آخرین مطالب

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان خبر داد:

تعرفه قبوض مشترکین با رعایت یک سوم الگوی مصرف صفر می شود / بهره برداری از 30 پروژه آبرسانی در پویش" هرهفته الف ب ایران" اخبار رویدادهای استان ها

تعرفه قبوض مشترکین با رعایت یک سوم الگوی مصرف صفر می شود / بهره برداری از 30 پروژه  آبرسانی در  پویش" هرهفته الف ب ایران"

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: با تاکید مقام معظم رهبری و مقام عالی وزارت  ضمن اجرای "طرح امید" مشترکینی که  یک سوم الگوی مصرف را رعایت کنند از تعرفه صفر مصرف آب برخوردار خواهند شد و تعرفه قبوض آنها به صفر خواهدرسید.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،سید هادی حسینی بیدار در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در فضای مجازی برگزار شد با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب استان دو ماموریت تامین آب و دفع فاضلاب را در دستور کار خود دارد، اظهارداشت:درهمین راستا علاوه بر خدماتی که همواره به مشترکین شهری و روستایی ارائه میشود،جلسات متعددی نیز در حوزه های مختلف به منظور رفع مشکلات و ارائه خدمات هرچه بهتر برگزار میشود به طوری که پیش از ورود به سال جدید از آبان ماه سال جاری تعداد جلسات فنی و مهندسی مرتبط با سال 1400  تاکنون دایر شده است.

حسینی بیدار با بیان اینکه خداوند را شاکریم که اقدامات خوبی با توجه به یکپارچه سازی و فاضلاب شهری و روستایی انجام شده است؛ عنوان کرد: این اقدام موجب شد تا خدمات ما به دورترین نقاط استان نیز برسد. 
وی ادامه داد: یکپارچه سازی موجب شد تا همکاران در شرکت های آب و فاضلاب روستایی و شهری  مکمل هم باشند و هر گونه مشکل رو مدیریت نمایند.
وی در ادامه سخنانش ضمن ارائه گزارشی با بیان اینکه در بخش روستایی قدم های خیلی خوبی برداشته شده است، یادآور شد: از جمله این اقدامات میتوان به  پویش" هرهفته الف ب ایران" اشاره کرد که این پویش موجب شد تا 5 مجتمع و 30 پروژه آبرسانی به روستاها با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان برای مردم خوب استان همدان به بهره برداری برسد.
 وی با اذعان به اینکه دیگر برنامه ها نیز در دستور کار است،بیان کرد: از دیگر پروژه ها میتوان به پروژه تصفیه خانه فاضلاب همدان اشاره کرد که در این پروژه، بخش لجن آن در حال پیگیری است و به یاری خدواند تا پایان سال جاری این پروژه با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد که این پروژه اثر ویژه ای خواهد داشت.
 وی افزود: در همین راستا؛ با کمک استاندار و بزرگان استان در نظر داریم تمامی صنایع زیر دست تصفیه خانه، با تخصیصهای دریافتی از وزارت نیروو یا به روش های سرمایه گذاری بتوانیم تحت پوشش آب پایدار درآوریم.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان همچنین عنوان کرد: با بازچرخانی انجام شده، پساب شهر همدان را به نوعی تصفیه میسازیم که به حد قابل شرب ارتقاء یابد و این آب را دراختیار صنعت قرار میدهیم تا بتوانیم پایداری لازم را در استان ایجاد نماییم.
وی در ادامه ضمن اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در حوزه تصفیه خانه عنوان کرد: در همین رابطه مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب همدان وارد مدار شد که با این اقدام ما در حال حاضر توانایی تصفیه 1280 لیتر در ثانیه  پساب فاضلاب را داریم.
 وی همچنین افزود:با افتتاح پتروشیمی هگمتانه آب مورد نیاز این مجموعه توسط شرکت آب و فاضلاب استان تامین خواهد شد؛ ضمن اینکه در نیروگاه شهید مفتح نیز با همراهی همکاران ما خدمات شایسته ای به این بخش نیز ارائه میشود. 
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه همکاران ما، آب پایدار 11روستای نزدیک به شهررا با جمعیتی بالغ بر 30 هزار نفر که از لحاظ کمی و کیفی دچار مشکل بودند را تامین کردند.
وی با اشاره به برخی مشکلات در تعدادی از روستاها نیز گفت: در هیمن راستا تلاش کردیم با مهندسی مجدد مشکلات 10 روستا را مرتفع نمودیم که این امر موجب رضایتمندی مشترکین شد.
وی افزود: به جرات میتوان گفت عملیات اجرایی که در 6 ماهه ابتدایی سال جاری انجام شد بسیارشایسته بوده به طوری که بازه زمانی مذکور حفر و تجهیز قریب به 28 حلقه چاه،اجرای نزدیک به 30 کیلومتر شبکه توزیع آب،اجرای 40کیلومتر خط انتقال،ساخت 730 متر مکعب مخزن،اصلاح 24 کیلومتر شبکه توزیع آب بازسازی 11 دهنه چشمه و قنوات،تعویض 213 پمپ عملیاتی شد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: همچنین در بحث کلرزنی 100 روستا را تحت پوشش قرادادهای مربوطه بردیم تا این روستاها را در بحث سیستم های نوین کلرزنی ایمن نماییم.
وی افزود: با مجموعه اقداماتی که انجام شد رضایتمندی مشترکین آب شهری و روستایی ارتقاء بسیار یافت به طوری که و میتوان گفت با توجه به اینکه استان همدان جزء استانهای تحت تنش آبی بوده در این زمینه  رضایتمندی مردم به حد قابل قبولی رشد داشته است.
وی دربخش دیگری از سخنانش با اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده در تصفیه خانه اکباتان گفت:با توجه به اعتبارات جذب شده در این حوزه توانستیم اکسیلاتور شماره 5 تصفیه خانه اکباتان همدان را با ظرفیت 100 لیتر در ثانیه برای تصفیه خانه اضافه نماییم.
وی افزود:همچنین توانستیم پکیج تصفیه شماره 2 تویسرکان را با 60 لیتر بر ثانیه به مدار آوریم.
حسینی بیدار همچینین به بازسازی و اصلاح شبکه های فرسوده آبرسانی اشاره کرد و گفت:106 باب مخزن در حوزه روستایی و 100 باب مخزن در حوزه شهری نیز شستشو شد.
وی همچنین با اشاره به شیوع ویروس کرونا و افزایش مصرف آب گفت: در این رابطه با تلاش همکارانمان ظرفیت تولید آب 30  درصد در متوسط استان افزایش داشتو ما در این خصوص همکاران خاموش مدافعان سلامت بودیم.

سید هادی حسینی بیدار در ادامه سخنانش ضمن اشاره به طرح جدید مطرح شده از سوی هیئت دولت،گفت:این برنامه با عنوان" طرح امید" کلید خورد که بر این اساس با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، وزیر نیرو و مقام عالی وزارت طرحی در بخش آب ارائه و 2 هفته پیش مصوب شد.
وی افزود:براین اساس مشترکینی که  یک سوم الگوی مصرف را رعایت میکنند از تعرفه صفر مصرف آب و فاضلاب برخوردار خواهند شد و تعرفه قبوض این عزیزان صفر خواهد شد.
وی توضیح داد: بر این اساس در بخش شهری 16 درصد مشترکین خانگی ما با 56 هزار انشعاب شامل این طرح خواهند شد.
حسینی بیدار با بیان اینکه چنانچه تامین هر1 لیتر در ثانیه آب برای هر شهر یا  استان به قیمت الان 600 میلیون تومان برای دولت  هزینه داشته باشد اگر بتوانیم 30 درصد آب ذخیره نماییم  کمک خوبی به کل جامعه شود.
وی بیان کرد: در بخش روستایی نیز با اجرای این طرح 9 درصد مشترکین خانگی با 21 هزار انشعاب  شامل این بخشودگی میشوند. 
وی در ادامه سخنانش به کیفیت آب در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در استان شرکت آب و فاضلاب  استان یک آزمایشگاه معتمد محیط زیست دارد و این را به جرات میتوان گفت که از لحاظ کیفیت هیچگونه مشکلی وجود ندارد.
وی در خصوص مجموعه اقدامات انجام شده در خصوص مشکلات آب قهاوند نیز عنوان کرد: الحمدالله آب قهاوند پایداری خاص خود را داردو با جدیت مشکلات موجود مرتفع شده است. ضمن اینکه در بخش فاضلاب نیزمطالعات فاز اول انجام شده که به زودی برای تصویب میرودوامسال یا سال آینده مشکل فاضلاب هم برطرف میشود.
 وی خاطرنشان کرد:هیچ یک از روستاهای مای تحت پوشش ما در شهر همدان مشکل آب ندارند ضمن اینکه همکاران ما در روستاهای بالای سد نیز همکاران من اقدامات ویژه ای در بخش فاضلاب بالای سد دارند به طوری که شبکه  تصفیه خانه روستای سیمین انجام شده و در بهمن ماه افتاح خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان همچینن در بخش دیگری از سخنانش در خصوص مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه فاضلاب گفت"خداوند را شاکریم با توجه به تلاش مجموعه مدیران ارشد استان و نمایندگان استان قدم های ویژه ای در بحث  فاضلاب برداشته شدکه جمعیت تحت  پوشش همدان در این خصوص را به 95 درصد میرسانیم.
وی افزود:درحال حاضر 98 درصد جمعیت حاشیه شهر همدان تحت پوشش  خدمات فاضلاب هستند، این عدد در کشور 50 درصد و در استان 76 درصد است. 
وی در نهایت با توجه به آغاز فصل زمستان ضمن ارائه توصیه هایی، بیان کرد: ضروری است مردم استان از تاسیسات آبرسانی در شهرها و روستاها مراقبت نمایند و با کشیدن پارچه پشمی از این تاسیسات حفاظت نمایند چراکه با وجود این تحریم های ظالمانه قیمت تاسیسات بسیار بالا رفته و هرچقدر در این زمینه تلاش کنند به جامعه کمک کرده اند.
وی همچنین ضمن تقدری از اصحاب رسانه گفت:مردم ما شاسشته و نیک فطرت هستند و باید برای خادمینشان در این شرکت دعا نمایند تا ما بتوانیم به شایستگی خدمت رسانی کنیم.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه آثار جشنواره مد و لباس در بیرجند برپا شد

نخستین پارک توانبخشی دانش آموزان استثنایی در ایلام ایجاد می‌شود

نمایشگاه گردشگری برلین با حضور ایران گشایش یافت

پیام صلح و دوستی ایران برای همه جهانیان در اکسپو 2020 دوبی

حضور هئیت‌های خارجی در هفدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور