آخرین مطالب

برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه ایران آگروفود ؛ افتتاحیه نمایشگاه آگروفود به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار نشد اخبار شرکت نمایشگاههای بین المللی

برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه ایران آگروفود ؛ افتتاحیه نمایشگاه آگروفود به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار نشد

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: بیست و هفتمین نمایشگاه اگروفود ایران در 13 مهرماه 99 در سایه ویروس کرونا، و محدودیت های موجود برگزار شد و اگرچه بازدید عادی نداشت و تنها متخصصان مرتبط با صنایع غذایی و کشاورزی با ارائه کارت مخصوص امکان بازدید از نمایشگاه را داشتند، اا در عین حال برگزاری این نمایشگاه، نقطه امیدی از جهاد تولیدکنندگان و صنعتگران را در سال جهش تولید به نمایش گذاشت و نمایشگاه اگروفود به عنوان سومین نمایشگاه برگزار شده در سال جاری بعد از نمایشگاه های شیرینی و شکلات و صنعت ساختمان و آسانسور، توانست شور و نشاط خاصی را در صنایع غذایی و اقتصاد کشور در سال جهش تولید ایجاد کند.  
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا، در این نمایشگاه بسیار پر رنگ بود و در شرایطی که به مدت یک هفته برخی شغل ها و حرفه ها تعطیل اعلام شده تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کند، مسوولان برگزاری نمایشگاه، تمهیدات ویژه ای را در نظر گرفته و طرح غربالگری را در بدو ورود به نمایشگاه به اجرا گذاشته اند تا از سلامت بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان در نمایشگاه و رعایت کامل پروتکل ها مطمئن باشند و ملاحظات بهداشتی به خوبی رعایت شود.

به همین منظور، تعدادی از برگزار کنندگان در ورودی های نمایشگاه، از طریق غربالگری و تب سنج و ارائه بسته کاملی از لوازم بهداشتی شامل ماسک، دستکش، و الکل و ژل، بازدیدکنندگان را مجهز به لوازم بهداشتی کردند. از سوی دیگر،  دستگاه های مخصوص ضد عفونی کردن دست ها نیز در ورودی تمام سالن ها قرار گرفته و بازدید کنندگان با استفاده از الکل و ژل دست ها را ضد عفونی کرده و وارد سالن ها می شوند.

همچنین به دلیل شرایط کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی، مراسم افتتاحیه مرسوم نمایشگاه های بین المللی تخصصی برگزار نشد تا از اجتماع افراد، مسوولان، شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان نمایشگاه در یک محل خاص با تراکم زیاد جلوگیری شود.

براین اساس، حال و هوای نمایشگاه امسال با مشارکت متخصصان و حضور مدیران شرکت ها، متفاوت از گذشته بود.  بازدیدکنندگان از طریق کارت شناسایی مخصوص، وارد نمایشگاه می شوند و نمایشگاه بازدید عمومی ندارد.

یکی از بازدیدکنندگان در پاسخ به پرسش خبرنگار اقتصاد ونمایشگاه که نمایشگاه امسال را چگونه ارزیابی می کنید گفت: مسوولان غرفه ها در پاسخ به پرسش ها و مباحث مورد نظر، وقت زیادی را صرف می کنند و کاملا به پرسش ها و نکات مورد نظر متخصصان حاضر در نمایشگاه پاسخ می دهند و در نتیجه به خاطر جمعیت کمتر نمایشگاه امسال نسبت به نمایشگاه های سال های قبل، متخصصان استفاده بهتری می توانند از فضای نمایشگاه و گفت وگو با مدیران و کارشناسان شرکت ها داشته باشند.

وی افزود: پاسخ گویی به سوالات به صورت کامل می تواند به ایجاد ارتباط بهتر و همچنین همکاری بهتر کمک کند و کیفیت ارتباط بین افراد و شرکت ها در زمینه های مختلف تولید، ‌توزیع، فروش و بسته بندی را افزایش می دهد.

وی در مورد رعایت ملاحظات بهداشتی نیز گفت: از این موضوع بسیار رضایت دارد زیرا از دم درب نمایشگاه، با غربالگری و تب سنجی و همچنین ارائه یک بسته کامل دستکش و ماسک و دستمال الکل، به بازدیدکنندگان این اطمینان داده می شود که با کمترین میزان آلودگی مواجه خواهد شد و برگزار کنندگان نه تنها از سلامت افراد حاضر در نمایشگاه اطمینان حاصل می کنند بلکه عملا بازدیدکننده با این وسایل می تواند از خود در برابر شیوع ویروس محافظت کند.

وی ادامه داد: همه بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان در نمایشگاه از ماسک استفاده کرده اند و افراد با مشاهده آنها احساس خوبی از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی دارد.

حسین سیفی مدیر اجرایی برگزار کننده نمایشگاه در پاسخ به پرسش خبرنگار ما که روند گزینش مشارکت کنندگان در این نمایشگاه  چگونه است؟ گفت: طبق روال هر سال که امسال در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه  آگروفود هستیم، از دی ماه سال 98 روند کارمان را آغاز کرده ایم از طریق اطلاع رسانی در فضای مجازی و سایت نمایشگاه و اطلاع رسانی از طریق شرکت سهامی نمایشگاه ها اطلاع رسانی انجام شد و پیش ثبت نام در بهمن و اسفند داشتیم و کارمان تکمیل شد و آماده اجرا شدیم.

نمایشگاه قرار بود در خردادماه برگزار شود اما با مسائلی که پیش آمد متاسفانه به تاخیر افتاد و تاریخ جدید 13 مهر را مشخص کردند .مجددا بنا به شرایطی که ایجاد شده بود تصمیم گرفتیم دوباره از مشارکت کننده ها و فعالین این صنعت دعوت کنیم و دوباره پیش ثبت نامی انجام شد و استقبال خوبی  صورت گرفت و الان هم در مرحله اجرا هستیم.

سیفی در پاسخ به این پرسش که در نمایشگاه امسال چه تعداد مشارکت کننده حضور دارند در چه تعداد سالن نمایشگاهی حضور دارند؟ اظهار داشت: ابتدا توضیح دهم که قبل از کرونا پیش ثبت نام حدود 1700 عدد را داشتیم. یعنی 1700 شرکت داخلی که نسبت به سال قبل رشد زیادی داشته است. حدود 7000 متر هم متراژ خارجی در پیش ثبت نام قبل از کرونا داشتیم. ولی مشکل که پیش آمد همه صنایع را درگیر خود کرد و طبیعتا صنعت غذا را نیز درگیر کرونا کرد.  در حال حاضر که 13 مهر افتتاح داریم 180 شرکت داخلی داریم که شرکت کرده اند و دو شرکت خارجی را خواهیم داشت. از کشور هند و پاکستان هستند و نمایندگی هایشان اینجا حضور دارند.  نمایندگی هایشان شرکت آوازه و محسن هستند که تولید برنج و چای دارند.

اما در نمایشگاه هایی که اخیرا دیده ام شرکت کننده خارجی اصلا نداشت. حتی نمایشگاه صنعت ساختمان شرکت خارجی نداشته است.  در هر صورت رایزنی که کردیم موضوع این بود که این نمایندگان داخل ایران هستند و توانستیم آن ها را بیاوریم. 180 شرکت داخلی و 2 شرکت خارجی هستند که در سالن های 5 و 6 و 7 و 8 و 9 و سالن 10 و فضای باز مربوط به این سالن ها مستقر شده اند.

وی در مورد این سوال که چه برنامه های جانبی در نمایشگاه امسال دارید؟ افزود: باتوجه به مشکل کرونا، اجازه برگزاری همایش و سمینارهای صنعت غذا را ندادند و از طرف شرکت سهامی عنوان کردند که این باید محدود و با رعایت پروتکل باشد که سخت است. ولی دو کار بزرگ انجام دادیم یکی اینکه با یک رسانه هماهنگ کردیم و قرارداد بستیم که بازدید برای عموم به صورت فضای مجازی داخل سایت ایران فیر به نمایش بگذارد و یک همایش مجازی هم از طریق مجله دکتر گل افرا قرار است تدوین و برنامه ریزی شود که هم حضوری است و هم مجازی به صورت آنلاین در این چهار روز برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه مقامات مسئولی قرار است از نمایشگاه بازدید کنند؟ افزود: شرکت پالار سامانه یک شرکت خصوصی است ولی تمام توانمان را برای این امر گذاشتیم چون در این شرایط خاص وجود مسئولین و مقامات بالای کشوری هم به ما و هم صنعت غذا روحیه می دهد برای همین با نمایشگاه بین المللی مکاتباتی انجام دادیم و قرار شد خود نمایشگاه تلاش مضاعف انجام دهد. هدف اصلی ما وزارت جهاد و شخص وزیر صمت است که به تازگی رای اعتماد آورده اند . این دو نماینده را با کمال افتخار دعوت کرده ایم ولی در کنار آن آقای حسین زاده رییس هیئت مدیره و مدیرعامل، و اعضای هیئت مدیره و ریاست کمیسیون های غذا و کشاورزی هم دعوت شده اند.

وی در مورد محورهای این نمایشگاه گفت: امسال این بحث کرونا خیلی چیزها را تحت تاثیر قرار داد و این مشکل را بوجود آورد ولی سعی ما به عنوان برگزار کننده این است که فعالیت صنعت در این برهه کنار هم جمع شوند و با همدلی و اتحادی که خواهیم داشت ایجاد اتحاد سطح کشور و صنعت غذا و کشاورزی و ماشین آلات اتفاق بیافتد. در این شرایط سخت تحریم و داستان هایی که اتفاق افتاده بتوانیم نهایت استفاده را از برپایی نمایشگاه داشته باشیم.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه آثار جشنواره مد و لباس در بیرجند برپا شد

نخستین پارک توانبخشی دانش آموزان استثنایی در ایلام ایجاد می‌شود

نمایشگاه گردشگری برلین با حضور ایران گشایش یافت

پیام صلح و دوستی ایران برای همه جهانیان در اکسپو 2020 دوبی

حضور هئیت‌های خارجی در هفدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور