آخرین مطالب

تلاش انجمن های نمایشگاهی برای هموارسازی عرصه ورود به بازارهای جهانی انجمن صنفی کارفرمایی غرفه سازان تهران - اخبار انجمن های صنعت همایش و نمایشگاهی

تلاش انجمن های نمایشگاهی برای هموارسازی عرصه ورود به بازارهای جهانی

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: مهابادی رییس انجمن تولید کنندگان لوله های فولادی و پوشش خطوط انتقال: انجمن می‌کوشد راه ورود اعضایش را به بازارهای جهانی هموار سازد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،تولید لوله های قطور فولادی ، خوشبختانه طی سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته و سرمایه گذاری های بسیار هنگفتی در این صنعت انجام شده که در نتیجه آن ، ظرفیت ساخت و تولید لوله های فولادی و پوشش لوله دراین سرزمین به رقم تحسین انگیز 4 میلیون تن و ظرفیت پوشش دهی داخلی و خارجی لوله های فولادی به رقم 30 میلیون متر مربع در سال بالغ گردیده است . هم اکنون 17 شرکت بزرگ داخلی با میلیاردها ریال سرمایه گذاری در عرصه ساخت و تولید و پوشش دهی لوله های قطور فولادی فعالیت دارند . این شرکت های سازنده لوله های فولادی به درجه ای از ظرفیت تولیدی و قابلیت های فنی و استانداردهای بین المللی دست یافته اند که در مجموع می توانند علاوه بر تامین کلیه نیازهای خطوط لوله گذاری داخل کشور ، مازاد تولید خود را به بازارهای جهانی نیز عرضه نمایند .

به مناسبت برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه نفت،گاز ،پالایش و پتروشیمی با مهابادی رییس خوشفکر و توسه‌گرای انجمن

تولید کنندگان لوله های فولادی و پوشش خطوط انتقال گفتگویی کرده ایم که در ادامه می خوانید .

اهداف تشکیل انجمن شما چیست ؟

تلاش برای سازماندهی تولید و بهبود کیفیت خدمات دهی به اعضا انجمن، بازاریابی مستمر با کسب اطلاعات مربوط به عرضه و تقاضا ،قیمت ، بازارهای مصرف و تولید برای عرضه به اعضاء با بهره گیری از آخرین رهیافت‌های جهانی جهت نیل به اهداف قانونی توسعه صنعتی، حمایت و دفاع از حقوق و منافع صنفی و حرفه‌ای اعضاء از طریق ارائه پیشنهاد و جلب پشتیبانی مراجع و سازمان‌های دولتی و ملی نسبت به اهداف انجمن، ایجاد ارتباط با بانک ها و سازمان‌های اعتباری کشور و همچنین سازمان های مالی و سازمان های پولی بین المللی، جمع آوری اطلاعات و ایجاد بانک اطلاعاتی در زمینه های مرتبط و بررسی و تحقیق در باره مشکلات ، شناخت نیازها و اولویت ها و …… از جمله اهداف این انجمن است.

شرکت های لوله ساز و پوشش لوله با چه چالش هایی مواجه هستند ؟

توقف بعضی از پروژه های عمرانی و در نتیجه، خالی ماندن ظرفیت های تولیدی شرکت های لوله ساز و پوشش کار،عدم پرداخت به موقع مطالبات شرکت ها توسط کارفرمایان دولتی که با توجه به هزینه های جاری موجب روی آوردن شرکت ها به منابع بانکی شده است مشکل بزرگ این صنف است.

چالش بزرگ دیگر، پرداخت هزینه های سنگین از بابت بهره وام های دریافتی از بانک ها و جرائم تاخیر است که ناشی از عدم وصول مطالبات آنها به بانک ها می‌باشد.

گفتنی است کارفرمایان دولتی در قبال تاخیر در پرداخت هایشان به شرکت ها ی طرف قرار داد خود ، هیچ گونه خسارتی بر عهده نمی گیرند ولی در مقابل ، بانک ها ضمن احتساب بهره و جرائم آن ، با استفاده از اهرم حقوقی ، شرکت های تولیدی را تحت فشار قرار می دهند .

مساله دیگر، واردات لوله های فولادی از خارج کشور است. در حالی که امکان ساخت آن در داخل کشور وجود دارد، واردات باعث عدم بهره برداری از ظرفیت های تولیدی کشور و بیکاری نیروی انسانی می شود .

درباره ظرفیت شرکت های تولیدی عضو انجمن بفرمایید ؟ 

ظرفیت تولید در کارخانجات عضو انجمن در حال حاضر سالانه بیش از 4 میلیون تن است که طبق بالاترین استانداردهای بین المللی تولید می شود.بخشی از این لوله ها یعنی حدود 2 میلیون تن که اسپیرال نام دارد، برای تولید آب استفاده می شود. بخش دوم برای تولید گاز ترش و شیرین است که همین چند سال اخیر کارخانه اش تاسیس شده و در حد بالاترین استاندارد است.

در حال حاضر بیش از 25 هزار کیلومتر در کشور لوله گذاری شده است .طبق برنامه توسعه ششم از سال 1396 تا 1400 دولت و شرکت ملی  گاز و مهندسی توسعه گاز موظف است سالانه  1100 کیلومتر خط لوله به خطوط لوله داخل اضافه و پروژه ها را اجرا کند.

تامین مالی این پروژه هابه چه صورت است؟

به دلیل کاهش در آمدهای نفتی وتاثیر آن بر بودجه عمرانی،دولت باید به فکر تامین منابع مالی به صورت سرمایه گذاری بخش خصوصی در داخل کشور و منشا خارجی باشد تا بتوان این پروژه ها را در کشور اجرا کرد.

در حال حاضر چه پروژه مهم و بزرگی در دست اجرا دارید ؟

پروژه های بسیار بزرگی در حال اجرا است که یکی از آنها پروژه انتقال خط لوله جاسک است.این پروژه 1000 کیلومتر خط انتقال لوله است که بسیار اهمیت دارد. چنین پتانسیل عظیمی در کشور و جود دارد و کارفرمایان  نیز تقاضاهای زیادی دارند.

در رابطه با صادرات چه اقداماتی انجام داده اید ؟

کشورهای همسایه ایران، پتانسیل واردات محصولات تولیدی شرکت های عضو انجمن را دارند به طور مثال،چند سال قبل واردات گاز از ترکمنستان داشتیم که در مقابل آن بدهی،محصولات و کالا صادر شد که یکی از آنها صادرات  لوله به حجم 180 میلیون دلار بود که توسط  لوله سازی ماهشهر که زیر مجموعه گروه صنعتی سدید است،تولید شده بود. در حال حاضر نیز در بازار عراق، آذربایجان و آسیای میانه در حال فعالیت هستیم.در این نمایشگاه نیز قرار است هیاتی از مقامات عالیرتبه نفتی عراقی از نمایشگاه بازدید کنند و انجمن ما نیز به عنوان تشکل قرار است توانمندی خود را معرفی کند.

نظرتان درباره حضور کشورهای خارجی در  نمایشگاه چیست ؟

در نمایشگاه امسال شرکت های خارجی حضور کمرنگی دارند. شنیده ام که هر شرکت خارجی که در این نمایشگاه شرکت داشته باشد،تحت تاثیر تحریم های آمریکا قرار خواهند گرفت که این حرف بیهوده ای است .

به نظرم صاحب کارخانه و سرمایه خود، را تحت این چارچوب ها قرار نمی دهد و برای عرضه محصولاتش به همه جای دنیا سفر خواهد کردو فرصت عرضه کالای خودش را از دست نمی دهد.این بحث های نامربوط سیاسی،دوام ندارد و نمی تواند بر ادامه حیات  شرکت‌های بزرگ و قدیمی تاثیرگذار باشد.

برای توسعه میادین گازی ، یک سرمایه گذاری 200 میلیارد دلاری در حوزه شما انجام شده است، درباره آن توضیحاتی می فرمایید؟

بعد از برجام، در سفری که با آقای زنگنه به  اروپا از جمله  فرانسه داشتیم وی صراحتا اعلام کرد ایران 200 میلیارد  دلار سرمایه گذاری و طرح درپروژه های نفت و گاز کشور دارد. همه مدیران عامل شرکت های نفتی بزرگ که در آن جلسه حضور داشتند،به ایران آمدند و مذاکرات جلو رفت.پس از این موضوع  مدل عقد قراردادها تغییر کرد که می توانست مشوق حضور کمپانی ها و بانک های خارجی بزرگ در کشور شود .

پس از و خروج آمریکا از برجام، اکثر شرکت های خارجی از ایران خارج شدند که آخرین آنها شرکت بزرگ چینی بود که از پروژه پارس جنوبی خارج شد .

البته در کشورما پروژه های بسیار بزرگ و گسترده ای فعال هستند و این تحریم ها نمی توند تاثیر گذار باشد، چون نفت ایران در خاورمیانه مرغوب ترین است.

در بخش گاز نیز،قیمت گاز در کشور ما بسیار مناسب است.بهترین مدل صادرات گاز، صادرات به پاکستان است که آمریکا مانع انجام این پروژه شده است.ما به عنوان یک تشکل بزرگ تلاش می کنیم که شرکت های عضو این تشکل بتوانند در فضای بین المللی فعال باشند.

نظرات شما درباره سیاست های دولت چیست؟

سیاست های شرکت ملی گاز و رویکرد مدیرعامل جدید این است که تا جایی که می توان بخش خصوصی مدیریت بر بهره برداری از گاز کشور را بر عهده بگیرد .تربتی مدیرعامل شرکت توسعه گاز، در مصاحبه ای عنوان کرده است که فرایندهای بخش های قابل برون سپاری در بخش گاز باید شناسایی شود و به بخش خصوصی واگذار گردد .توانمند سازی بخش خصوصی در بخش تحقیقات و توسعه  و پژوهش و ارتقای فناوری در بخش گاز نیز جزو اهداف آتی این شرکت است.

قرار است مدیریت تامین انرژی پاک و بهره برداری از پالایشگاه ها و خطوط لوله و گاز در شهرها طی یک برنامه دو ساله  به بخش خصوصی واگذار شود که نشان می دهد دولت  قصد دارد پروژه هایش را به بخش خصوصی واسپاری کند و این برنامه ها و سیاست ها نشان دهنده  پیشرفت رو به جلو است .

چه خواسته ای از وزارت صنعت دارید ؟

وظایف وزارت نفت و صنعت در بسیاری مواقع تلفیق می شوند و کارهایشان به هم ارتباط پیدا می کند .مثلا  وزارت صنعت متولی امر تولید در کشور و سرپا نگهداشتن واحدهای تولیدی است. یکی از معضلات، مشکلات نقدینگی و فشار بانک ها در فضای کار تولیدی است .از وام هایی که به کارخانجات داده می شود 26 تا 35 درصد بهره گرفته می شود که بسیاری از تولیدکنندگان نمی توانند آن را پرداخت کنند.از وزارت صنعت درخواست می کنم که از کارخانجات تولیدی حمایت بیشتری کنند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه آثار جشنواره مد و لباس در بیرجند برپا شد

نخستین پارک توانبخشی دانش آموزان استثنایی در ایلام ایجاد می‌شود

نمایشگاه گردشگری برلین با حضور ایران گشایش یافت

پیام صلح و دوستی ایران برای همه جهانیان در اکسپو 2020 دوبی

حضور هئیت‌های خارجی در هفدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور