آخرین مطالب

مراسم متفاوت روز جهانی موزه سال 2020 اخبار رویدادهای جهان

مراسم متفاوت روز جهانی موزه سال 2020

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: مراسم روز جهانی موزه که هرساله توسط شورای بین‌المللی موزه‌ها اجرا می‌شود در سال جاری به دلیل همه‌گیری کروناویروس نیازمند طرحی ابتکاری است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، مراسم روز جهانی موزه در سال 2019 در سرتاسر جهان از جمله در قبیله‌ای سنتی در کنیا تا ده‌ها هزار موزه در سراسر جهان برگزار شد. اما امسال، مراسم روز جهانی موزه به دلیل همه‌گیری کووید-19 و خانه‌نشینی ناشی از آن، با تعطیلی 18 موزه برجسته جهان همراه شده است.

شورای بین‌المللی موزه‌ها، ایکوم (ICOM)، با بیش از 44 هزار متخصص موزه در 20 هزار موزه در بیش از 138 کشور جهان از موزه‌ها خواسته تا فعالیت‌های دیجیتالی آنلاین و با موضوع «موزه‌ها برای برابری: تنوع و فراگیری» را به اشتراک‌ گذارند. ایکوم امیدوار است که این روز، نقطه عطفی برای جشن گرفتن روز موزه و تنوع چشم‌انداز فعالیت جوامع و کارکنان موزه‌ها و ابزاری برای شناسایی و غلبه بر تبعیض در آنچه نمایش می‌گذارند و داستان‌هایی که نقل می‌کنند، شود.

این شورا خاطرنشان کرد: ازنظر تاریخی، موزه‌ها در پیشبرد تحقیقات و تبادل فرهنگی و علمی بین‌المللی پیشگام بودند. ما نیازی به بحران نداریم تا به ما یادآوری کند که در دهکده جهانی زندگی می‌کنیم. پیش‌ازاین نیز با اشتراک‌گذاری، شبکه‌سازی و نمایش‌های آنلاین توسط موزه‌ها به این مورد پاسخ داده‌ایم.

ایکوم وب سایتی اختصاصی برای روز جهانی موزه 2020 ایجاد کرده که شامل مطالب و ابزارهای غنی ازجمله کیت ارتباطی گرافیک تبلیغاتی، مانند بنر دیجیتالی و پوستر است که می‌تواند در سیستم‌عامل‌های دیجیتالی سازگار، چاپ و یا ارسال شود. پس از اتمام برنامه‌ها، موزه می‌تواند موقعیت مکانی فرد را مشخص کند و فعالیت‌های خود را از طریق متن و تصاویر در یک نقشه تعاملی آنلاین برای سایر موزه‌ها در سراسر جهان به اشتراک بگذارد.

اهداف ذکرشده با عنوان # IMD2020 برای توسعه رویدادهای خلاقانه و فعالیت‌هایی است که موزه‌ها بر روی سایت و یا به‌صورت آنلاین قراردادند و اهمیت نقش موزه‌ها را به‌عنوان خدمتگزاران جامعه برجسته می‌کند.

موزه‌ها با عنوان بازیگران اصلی در جامعه، تقویت تنوع و شمول در نهادهای فرهنگی، ترویج تبادل فرهنگی به‌عنوان عامل اصلی ایجاد صلح در بین مردم و اجرای اهداف توسعه پایدار سازمان ملل نقش بسزایی دارند.

اگر به دنبال الهام گرفتن از طرح‌های خلاقانه برای این روز هستید می‌توانید به موضوع موزه‌ها در سال 2019 رجوع کنید و «موزه‌ها به‌عنوان مراکز فرهنگی، آیندگان سنت» (شعار روز جهانی موزه در سال گذشته) را به‌صورت دیجیتالی با موضوع 2020 بازسازی کنید.

به‌عنوان‌مثال، به موزه‌های ملی کنیا نگاه کنید، که روز جهانی موزه را به یک رویداد سالانه تبدیل کردند. در سال 2019، موزه هیروکس هیل (Hyrax Hill) در نایروبی فعالیت‌هایی ازجمله حرکات موزون سنتی اجرا کرد، سودان نمایشگاه‌هایی با داروهای بومی، بافندگی و سایر رسوم فرهنگی داشت. موزه ملی نایروبی برای معرفی قبیله یائوک در ایالت لائیکپیا که در حال انقراض است و تنها 4000 نفر جمعیت دارد، فعالیت‌های عملی، گشت‌وگذار و داستان‌پردازی، مباحث مربوط به حفاظت از میراث فرهنگی قبیله و نقش موزه در دفاع از آن‌ها و کاهش قاچاق آثار باستانی را ارائه کرد.

چگونه می‌توان این فعالیت‌ها را دیجیتالی کرد یا با موضوع امسال متناسب کرد؟ در حال حاضر، موزه‌های ملی کنیا برای روز جهانی موزه برنامه «با اوتامادونی وتو با مردم کنیا ملاقات کنید» که بخشی از مشارکت مداوم آنان با  گوگل ارت و کالچر است را ارائه کرده و شامل سفری باورنکردنی به جوامع متنوع کنیا و حومه شهرهاست. همچنین برنامه‌هایی در مورد تاریخ کنیا، ابرقهرمانان، موسیقی، رقص، داستان‌ها، لباس، صنایع‌دستی، زبان‌ها، پارک‌های ملی و موارد دیگر از طریق مطالب غنی و رنگارنگ از جمله تورهای واقعی، بازی‌های تعاملی و فیلم‌هایی مانند انیمیشن «سفری در کنیا با موسی اومسی» ارائه کرده است.

یکی دیگر از فعالیت‌های سال 2019، فعالیت و معرفی مهاجران و پناهندگان محلی بود و این تورهای بازدید از آثار باستانی را موزه پن در فیلادلفیا به همراه گالری‌های خاورمیانه این موزه مدیریت کردند و طی آن اطلاعات تاریخی به‌همراه داستان‌های شخصی احساساتی از کشورهایشان ارائه کردند.

موزه ملی تاریخ در تایپه  تایوان، از اواخر سال 2018 به دلیل نوسازی بسته‌شده است، اما این تعطیلی مانع از آن نشده که روز جهانی موزه را جشن نگیرند. سال گذشته، این موزه با باغ گیاه‌شناسی تایپه همکاری کرد و از جمعیت متنوعی از جمله خانواده‌ها، مهاجران و سالخوردگان مبتلا به زوال عقل و سرپرستان آنان دعوت به عمل آورد تا در برنامه‌ای که شامل موارد هنری، تاریخی، اکولوژی، ادبیات و فناوری برپاشده بود، شرکت کنند.

برنامه مجازی موزه‌ها در روز جهانی موزه 2020

موزه هنر متروپولیتن ایالات‌متحده (Metropolitan Museum of Art )
از بزرگترین و مشهورترین موزه‌های هنر جهان در نیویورک است. سنگ آتش زنه‌ای که در مصر یافت شد از قدیمی‌ترین دارایی‌های این موزه محسوب می‌شود که قدمت آن به 300هزار سال پیش برمی‌گردد. در حال حاضر این مجموعه شامل دو میلیون اثر هنری زیبا است. به دلیل تعطیلی موزه‌ها در سال جاری دیگر لازم نیست بازدید حضوری از این موزه داشته باشید. امسال، مردم در سرتاسر جهان می‌توانند با دیدن فضاهای نمادین این موزه، مراسم روز جهانی موزه را در خانه‌های خود برپا کنند. بیش از 11 میلیون نفر بدون ترک خانه خود با پروژه Met 360  بازدید مجازی خواهند داشت و این فرصت روشی جدید برای تلفیق هنر و معماری نمادین ایجاد کرده است. با استفاده از فناوری کروی 360 درجه، بینندگان می‌توانند با ایستادن در یک گالری خالی با مرور زمان شاهد یک فضای شلوغ باشند یا در بالای شناورهای Met Cloisters مانند پرنده‌ها شناور شوند. علاوه بر این، 26 نمایشگاه مجازی توسط این موزه ایجادشده و 200هزار اثر مستند را به‌صورت دیجیتالی در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است و به تماشاگران این امکان را می‌دهد که تقریبا هر دوره تاریخی را با لمس یک دکمه تجربه کنند (www.nycgo.com).

موزه تلییزن وست ایالات‌متحده (Taliesin West)
موزه تلییزن وست،‌ آخرین اثر فرانک لوید رایت مشهورترین معمار تاریخ آمریکا است. این شاهکار رایت طی 15 سال طراحی و ساخته شد. آنچه امروز باقی‌مانده نتیجه بارها تغییر و بازسازی است، اما هرگز ذره‌ای از شکوه این معماری بزرگ کم نشده است. این موزه را نیز می‌توانید به‌صورت مجازی بازدید کنید. اسکن دقیق و پیشرفته سه‌بعدی برای کشف این میراث یونسکو در اختیار افراد قرارگرفته است. تور مجازی به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا در هر اتاق اکتشاف کنند و وسایل و مبلمان آن را که بیشتر توسط خود معمار طراحی‌شده را بررسی کنند. همچنین به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا در سنگ‌های بیابانی و سایر مواد طبیعی مورداستفاده در ساخت‌وساز ساختمان، کاوش کنند (www.experiencescottsdale.com).

موزه‌ اتریش(Vienna museum)
علاقه‌مندان می‌توانند از طریق موزه‌های وین به یک سفر مجازی بپیوندند و بر روی 100 شی برتر موزه ملی وین کلیک کرده و اطلاعاتی در مورد آن‌ها کسب کنند. همچنین تحت تاثیر نقاشی‌های اگون شیله در موزه لئوپولد قرار گیرند و در مجموعه‌ آثار هنری موزه آلبرتینا تفحص کنند (www.wien.info).

موزه هنر بالتیمور ایالات‌متحده (Baltimore Museum of Art )
مجموعه آثار موزه هنر بالتیمور شامل 90هزار اثر هنری ازجمله بیش از 1000 اثر هنری ماتیس، شاهکارهای پابلو پیکاسو، پل سزان و وینسنت ون گوگ است. بازدیدکنندگان می‌توانند تصاویر بیش از 20هزار اثر هنری را از هر بخش در این مجموعه مشاهده کنند و همچنین آثار جدیدی که اضافه می‌شوند را نیز بررسی کنند. این موزه همچنین یک مجله آنلاین مصاحبه با هنرمندان و متصدیان موزه منتشر کرده است. سایر موزه‌های بالتیمور ازجمله موزه هنر والترز نیز آنلاین هستند و علاقه‌مندان می‌توانند از آنها دیدن کنند(www.baltimore.org ).

موزه حقوق بشر کانادا (Museum for Human Rights )
موزه حقوق بشر کانادا در وینیپگ، مانیتوبا به‌تازگی محتوای مجازی برای بازدیدکنندگان سراسر جهان راه‌اندازی کرده است. پیام مهم این موزه این است که در همین زمان همه باید حقوق بشر را در اولویت قرار دهند. وب‌سایت این موزه دارای داستان، ایده و ابزار برای الهام بخشیدن به بینندگان است. علاوه بر دو گالری که هم‌اکنون در دسترس است، بخش‌های جدیدی ایجاد خواهد شد که شامل گالری‌ها و معماری‌های بیشتر در مورد چشم‌انداز بومی و سفر به کاناداست. بینندگان همچنین می‌توانند یک تور صوتی مجازی را از طریق برنامه موبایل داشته باشند که دارای روایت، تصاویر و فیلم است و به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و زبان نشانه در دسترس است(www.travelmanitoba.com)

پالم بیچ ایالات‌متحده(Palm Beaches)
پالم بیچ فلوریدا یک مرکز تفریحی برای افراد ثروتمند و مشهور است و علت این معروف بودن زیبایی خاص و مهمان‌نوازی آن است. موزه مهم تاریخ ملی که امروزه همچنان باقیمانده است گردشگران زیادی را از سرتاسر جهان به خود جلب می‌کند. این موزه تورها، نمایشگاه‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای به صورت مجازی ارائه می‌کند(www.thepalmbeaches.com)

موزه دریاچه مید در نوادا (Mead Museum)
باوجود مناظر چشمگیر و آب‌های درخشان آبی، دریاچه مید یک مرکز تفریحی در تمام طول سال است و قدمت هزاران ساله دارد. اکنون، به لطف موزه مجازی Lake Mead، گردشگران می‌توانند مجموعه عکس‌های تاریخی پیشگامان این منطقه، معدن‌کاوان، دامداران، مهاجران، سدسازان، جنگلبانان و علاقه‌مندان به تفریح در این منطقه را مشاهده کنند. بازدیدکنندگان این موزه مجازی همچنین می‌توانند از عکس‌های باکیفیت از اشیاء شیشه‌ای، سفال و سایر مصنوعات کشف‌شده در این منطقه به همراه مجموعه‌هایی از گیاهان و جانوران آن دیدن کنند(www.travelnevada.com)

موزه‌های هنری پورتوریکو(Puerto Rico Museum)
بازدیدکنندگان می‌توانند عمق و وسعت هنر و فرهنگ متنوع این جزیره با میراث  500 ساله را از خانه‌های خود تجربه کنند. به‌تازگی، گوگل ارت و کالچر برای اولین بار باهدف حفظ بیش از 4000 اثر این موزه آن‌ها را دیجیتالی ارائه کرده است. این جزئیات فوق‌العاده توسط دوربین هنری رباتیک موسسه فرهنگی گوگل ثبت‌شده است و با این روش بازدیدکنندگان به‌راحتی قادر هستند تا این اشیاء را از خانه مشاهده کنند (www.discoverpuertorico.com).

موزه موب ایالات‌متحده (Mob Museum)
مسافران مشتاق ممکن است در حال حاضر نتوانند از درخشش و زرق‌وبرق کامل لاس‌وگاس لذت ببرند، اما بازدید از موزه موب، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این مقصد، می‌تواند به‌راحتی از خانه شخصی افراد تجربه شود. موزه موب، موزه ملی جرایم سازمان‌یافته و اجرای قانون است و به کاربران آنلاین این فرصت را می‌دهد تا با یک میکروسایت اختصاصی به دوران ممنوعیت الکل در امریکا سفر کنند (www.visitlasvegas.com)

آکواریوم شد ایالات‌متحده (Shedd Aquarium )
آکواریوم جان جی شِد بزرگترین آکواریوم سرپوشیده جهان است که در شهر شیکاگو و در فضای پارک گرنت واقع شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند 32.500 موجود از زیستگاه‌های آبی در سراسر جهان را در این آکواریوم مشاهده کنند. دوستداران حیوانات می‌توانند گشت‌وگذار مجازی از آکواریوم داشته باشند و برخی از حیوانات وحشی که در آنجا ساکن هستند، از هشت‌پا تا پنگوئن و نهنگ را بررسی کنند. درحالی‌که عموم مردم قادر به بازدید حضوری نیستند، آکواریوم اجازه داده برخی از پنگوئن‌ها از مکان خود خارج و آکواریوم را اکتشاف کرده و از حیوانات دیگر بازدید کنند. افراد می‌توانند فیلم‌هایی از ماجراهای پنگوئن‌ها در صفحه توییتر آکواریوم شد مشاهده کنند. آکواریوم شد اطلاعات مربوط به حیوانات را در صفحه فیس‌بوک خود به‌طور مرتب با فیلم‌های مختلف به‌روز می‌کند (www.enjoyillinois.com)


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه آثار جشنواره مد و لباس در بیرجند برپا شد

نخستین پارک توانبخشی دانش آموزان استثنایی در ایلام ایجاد می‌شود

نمایشگاه گردشگری برلین با حضور ایران گشایش یافت

پیام صلح و دوستی ایران برای همه جهانیان در اکسپو 2020 دوبی

حضور هئیت‌های خارجی در هفدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور