ابراز تأسف از اینکه نتوانستند مراسم اختتامیه را به صورت حضوری برگزار کنند از مخاطبان خواست که ویدئویی را تماشا کنند.

وی در این ویدئو ضمن تشریح نحوه ارتباط بشر از ابتدا تا به امروز گفت: سرعت ارتباطات بیان احساسات را سخت کرده بود و در اینجا بود که استیکرها پا به دنیای چت‌ها و پیام‌ها گذاشتند. استیکرها به مرور تبدیل به استیکرهای متحرک شدند و به تازگی نیز استیکرهای صدادار طراحی شده است. استیکرها راحت‌تر، شفاف‌تر و حقیقی‌تر می‌توانند احساسات مخاطبان شبکه‌های اجتماعی را بیان کنند.

عسگری ادامه داد: استیکرها علاوه بر بیان احساسات راه کم‌هزینه‌ای برای تبلیغات و باعث ماندگاری برندها هستند. طراحی استیکر برای کسب و کارهای اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. خلاقیت و هنر ابزاری برای خلق استیکر است. در آینده حجم مالی در بازار دیجیتال بسیار گسترده خواهد شد و استیکرها سهم بزرگی از این بازار را خواهند داشت. جایزه سال استیکر با رویکرد حمایت وارد این بازار شده است.

پس از آن عظیمی ضمن تشکر از عسگری برای توضیحات مفید و تشریح خوب فواید و کاربردهای استیکر در این ویدئو از عدم حمایت مسئولین از این رویداد انتقاد کرد.

در ادامه عسگری در این باره بیان کرد: مدیران بالادستی تصمیم‌گیرنده هستند که برخی از آنها اهمیت استیکر را نمی‌دانند و برخی هم می‌دانند اما کاری نمی‌کنند که جای تأسف دارد. ما باید از فعالان این عرصه حمایت کنیم تا در پنج سال آینده از دنیا عقب نمانیم.

وی افزود: ما به این دلیل به سراغ جایزه سال استیکر رفتیم که می‌خواهیم کاراکترهای ایرانی و بومی داشته باشیم. بعد از تحقیق و مطالعه در هر کاری باید کمک مالی و حمایتی صورت گیرد و دستگاه‌هایی که در حوزه فرهنگ هستند، باید کمک کنند تا بتوان از این فضای گسترده به‌عنوان فرهنگسازی استفاده و شغل ایجاد کرد.

پس از آن عظیمی گفت: در انیمیشن از ما می‌خواهند انیمیشن‌های سینمایی خوب بسازیم که بچه‌ها طرفدار آن باشند اما تا به حال این اتفاق نیفتاده یا خیلی کم افتاده است به این دلیل که شرکت‌های بزرگ تولید انیمیشن در بیان گفتار و ارتباط با کودکان از ما جلوتر بوده‌اند.

وی افزود: اتفاق درستی که در این جشنواره رخ داده، این است که ما از کسی نمی‌خواهیم استیکرهای خارجی را دور بریزد. فقط می‌خواهیم استیکرهای ایرانی را ببیند تا در یک رقابت درست با استیکرهای خارجی قرار گیرند.

رئیس هیأت داوران دومین جایزه سال استیکر گفت: امسال ما 79 شرکت‌کننده داشتیم که در این بین 50 کار دارای استانداردهای بالا بودند. امیدواریم مردم از این استیکرها استفاده کنند و مورد قبولشان باشد.

در ادامه مدیرعامل آی گپ در پاسخ به پرسش بهرام عظیمی درباره اینکه آی گپ به جز اهدای جوایز چه کاری برای برگزیده‌های این رویداد انجام می‌دهد، گفت: ما یک بنگاه اقتصادی هستیم و تا حدی توانایی مالی داریم و باید حواسمان به کارمان باشد. ما در سال گذشته 70 درصد استیکرهای حاضر در جشنواره را به صورت متحرک درآوردیم و اولین سری استیکرهای موشن ایرانی را به بازار عرضه کردیم.

وی افزود: ما به عنوان واسط بین بازار و طراحان و هنرمندان عرصه استیکر حضور داریم و به عنوان یک قلاب از این زنجیره هستیم که سعی می‌کنیم کیفیت‌ها را ارتقا دهیم و فضاسازی کنیم تا استیکرها بهتر از این استفاده شود. ما می‌خواهیم استیکرها و فعالان این حوزه به برندهای تجاری معرفی شوند.

پس از آن عظیمی ضمن بیان این موضوع که سال گذشته آثار جشنواره در نمایشگاهی به نمایش گذاشته شده اما این نمایشگاه در این دوره به دلیل کرونا به صورت مجازی برگزار شده از مخاطبان خواست تا ویدئوی مربوط به نمایشگاه را ببینند.

پس از پخش ویدئو اعضای هیأت داوران توسط بهرام عظیمی معرفی شدند.

امیر یاسمنی عضو هیأت داوران گفت: من بر این باورم که جهش خوبی نسبت به سال گذشته داشتیم و هنرمندان شناخت خوبی از این جشنواره داشتند. امیدوارم با برگزاری دوره بعد نخبه‌های بیشتری را در این رشته ببینیم. لازم به ذکر است که در این دوره استیکر متحرک کم داشتیم.

سیدمسعود شجاعی طباطبایی دبیر دومین جایزه سال استیکر نیز گفت: امسال کارگاه‌های آموزشی آنلاین خیلی خوبی داشتیم و کتاب این دوره از جشنواره نیز در فضای مجازی مورد استقبال قرار گرفته است. امسال سطح کمی و کیفی آثار بسیار بالا بود.

علی رادمند دیگر عضو هیأت داوران گفت: به قدری کارها خوب بود که 10 اثر آخر برای ما مثل ضربات پنالتی شده بود و خیلی سخت توانستیم سه کار را انتخاب کنیم. به راحتی می‌توانستیم پنج جایزه اول داشته باشیم. همه 12 انتخاب آخر ما می‌توانستند نفر اول باشند.

امیرحسین ایماغیان یکی دیگر از اعضای هیأت داوران دومین جایزه سال استیکر بیان کرد: برای دوره بعد اگر به شرکت‌کننده‌ها سر نخ و الگویی ارائه دهیم آثار رسیده می‌تواند جذابیت بیشتری داشته باشد.

در ادامه عظیمی گفت: آی گپ با این رویداد جریان حرفه‌ای را در این زمینه راه‌اندازی کرده است. هنر کاریکاتور ایران در دنیا حرف اول را می‌زند، همچنین در انیمیشن کوتاه جشنواره‌ای نیز جایگاه بسیار خوبی در سطح جهان داریم. با استعدادی که در این دو سال در جشنواره دیدم می‌توانم بگویم تا چند سال آینده می‌توانیم جز اولین‌های دنیا در حوزه طراحی استیکر باشیم.

در این بخش از میزگرد عسگری کتاب جشنواره را رونمایی کرد و عظیمی درباره این کتاب گفت: این کتاب می‌تواند با هر آدمی در هر سن و سطح سوادی ارتباط برقرار کند. من کتاب سال گذشته را به مدارس بردم و به دانش‌آموزان هدیه دادم؛ خیلی از کسانی که در این دوره از جایزه سال استیکر شرکت کردند از میان همان دانش‌آموزانی بودند که کتاب سال پیش را دیده بودند.

عسگری گفت: پیام‌رسان‌های داخلی می‌توانند همزمان با آی گپ از این استکرها استفاده کنند و پس از مدت کوتاهی این استیکرها قابلیت استفاده در تمامی پیام‌رسان‌ها را دارد.

وی درباره کارگاه‌های آموزشی این دوره از جایزه سال استیکر اظهار کرد: دوست داشتیم این کارگاه‌ها را به صورت حضوری برگزار کنیم اما به دلیل شیوع بیماری کرونا آنلاین برگزار شد. کلاس‌های آنلاین جذابی داشتیم که برای استفاده علاقه‌مندان بسیار مناسب بود. کرونا برخی شرایط را به ما تحمیل کرد اما موجب شد با کمترین هزینه بهترین خروجی را از کلاس‌ها داشته باشیم.

در ادامه برنامه ویدئوی کوتاهی از کلاس‌های آنلاین آموزش طراحی استیکر ثابت و متحرک علی رادمند و پدرام اعتمادی به نمایش در آمد.

مدیرعامل آی گپ گفت: در سال گذشته 30 استیکر از مجموعه 50 استیکری که وارد داوری شدند را متحرک‌سازی کردیم و امسال قصد داریم این کار را از طریق شرکت‌کننده‌ها انجام دهیم. اخیراً استیکرهای متحرک صدادار وارد بازار شده‌اند که قصد داریم تا چند ماه آینده این استیکرها را در آیگپ بارگذاری کنیم.

در بخش بعدی این مراسم برگزیدگان دومین جایزه سال استیکر به شرح زیر معرفی شدند و جوایز خود را دریافت کردند.

تقدیر ویژه آی گپ

بهرام ارجمندنیا: لوح تقدیر و جایزه نقدی 40 میلیون ریال

تقدیر هیأت داوران

فریناز سلیمانی: لوح تقدیر و جایزه نقدی 30 میلیون ریال

حسین سلوکی: لوح تقدیر و جایزه نقدی 30 میلیون ریال

محسن سپاهی: لوح تقدیر و جایزه نقدی 30 میلیون ریال

نفرات برتر بخش استیکر متحرک

نفر سوم شهاب جعفرنژاد: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی 70 میلیون ریال

نفر دوم مهناز یزدانی: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی 100 میلیون ریال

نفر اول فریناز سلیمانی: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی 130 میلیون ریال

نفرات برتر استیکر ثابت

نفر سوم مهناز یزدانی: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی 70 میلیون ریال

نفر دوم شیوا گل محمدی: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی 100 میلیون ریال

نفر اول حسین زارعی: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی 130 میلیون ریال

همچنین به تمامی راه‌یافتگان به بخش نهایی استیکر ثابت مبلغ 20 میلیون ریال و راه‌یافتگان به بخش نهایی استیکر متحرک مبلغ 30 میلیون ریال اهدا شد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه آثار جشنواره مد و لباس در بیرجند برپا شد

نخستین پارک توانبخشی دانش آموزان استثنایی در ایلام ایجاد می‌شود

نمایشگاه گردشگری برلین با حضور ایران گشایش یافت

پیام صلح و دوستی ایران برای همه جهانیان در اکسپو 2020 دوبی

حضور هئیت‌های خارجی در هفدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور