آخرین مطالب

رویداد جذب سرمایه در حوزه IT و ICT برگزار شد رویدادهای استارتاپی و تجاری

رویداد جذب سرمایه در حوزه IT و ICT برگزار شد

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز:  رویداد جذب سرمایه در حوزه IT و ICT، با حضور 6 استارتاپ این حوزه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،رویداد جذب سرمایه در حوزه IT و ICT، حضور 6 استارتاپ این حوزه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد. در این رویداد که تعدادی از سرمایه گذاران بصورت حضوری و برخی نیز بصورت آنلاین حضور داشتند، استارتاپ ها به منظور جذب سرمایه به ارائه پرداختند.

به گزارش روابط عمومی کارن کراد این رویداد صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با حضور 6 استارتاپ حوزه IT و ICT و مجموع 220 نفر از سرمایه گذاران و شرکت کنندگان حضوری و مجازی برگزار شد و کارن کراد به عنوان کارگزار صندوق نوآوری و شکوفایی، برگزار کننده این رویداد بود.

در این رویداد دکتر علی ناظمی، معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه امکان جذب سرمایه از طرح‌های فناورانه استارتاپ ها وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به دستاوردهایی که در این رویدادها به دست آمده، این فضا فرصت مناسبی برای استارتاپ ها است؛ از این رو از تیم های فناور درخواست می‌شود که مشارکت در این رویدادها را جدی بگیرند چرا که احتمال جذب سرمایه‌گذار در طرح‌های آنها بالا است.

معضل اصلی اکوسیستم نوآوری، پول و تامین مالی نیست، با این حال صندوق نوآوری در صورت ورود سرمایه گذار بخش خصوصی، آمادگی لازم را برای حمایت حداکثری از فناوران جوان دارد. معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: از اهداف و مزیت‌های اصلی این رویداد آمادگی همراهی و کمک صندوق نوآوری و شکوفایی به سرمایه گذاران و استارتاپ‌ها و با ضرایب 4 برابری خواهد بود، به طورکلی این موضوع به جذب منابع مالی استارتاپ ها کمک می‌کند. این موضوع می‌تواند فرصت مناسبی برای استارتاپ ها و سرمایه گذاران باشد تا به اهداف خود برسند.

وی در پایان در مورد نتایج حاصل از برگزاری این رویدادها به افزایش آمار سرمایه گذاری در استارتاپ های ارائه شده در رویدادهای گذشته اشاره کرد و گفت: طی دو رویداد گذشته از 12 تیم استارتاپی، 6 تیم تقریبا در فرآیند جذب سرمایه و مذاکره هستند و خوشبختانه میزان آمار جذب سرمایه گذاری 50 درصد بوده است. صندوق نوآوری نیز تلاش می‌کند که در دوره حیاتی چرخه عمر استارتاپ ها در سود و زیان و ریسک‌ آن‌ها شریک شود تا این تیم ها به سرعت بتوانند فرآیندهای تولید محصول خود را طی کنند. در ادامه این رویداد 6 استارت‌آپ حوزه ICT و IT ویژگی‌های محصول و مدل کسب و کار و نیازهای سرمایه گذاری خود را به سرمایه گذاران حاضر و آنلاین رویداد ارائه کردند.

اولین استارتاپ، استارتاپ «بهروب» بود که ضمن تشریح ویژگی‌های سامانه مدیریت پسماند، نیاز سرمایه گذاری خود را در این بخش ارائه کرد. از جمله ویژگی‌های سامانه و استارتاپ بهروب می‌توان به رشد سریع به دلیل عدم وابستگی به لجستیک، ایجاد همزیستی و همکاری با پیمانکار هر شهر، استفاده شهروندان از اقامتگاه گردشگری، پرداخت‌های متنوع نقدی یا اعتباری و استفاده از خدمات فروشگاهی از طریق کیف پول اشاره کرد. سرمایه مورد نیاز این استارتاپ برای سامانه مدیریت پسماند 1.6 میلیارد تومان برای بحث بازاریابی، پرداخت حقوق و 30 درصد عملیاتی کار است. طی گذشت 10 روز از فعالیت این استارتاپ، 303 مشترک به سامانه متصل شده‌اند و از این تعداد 110 مشترک اقدام به جمع‌آوری زباله کرده‌اند.

استارتاپ «ست پلت» نیز استارتاپ دیگری بود که ویژگی‌های پلتفرم خود را در زمینه افزایش بهره‌وری مزارع تشریح و نیاز سرمایه گذاری اش را در این بخش ارائه کرد. این محصول برای ارائه تحلیل‌های ماهواره‌ای برای رونق بخش کشاورزی طراحی شده است. مدل کسب و کار این استارتاپ، فروش حق اشتراک 4 هزار تومانی برای هر هکتار و سالانه 30 هزار تومان و عقد قرارداد با شرکت‌ها و زمین‌داران بزرگ است. میزان سرمایه مورد درخواست این استارتاپ، یک میلیارد و 950 میلیون تومان برای بازاریابی و تامین نیروی انسانی فنی و اجرایی اعلام شده است. مزیت رقابتی این پلتفرم نسبت به نمونه‌های داخلی، قابلیت شخصی‌سازی خدمات و آنالیز کل کشور و ارائه گزارش به کشاورز و زمین دار در کمتر از یک دقیقه است.

استارتاپ «داروچی» استارتاپ دیگری بود که ضمن تشریح ویژگی‌های این محصول به صورت وبیناری از یزد، نیاز سرمایه گذاری‌ خود را 700 میلیون تومان برای سامانه هوشمند یادآوری زمان مصرف دارو اعلام کرد. خدمات این سامانه علاوه بر یادآوری مصرف دارو، همکاری با داروخانه ها، خدمات دیابت هوشمند و مشاوره دارویی است. 50 درصد سرمایه مورد تقاضای این استارتاپ برای توسعه محصول، 25 درصد برای توسعه بازار و 25 درصد نیز برای هزینه‌های جاری صرف خواهد شد. میزان نصب اپلیکیشن داروچی از اواخر سال گذشته تاکنون 1200 نصب بوده که از این تعداد 950 کاربر از آن استفاده کرده و در آن فعال هستند.

استارتاپ «بیگ پرو» استارتاپ دیگری بود که در رویداد جذب سرمایه حوزهICT و IT، ضمن تشریح ویژگی‌های این سامانه، تقاضای سرمایه گذاری 750 میلیون تومانی برای سامانه تحلیل داده‌های حجیم را اعلام کرد. خدمات سامانه تحت وب «بیگ پرو» برای تحلیل داده و مدل‌سازی، هوش مصنوعی، واسط‌های نرم‌افزاری عارضه‌یابی و ارزیابی ارائه شده است و این استارتاپ در زمینه ساده‌سازی ابزارهای علم داده و آینده‌پژوهی فعالیت می‌کند. مشتریان این سامانه، پژوهشگران، مراکز پژوهشی، شرکت‌های نرم‌افزاری، کسب و کارهای کوچک و سازمان‌های دولتی هستند. 150 میلیون تومان سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی این محصول را شتاب دهنده تامین خواهد کرد و 600 میلیون دیگر از منابع دیگر تقاضا شد. این سرمایه صرف تبلیغات، حقوق کارکنان، هزینه‌های جاری و هزینه‌های راه‌اندازی خواهد شد.

استارتاپ بعدی «دکتر مایکو» بود که نیازهای سرمایه گذاری خود را در رویداد جذب سرمایه حوزه ICT و IT ارائه کرد. خدماتی که استارتاپ دکتز مایکو با اپلیکیشن «دکتر مایکو» ارائه می‌کند در زمینه تسهیل ارتباط بین پزشک و بیمار، ایجاد قدرت انتخاب پزشک برای بیماران و تجزیه و تحلیل کلان داده‌های سلامت است. سرمایه مورد تقاضای این استارتاپ برای سه سال آتی 3 میلیارد و 600 میلیون تومان اعلام شده است و سهم دکتر مایکو از بازار 2.5 درصد خواهد بود. مشتریان این اپلیکیشن پزشکان، روانپزشکان، مشاوران و جمعیت مامایی کشور هستند. در 6 ماه گذشته 450 پزشک و مشاور و ماما به سامانه اضافه شده‌اند و حدود 50 هزار نوبت حضوری و تصویری ثبت شده در این سامانه وجود دارد.

آخرین استارتاپ، «تی‌رافا» بود که ضمن تشریح ویژگی‌های این اپلیکیشن، نیاز سرمایه گذاری‌‌ خود را 750 میلیون تومان برای مدیریت تردد پرسنل در بستر تلفن همراه اعلام کرد. این استارتاپ محصول خود را در زمینه مدیریت تردد پرسنل مبتنی بر موقعیت مکانی و تشخیص سه بعدی چهره ارائه کرده است. مدل درآمدی این سیستم حق عضویت سالانه، فروش سالیانه و اعطای امتیاز نمایندگی است. این سامانه سال گذشته 20 میلیون تومان فروش داشته و با توجه به نیاز مشتریان اصلاحات و تغییراتی در اپلیکیشن انجام شده است.

در پایان هر ارائه، برای پاسخ به سوالات سرمایه گذاران، پرسش و پاسخ برگزار شد و حضار بصورت حضوری و شرکت کنندگان آنلاین از طریق تایپ در پلتفرم اسکای روم به طرح سوالاتشان از استارتاپ ها پرداختند. همچنین در این رویداد با ایجاد فضای نمایشگاهی و اختصاص یک میز برای هر استارتاپ، این امکان وجود داشت که برای آشنایی بیشتر سرمایه گذاران با استارتاپ ها و کسب اطلاعات کامل‌تر از نحوه عملکرد استارتاپ ها، بعد از رویداد در هر میز به گفتگو و پرسش و پاسخ بپردازند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه آثار جشنواره مد و لباس در بیرجند برپا شد

نخستین پارک توانبخشی دانش آموزان استثنایی در ایلام ایجاد می‌شود

نمایشگاه گردشگری برلین با حضور ایران گشایش یافت

پیام صلح و دوستی ایران برای همه جهانیان در اکسپو 2020 دوبی

حضور هئیت‌های خارجی در هفدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور