آخرین مطالب

8 راه استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای برندسازی رویدادهای خود مقالات مرکز توانمندسازی و تسهیلگری رویدادها

8 راه استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای برندسازی رویدادهای خود

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: رسانه های اجتماعی بخش ضروری از هر استراتژی بازاریابی رویداد محسوب می‌شوند. در این مطلب 8 نکته در مورد چگونگی استفاده از این منابع برای برندسازی آورده شده است. در صورت پیروی از این نکات و استفاده از رسانه های اجتماعی برای برند کردن رویدادهای خود، همزمان آگاهی از برند سازمانی یا شخصی را نیز ایجاد خواهید کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، در ادامه 8 نکته کلیدی استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای برندسازی رویدادهای خود را مرور می‌کنیم.

1. بستر مناسب را انتخاب کنید
اولین قدم این است که اطمینان حاصل شود که برای نام رویداد شما در رسانه های اجتماعی صحیحی اطلاع‌رسانی می‌شود. اگر انتظار دارید از یک جمعیت قدیمی‌تر در رویداد خود استفاده کنید، جذب آنها با برند شما در اسنپ چت ممکن است ایده خوبی نباشد. آیا حضور شما در اینستاگرام یا توییتر است؟ اگر برند شما حرفه ای تر است، لینکدین ممکن است بهترین انتخاب شما باشد. اگر شرکت کنندگان شما در حال حاضر در Facebook فعالیت می کنند، گروه خود را در فیس بوک ایجاد کنید تا آنها در مورد رویداد و نام تجاری خود صحبت کنند یا یک رویداد Facebook را برای متمرکز کردن مکالمه ایجاد کنید. بفهمید که مخاطب هدف شما در چه وضعیت اجتماعی قرار دارد و استراتژی خود را بر اساس آن بسازید. فراموش نکنید انتخاب بستر نادرست می تواند تأثیر منفی بر روی نام تجاری شما داشته باشد. 

2. هشتگ خود را ایجاد کنید
هشتگ ها برچسب هایی برای محتوای اینترنت هستند. آنها پیدا کردن آسان و پیگیری مطالب مربوط به یک موضوع مشخص را آسان می کنند و اشتراک آن برای شرکت کنندگان در این برنامه آسان است. می توانید هشتگ منحصر به فرد خود را برای کمک به نام تجاری رویداد خود ایجاد کنید. به یک هشتگ فکر کنید که با نام تجاری شما و استراتژی برندسازی رویداد شما کار کند. اگر این رویداد سالانه تکرار می شود، می توانید از هشتگی استفاده کنید که سال را شامل می شود، سپس آن را برای رویداد بعدی خود تغییر دهید.
اطمینان حاصل کنید که هشتگ کوتاه و به یاد ماندنی است زیرا بخشی از استفاده از هشتگ برای مارک کردن رویدادهای شما در رسانه های اجتماعی، باعث می شود افراد دیگر از آن استفاده کنند. اگر چیزی جذاب و باهوش باشد، آن را به یاد خواهند آورد و می خواهند از آن در پست های خود استفاده کنند. به این ترتیب، محتوای مرتبط با رویداد که افراد در اجتماعی به اشتراک می گذارند، فوراً با هشتگ شما مارک می شوند. هر شرکت کننده می تواند سفیر برند باشد. علاوه بر این، محتوای ارسال شده در زیر هشتگ می تواند محتوای تولید شده توسط کاربر را برای استفاده در بازاریابی آینده فراهم کند.

3. حساب‌های خود را نام تجاری کنید
دنبال کنندگان شما آرم شما را می شناسند. هر بار که به یک پست از حساب شما می نگرند، آن را در نماد نمایه شما مشاهده می کنند. اگر آن را تغییر دهید، احتمال وجود دارد که آنها متوجه شوند و کنجکاوی‌شان را برانگیزد.
تصویر سرصفحه را در صفحه توییتر یا فیس بوک خود تغییر دهید، YouTube خود را به روز کنید و مارک تجاری و هشتگ را از رویداد خود در آن بگنجانید. حتی تغییر رنگ پس زمینه نماد خود در هر حساب اجتماعی می تواند در متمایز بودن به شما کمک کند.

4. به اشتراک گذاری محتوای برند
محتوا و رسانه های اجتماعی دست به دست هم می دهند. چه فایده ای دارد اگر جایی برای به اشتراک گذاری آن ندارید؟ چه فایده ای در رسانه های اجتماعی دارد اگر چیزی برای نمایش ندارید؟ ایجاد محتوای مرتبط با رویداد قبل، حین و بعد از رویداد شما برای فروش بیشتر ضروری است.
آیا شرکت شما وبلاگ دارد مقاله ای بنویسید که نشان می دهد رویداد شما چقدر عالی است و آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. می توانید با محتوایی که به اشتراک می گذارید نیز خلاق شوید. 
هدیه بلیط یکی دیگر از ایده های تبلیغی مفید در رویداد است و رسانه های اجتماعی بستر مناسبی در این راستا فراهم می‌کنند. می توانید از دنبال کنندگان خود بخواهید که در عوض فرصتی برای بلیط رایگان، مطالب خود را با هشتگ یا دوستانی که ممکن است در این رویداد حضور داشته باشند، به اشتراک بگذارند. شما از این طریق آگاهی بیشتری از برند ایجاد خواهید کرد و دنبال کننده های بالقوه و شرکت کنندگان بیشتری خواهید داشت.

5. با اینفلوئنسرها پیوند برقرار کنید
دسترسی به افراد تأثیرگذار و درخواست از آنها برای به اشتراک گذاشتن هشتگ و حضور در این رویداد، می تواند حضور نام تجاری شما را در رسانه های اجتماعی شگفت انگیز کند.
شما ممکن است در حساب های اجتماعی خود پیروان زیادی داشته باشید، اما افراد تأثیرگذار شبکه های بزرگی دارند و می توانند طرفداران خود را در سطحی ملاقات کنند که برندها نتوانند. شبکه های خود را با هم ترکیب کنید تا یک ابررایانه عظیم از حول و حوش برند خود را انجام دهید. ارائه یک پذیرش رایگان در ازای محتوای اجتماعی از افراد تأثیرگذار، روشی مناسب برای اطمینان از استراتژی بازاریابی تأثیرگذار شما است.

6. مکالمه را شروع کنید
شما هشتگ خود را دارید. شما یک رویدادی دارید و می خواهید مردم در مورد آن صحبت کنند. شما می خواهید آنها قبل از این رویداد درباره آن صحبت کنند تا حواشی ایجاد کنند. شما همچنین می خواهید که آنها بعد از این رویداد با یکدیگر صحبت کنند تا لحظات به یاد ماندنی را به اشتراک بگذارند.
اگر چند بلندگو یا مکان فوق العاده جالب دارید، به پیروان خود فرصت دهید تا به شما اطلاع دهند که چه فکر می کنند. هنگام ارسال پست های ایجاد مکالمه، حتماً هشتگ خود را درج کنید. افرادی که به رویداد شما می آیند به هر حال در مورد آن صحبت خواهند کرد و یک راه خوب برای درگیر کردن شرکت کنندگان با نام تجاری شما، شروع گفتگوها در زمینه اجتماعی است.

7. هدیه بدهید
یک راه عالی برای برند کردن رویدادهای شما با استفاده از رسانه های اجتماعی این است که مواردی را در مقابل شرکت کنندگان خود قرار دهید که آنها در مقابل اشتراک گذاری نتوانند مقاومت کنند. اگر چیز خاصی را به حضار اختصاص دهید مانند یک لباس مارک دار یا چند عینک آفتابی جالب، به احتمال زیاد می خواهند درباره آن در شبکه های اجتماعی خود پست بگذارند.
اگر متناسب با لحن رویداد شما و همچنین بودجه شما باشد، عکس های سلفون بسیار خوبی هستند. غرفه عکس خود را با یک پس زمینه مارک دار درست کنید و در نظر بگیرید برخی از وسایل تبلیغاتی مارک تجاری را برای شرکت کنندگان در نظر بگیرید. همچنین می توانید چاپ را به مارک طراحی کنید.

8. شرکت کنندگان خود را بازتوییت کنید
وقتی نوبت به بازاریابی رویداد و رسانه های اجتماعی می رسد، نمی توانید فقط آن را تنظیم کرده و آن را فراموش کنید. شما باید با طرفداران خود درگیر باشید. بهترین پست های هشتگ از بلندگوها و شرکت کنندگان را در صفحات خود به اشتراک بگذارید. هر کاری را انجام دهید، حتماً ایده خود را در مورد استراتژی پس از رویداد داشته باشید و آنچه را که مردم در جریان گفتگو در مورد رویداد می گویند، را پیگیری کنید.

این گزارش در مرکز توانمندسازی و تسهیل گری رویدادهای کشور و با حمایت پایگاه خبری تحلیلی ایران مراسم نیوز تهیه شده است. استفاده از این گزارش با درج منبع خبر بلامانع است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه آثار جشنواره مد و لباس در بیرجند برپا شد

نخستین پارک توانبخشی دانش آموزان استثنایی در ایلام ایجاد می‌شود

نمایشگاه گردشگری برلین با حضور ایران گشایش یافت

پیام صلح و دوستی ایران برای همه جهانیان در اکسپو 2020 دوبی

حضور هئیت‌های خارجی در هفدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور