آخرین مطالب

جزییات تازه از ورود استارتاپ‌ها به بورس رویدادهای استارتاپی و تجاری

جزییات تازه از ورود استارتاپ‌ها به بورس

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز:  معاون پذیرش و بازاریابی فرابورس در مورد وضعیت ورود استارت‌آپ‌ها به بازار سرمایه گفت: شرکت‌های تپسی، دیجی‌کالا، کافه‌بازار و شیپور برای ورود به فرابورس درخواست داده‌اند و صورت‌های مالی سالانه آن‌ها آماده شده است اما در مورد اینکه کدام‌یک از این‌ها حائز شرایط برای ورود در فرابورس هستند را در حال بررسی هستیم و تصمیم نهایی در هیات پذیرش گرفته می‌شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،روابط عمومی فرابورس ایران، «رضا غلامعلی‌پور» در خصوص ورود کسب‌وکارهای نوآور و استارت‌آپ‌ها به بازار سرمایه توضیح داد: استارت‌آپ‌ها بخشی از شرکت‌هایی هستند که در بازار هدف فرابورس پذیرش می‌شوند و این بازار مخاطبان زیادی دارد که ممکن است همه طیف از شرکت‌ها را در بر بگیرد.

وی بیان اینکه بازار هدف اکنون در مرحله تدوین است، گفت: موافقت اولیه سازمان و دستورالعمل‌های آن مانند پذیرش و نوع فعالیت شرکت‌ها در حال تدوین است. بنابراین این بازار تنها مخصوص کسب‌وکارهای نوآور نیست، بلکه کسب‌وکارهای نوآور جزو شرکت‌هایی هستند که می‌توانند در این بازار پذیرفته شوند.

معاون پذیرش و بازاریابی فرابورس درباره مشخصات این بازار، توضیح داد: بازار هدف برای شرکت‌هایی است که چشم‌انداز و دورنمای خوبی از آن‌ها متصور هستیم و شاید در لحظه اول این کسب‌وکارها هنوز به سودآوری نرسیده یا در مراحل ابتدایی فعالیت باشند،‌ اما با توجه به ارائه مستندات، طرح توجیهی، امیدنامه و سایر مدارکی که شرکت‌ها ارسال کرده‌اند، آینده خوبی را می‌توان برای آن‌ها تصور کرد.

به‌گفته غلامعلی‌پور قاعدتاً شرکتی که هنوز به مرحله بلوغ و تثبیت سودآوری نرسیده ریسک بالاتری نسبت به دیگر شرکت‌ها دارد. بنابراین باید روی مسئله مشارکت‌کنندگان در این بازار دقت بیشتری کنیم. برخلاف بازار اول و دوم که بازار آزادی است و همه افراد با هر سطحی از منابع و آشنایی با مباحث مالی خریدوفروش می‌کنند، در این بازار شاید این شرایط را به‌راحتی نداشته باشیم و باید برخی حداقل‌ها و پیش‌شرط‌ها را برای افرادی که می‌خواهند در این بازار فعالیت کنند، در نظر بگیریم.

معاون پذیرش و بازاریابی فرابورس در پاسخ به این سؤال که چه شاخص‌هایی برای ورود کسب‌وکارهای نوآور به بازار سرمایه در نظر گرفته شده، توضیح داد: با توجه به بازار هدفی که ما برای ورود استارت‌آپ‌ها به بورس در نظر گرفته‌ایم، چشم‌اندازی که برای سودآوری دارند را دنبال می‌کنیم. به دلیل اینکه برخی کسب‌وکارها ممکن است اندکی زیان انباشته داشته باشند و اکنون به‌طور مشخص نتوانیم بگوییم که کدام کسب‌وکارهای نوآور پذیرش می‌شوند و کدام‌یک نمی‌شوند. اولاً باید ببینیم که دستورالعمل بازار هدف چگونه نوشته می‌شود تا با توجه به آن بخواهیم تصمیم بگیریم و آن‌ها را پذیرش کنیم. دوم اینکه بدانیم چقدر می‌توان به مدارک مستند، دورنما و عملکرد آتی آن‌ها امیدوار بود.

وی در مورد اینکه ورود کسب‌وکارهای نوآور چقدر می‌تواند برای بازار بورس مثبت باشد، اظهار کرد: در بازارهای بورس دنیا نیز شرکت‌هایی نظیر کسب‌وکارهای نوآوری که در حال بررسی آن‌ها هستیم، پذیرفته شده‌اند و سهام آن‌ها در حال معامله است. این کسب‌وکارهای نوآور نیز در بخشی از اقتصاد ما در حال ایفای نقش هستند. هر چهار کسب‌وکاری که نام بردیم، شرکت‌هایی هستند که عموم مردم از خدمات آن‌ها استفاده می‌کنند و نقش آن‌ها در فضای اقتصادی کشور یا فعالیت‌های روزمره در حال زیاد شدن است و هرکدام قابلیت‌های پذیرش دارند.

غلامعلی‌پور افزود: روندی که ما در حال انجام آن هستیم، روندی است که دنیا انجام داده است. به هر حال کسب‌وکارهای نوآور با کسب‌وکارهای سنتی و متکی بر دارایی‌های فیزیکی متفاوت هستند. به همین جهت دقت و مراقبتی که روی این شرکت‌ها داریم بیشتر است و کار جدیدی در حال انجام است.

به گفته معاون پذیرش و بازاریابی فرابورس، درصورتی که این کسب‌وکارها روند روبه‌رشد خود را انجام دهند، ورود آن‌ها به بازار سرمایه هم می‌تواند نتیجه مثبتی داشته باشد و بازار سرمایه می‌تواند محلی برای تأمین مالی این شرکت‌ها باشد تا اگر در فضای اقتصادی هم در حال رشد بودند، سرعت رشد آن‌ها بیشتر شود و بتوانند با تأمین مالی، فعالیت‌های خود را گسترش دهند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه آثار جشنواره مد و لباس در بیرجند برپا شد

نخستین پارک توانبخشی دانش آموزان استثنایی در ایلام ایجاد می‌شود

نمایشگاه گردشگری برلین با حضور ایران گشایش یافت

پیام صلح و دوستی ایران برای همه جهانیان در اکسپو 2020 دوبی

حضور هئیت‌های خارجی در هفدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور