آخرین مطالب

انتشار فراخوان چهارمین دوره «نشان عکس سال مطبوعاتی ایران» جشنواره‌ و مسابقات

انتشار فراخوان چهارمین دوره «نشان عکس سال مطبوعاتی ایران»

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران تصمیم دارد با هدف ارتقای سطح عکاسی مطبوعاتی، چهارمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران را برگزار کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، به نقل از سایت انجمن عکاسان مطبوعاتی ایران، این انجمن تلاش دارد به منظور ایجاد انگیزه و پویایی در میان عکاسان مطبوعاتی و با هدف ارتقاء سطح عکاسی مطبوعاتی، چهارمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران را برگزار کند.

این انجمن در توضیح فراخوان چهارمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران، نوشته است: «با توجه به اینکه سال 98 کشور عزیزمان ایران آبستن حوادث خبری فراوانی بوده است، از این رو از تمامی عکاسان حرفه‌ای دعوت می شود به منظور مشارکت در این رویداد صنفی – فرهنگی، آثار خود را منطبق با شرایط ذیل به دبیرخانه نشان ارسال نمایند.»

فراخوان چهارمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران، به شرح زیر است:

  • قوانین جشنواره

1 . همه عکاسان حرفه‌ای می‌توانند در این رقابت شرکت کنند.

2 . ارسال اثر می‌بایست توسط خود عکاسان انجام شود و ارسال از طریق رسانه یا ارگان مطبوع و شخص ثالث قابل قبول نیست.

3 . ارسال اثر و حضور در رقابت  به منزله اعلام مالکیت معنوی عکس‌ها توسط شرکت کننده است. در صورت اثبات خلاف این امر، عواقب حقوقی و جزایی آن بر عهده شرکت کننده خواهد بود.

4 . رعایت اخلاق حرفه‌ای فتوژورنالیسم برای شرکت در رقابت  الزامی است.

5 . هر عکاس می‌تواند با حداکثر 5 اثر به صورت تک عکس و 2 مجموعه در این رقابت شرکت کند.

6 . هر عکاس در بخش مجموعه می‌تواند حداکثر در 2 بخش شرکت کند.

7 . عکس‌های منتشر نشده در رسانه‌ها نیز می‌توانند در این رقابت ارسال شوند.

8 . عکس‌های گرفته شده با موبایل در صورت دارا بودن شرایط فنی مناسب پذیرفته می‌شود.

9 . تعداد عکس‌های ارسالی در قالب مجموعه عکس برای هر مجموعه 3 تا 10 فریم است.

10 . هر عکس می‌تواند فقط یک بار و تنها در یک بخش چه به عنوان تک عکس و چه به عنوان یک عکس در یک مجموعه، شرکت داده شود. عکسی که بیش از یک بار در این رقابت شرکت داده شود، از تمامی بخش‌ها حذف خواهد شد .

11 . تمامی عکس‌های ارسالی می‌بایست دارای کپشن (Caption) باشد.

12 . مجموعه عکس‌ها علاوه بر کپشن (Caption) برای هر عکس باید دارای استیتمنت(Statement) و عنوان باشند.

13 . ویرایش عکس‌ها در حد استانداردهای پذیرفته شده (تکنیک های تاریکخانه‌ای) در فتوژورنالیسم مجاز است. ویرایشی که منجر به مخدوش شدن اصالت و محتوای عکس شود، قابل قبول نخواهد بود. در صورتی که عکسی از نظر هیات داوران مخدوش تشخیص داده شود، از مسابقه حذف شده و عکاس حق شرکت در دوره بعدی این رقابت را نخواهد داشت.

14 . عکس‌هایی که با تکنیک مالتی اکسپوز، کولاژ، فتو مونتاژ، پانوراما، ترکیبی و دستکاری شده باشند، پذیرفته نمی‌شوند.

15 . تمام عکاسان راه یافته به مرحله نهایی، موظف هستند اصل فایل عکس خود را جهت بررسی به دبیرخانه ارائه دهند. همچنین ممکن است دبیرخانه به منظور کنترل مجموعه‌ها، فریم‌های قبل و بعد عکس ارسالی را نیز درخواست کند.

16 . برگزار کننده نسبت به استفاده عکس‌ها در اقلام تبلیغاتی، کتاب نشان عکس سال و وب سایت نشان مجاز است.

17 . قوانین ذکر شده الزام‌آور و ارسال اثر به معنای پذیرش تمامی قوانین رقابت می‌باشد. برگزارکننده مجاز به حذف آثار شرکت کنندگانی که قوانین را رعایت نکرده باشند، است.

18 . تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش بینی نشده به عهده برگزار کننده است.

  • مشخصات فنی عکس‌های ارسالی

   الف) عکس‌ها می‌بایست با فرمت JPEG  ارسال شود.

    ب) ضلع بزرگ عکس‌ها 2000 پیکسل و با حجم زیر 2 مگابایت ارسال شوند.

    ج) اطلاعات مورد نیاز اعم از عنوان، کپشن، استیتمنت برای هر تک عکس و مجموعه باید ذکر شود. عکس‌هایی که مشخصات کامل ندارند، از رقابت حذف می‌شوند. (کپشن عکس حداکثر 700 کاراکتر و استیتمنت مجموعه حداکثر 2000 کاراکتر باشد.)

   د) عکس‌های ارسالی باید به روش تعیین شده نامگذاری گردند.

  •  نحوه نامگذاری عکس‌ها

 نام خانوادگی و نام عکاس به طور کامل و به زبان انگلیسی ـ کد بخش مربوطه ـ شماره عکس

به عنوان مثال برای بخش تک عکس خبری:

‏Alavi Ali -N-01

*برای بخش مجموعه عکس ورزشی:

‏ Alavi Ali -SS-01 تا   Alavi Ali – SS-10

* عدم نامگذاری صحیح عکس‌ها به منزله حذف خواهد بود.

  • بخش‌های رقابت نشان عکس سال مطبوعاتی ایران

    خبری

رویدادهای ناگهانی، پیش‌بینی شده و تأثیرگذار و پیامد آنها

الف ) تک عکس (N):

–        آثاری پذیرفته می‌شوند که در بازه زمانی سال 1398 عکاسی شده باشند.

–        نامگذاری عکس‌ها در این بخش به طور مثال :   Alavi Ali -N-01

ب ) مجموعه عکس (NS):

–        آثاری پذیرفته می‌شود که در بازه زمانی سال 1398 عکاسی شده باشد.

–        تعداد عکس‌های ارسالی برای مجموعه عکس خبری از 3  تا 10 فریم می باشد.

–        نامگذاری عکس‌ها در این بخش به طور مثال :   Alavi Ali -NS-01

    مسائل معاصر (مستند اجتماعی)

مستندسازی مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی که بر افراد یا جوامع تأثیر می‌گذارد.

الف ) تک عکس (C):

– آثار ارسالی باید در سال 1398 عکاسی شده باشد.

ب) مجموعه عکس (CS):

– مجموعه ارسالی باید در سال 1398 عکاسی یا تکمیل شده باشد.

– حداقل 2 فریم از عکس‌ها در سال 98  عکاسی شده باشد.

    ورزشی

فعالیت‌های ورزشی به صورت فردی یا تیمی.

الف) تک عکس (S):

–        آثار ارسالی باید در بازه زمانی سال 1398 عکاسی شده باشد.

ب) مجموعه عکس (SS):

–        مجموعه ارسالی باید در سال 1398 عکاسی یا تکمیل شده باشد.

–        حداقل 2 فریم از عکس‌ها در سال 98 عکاسی شده باشد.

   محیط زیست

عکس‌های جانداران، مناظر و مستند کردن برخوردِ مثبت و یا منفیِ انسان با محیط زیست.

الف ) تک عکس (E) :

–        آثار ارسالی باید در بازه زمانی سال 1398 عکاسی شده باشد .

ب) مجموعه عکس (ES) :

–        مجموعه ارسالی باید در سال 1398 عکاسی یا تکمیل شده باشد.

–        حداقل 2 فریم از عکس ها در سال 98 عکاسی شده باشد.

    پرتره

تصاویر افراد که به صورت گروهی یا فردی در موقعیت‌های پیش بینی نشده یا برنامه ریزی شده، عکاسی شده باشد.

الف) تک عکس (P):

–        آثار ارسالی باید در بازه زمانی سال 1398 عکاسی شده باشد.

ب) مجموعه عکس (PS):

–        مجموعه ارسالی باید در سال 1398 عکاسی یا تکمیل شده باشد.

–        حداقل 2 فریم از عکس ها در سال 98 عکاسی شده باشد.

    داستان گویی بصری (مالتی مدیا)

–        استفاده از چندین رسانه مانند عکس، نوشته، صدا (موسیقی، کلام، صدای محیط)، تصاویر متحرک ویدئویی برای روایت داستانی یا گزارش.

–        زمان مالتی مدیای ارسالی می‌بایست بین 2 تا 10 دقیقه باشد.

–        استفاده از تصاویر آرشیوی با رعایت اصول کپی رایت و در جهت کلیت مالتی مدیا بلامانع است.

–        مالتی مدیا می‌تواند انفرادی یا گروهی تولید شده باشد.

–        فرمت آثار ارسالی می بایست   MPEG4 و رزولیشن 1080  باشد.

  • اصول اخلاقی

    عکاسان شرکت کننده باید نسبت به صحنه و اتفاقی که هنگام عکاسی در محیط پیرامون رخ می‌دهد آگاهی کامل داشته باشند و فریب صحنه سازی را نخورند. امکان دارد در صحنه‌هایی که عکاسان حضور دارند به نحوی صحنه سازی شود که عکاس فریب خورده و عکسی بگیرد که واقعیت نداشته باشد.

عکاس تحت هیچ شرایطی حق صحنه سازی و دستکاری در واقعیت را ندارد.

توضیحات ،عنوان و داستان عکس‌ها دقیق و درست باشد.

ویرایش عکس‌ها باید مطابق با استانداردهای فتوژورنالیسم باشد به نحوی که اصالت و محتوای عکس‌ها خدشه‌دار نشود.

عکاس باید در مورد روند تهیه و ارائه عکس‌ها شفاف و صادق بوده و در صورت نیاز در مورد روند عکاسی پاسخگو باشد.

  • داوران چهارمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران

مهرداد اسکویی

نیوشا توکلیان

آرش خاموشی

کارن فیروز

محمد قوچانی

  • نحوه ارسال آثار                                                                                                                    امکان ارسال عکس‌ها از طریق سایت انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران به آدرس award.ipja.ir فراهم خواهد بود.

زمان ارسال آثار در بخش عکس از27 /03 /99 آغاز و تا پایان روز 09 /04 /99 خواهد بود. (زمان اعلام شده به هیچ عنوان قابل تمدید نخواهد بود.)

مهلت ارسال آثار بخش داستان گویی تصویری (مالتی مدیا) تا تاریخ 12 /04 /99 خواهد بود.

آثار در بخش  داستان‌گویی تصویری (مالتی مدیا ) باید به صورت حضوری یا پستی به دبیرخانه نشان واقع در تهران،خیابان ایرانشهر،کوچه نوشهر،پلاک 15،ساختمان شماره دو خانه هنرمندان ایران ، واحد7، کد پستی: 1584679111 ، شماره تماس : 02188328422 ،09109027713 دفتر انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران تحویل داده شود.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه آثار جشنواره مد و لباس در بیرجند برپا شد

نخستین پارک توانبخشی دانش آموزان استثنایی در ایلام ایجاد می‌شود

نمایشگاه گردشگری برلین با حضور ایران گشایش یافت

پیام صلح و دوستی ایران برای همه جهانیان در اکسپو 2020 دوبی

حضور هئیت‌های خارجی در هفدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور