آخرین مطالب

نمایشگاه هفته پژوهش؛

14 میلیارد تومان موافقت‎نامه یارانه تجاری‌سازی برای خراسان منعقد شد اخبار نمایشگاه - اخبار رویدادهای استان ها

14 میلیارد تومان موافقت‎نامه یارانه تجاری‌سازی برای خراسان منعقد شد

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: مدیر مراکز رشد و فناوری پارک علم و فناوری خراسان گفت: از مجموع درخواست‌ها برای حوزه یارانه تجاری‌سازی، 8 موافقت‌نامه یارانه فناوری را در این ‌حوزه در وزارت علوم در ایام ‌نمایشگاه هفته پژوهش منعقد کردیم که رقم آن 14 میلیارد تومان برای خراسان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،ایمان شریعتی امروز 11 دیماه در نشست خبری برگزیدگان بیستمین جشنواره و نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری مشهد و تهران که در دفتر پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد، اظهار کرد: ما در نمایشگاه هفته پژوهش استان 33 محصول را از 23 شرکت فناور خود ارائه کردیم. محصولات حاصل دستاوردهای شرکت‌ها در یک سال اخیر بود.

وی افزود: دستاوردهای شرکت‌های پارک علم و فناوری متنوع وگسترده است. نمایشگاه هفته پژوهش به آخرین دستاوردها و عناوین محصولات طی یک سالِ بعد از نمایشگاه می‌پردازد. در نمایشگاه هفته پژوهش استان نیز 10 رونمایی استانی انتخاب شد که 2 مورد به محصولات پارک علم و فناوری اختصاص داشت. دو ‌مورد تفاهم‌نامه همکاری در ارتباط با مجموعه‌هایی که همکار و همراه شرکت‌ها هستند، انجام شد که در توسعه کسب و کار می‌توانند در کنار مجموعه‌ پارک علم و فناوری قرار گیرند.

شریعتی بیان کرد: بیش از 100 نفر ساعت آموزش و مشاوره نیز در فضای نمایشگاه انجام شد که این آموزش‌ها در حوزه‌های خدماتی پارک برای مخاطبان بود. برنامه دورهمی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان را در نمایشگاه داشتیم که با حضور بخش خصوصی و صنعتی توانمند استان برگزار شد. این دورهمی‌ها و نشست‌ها، مجموعه‌ها و برنامه‌های طول سال برای شرکت‌ها جهت شبکه‌سازی است که این برنامه را برای هفته پژوهش در نمایشگاه تنظیم کردیم.

مدیر مراکز رشد و فناوری پارک علم و فناوری خراسان، گفت: برای نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری در تهران که در ادامه نمایشگاه هفته پژوهش مشهد بود، 14 محصول فناور که جنبه کارکردهای ملی آن بیشتر بود را از مجموعه 13 شرکت، در نمایشگاه حاضر کردیم. در نمایشگاه هفته پژوهش تهران نیز دو کارگاه آموزشی برای فضای نمایشگاه تهران طراحی نمودیم که اجرا شد.

وی ادامه داد: دو مورد رونمایی کشوری نیز در تهران داشتیم که در غرفه وزارت علوم با حضور وزیر علوم، معاون علمی فناوری ریاست جمهوری و سایر مسؤولان کشوری رونمایی شد. حضور این شرکت‌ها می‌تواند نمود خوبی از ظرفیت‌های استان و پارک علم و فناوری داشته باشد. فناور برگزیده و برتر کشور در نمایشگاه نیز از مجموعه پارک علم و فناوری خراسان بود.

شریعتی خاطرنشان کرد: خروجی دیگر در نمایشگاه هفته پژوهش تهران به عنوان منشأ اثر و جزء کارکردهای ویژه، موافقت‌نامه‌های فروش محصولات شرکت‌های فناور در تهران بود که وزارت علوم ‌اعتباری برای تشویق شرکت‌هایی که در ایام هفته ‌پژوهش تهران قراردادها و موافقت‌نامه‌هایی را منعقد می‌کنند، پیش‌بینی کرده و این موجب شده در یکی، دو سال اخیر رونق بیشتری در نمایشگاه هفته پژوهش تهران اتفاق بیفتد. این یارانه تجاری‌سازی که از سمت وزارت علوم برای شرکت‌هایی که قرارداد خود را در این نمایشگاه با خریدار منعقد می‌کنند، پیش‌بینی شده، ظرفیت‌های توسعه خوبی را ایجاد کرده و استقبال خوبی را از طرف شرکت‌ها داشتیم.

8 موافقت‌نامه یارانه فناوری در حوزه تجاری‌سازی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان

مدیر مراکز رشد و فناوری پارک علم و فناوری خراسان، اضافه کرد: امسال نیز برنامه‌ریزی و سطح فناوری و تجاری‌سازی شرکت‌ها توسط وزارت علوم سنجیده شده بود. از مجموع درخواست‌ها برای این حوزه 8 موافقت‌نامه یارانه فناوری را در این ‌حوزه در وزارت علوم در ایام ‌نمایشگاه منعقد کردیم که رقم آن 14 میلیارد تومان برای خراسان است. امیدواریم در ادامه این قراردادها ظرفیت عملیاتی نیز بالا و کمکی باشد تا شرکت‌ها از این یارانه استفاده کنند و مشوقی برای توسعه کسب و کار آنها باشد. در مجموع از نظر سطح قراردادها در رتبه چهارم یا پنجم کشوری قرار داریم، اما باید گزارش مستند وزارت علوم در این حوزه اعلام شود.

وی با بیان اینکه 340 شرکت فناور و دانش‌‎بنیان در پارک علم و فناوری خراسان فعال و جاری بوده و بیش از 4000 نفر نیرو حضور دارند که بالای 80 تا 90‌ درصد متخصص و تحصیلکرده هستند، عنوان کرد: این امر نشان می‌‎دهد که توانستیم به ظرفیت عظیمی از نخبگان در این بخش در استان کمک کنیم تا در راستای توسعه محصولات دانشی کار کنند، این خود ویژگی عظیمی است.

شرکت‌های دانش‌بنیان، مسیر عبور از گردنه و چالش‌های اقتصادی هستند

شریعتی افزود: با توجه به رویکردهایی که شرکت‌ها داشته و در شرایط تحریمی و محدودیت‌های زیاد تولید قرار دارند و با توجه به اینکه شعار امسال در همین راستا بوده و مقام معظم رهبری نیز روی این حوزه تاکید داشتند، تاکید بر این بوده شرکت‌های دانش‌بنیان مسیر عبور از این گردنه و چالش‌های اقتصادی هستند. این بحث در رویکردهای وزارت علوم، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سایر وزارتخانه‌ها به جد مطرح می‌شود.

مدیر مراکز رشد و فناوری پارک علم و فناوری خراسان، بیان کرد: حمایت‌ها به سمت پژوهش‌های عملی و خروجی‌محور بوده، شرکت‌ها در نمایشگاه‎ها دیده شده و حضورشان بیشتر از قبل لمس می‌شود که نوید می‌دهد اگر با این شتاب حرکت کنیم، در سال‌های آینده بسیاری از مشکلات اقتصادی را نخواهیم داشت. پارک علم و فناوری خراسان نمونه‌ای از پارک‌های کل کشور و جزء پارک‌های رتبه‌دار بوده و ظرفیت‌های متعالی ایجاد کرده، اما باید این نگاه در همه مسؤولان ایجاد شود.

وی ادامه داد: همت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان، ایجاد شبکه بین شرکت‌ها و مجموعه‌ها و هم‌افزایی‌ها نشان می‌دهد با وحدت در این جریان می‌توانیم بسیاری از مشکلات و مسائل را حل کنیم. یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب پارک علم و فناوری و فضایی که مجموعه ‌پارک‌ها می‌توانند ایجاد کنند، شبکه‌سازی بین نخبگان است.

شریعتی اضافه کرد: شرکت‌های فناوری که کنار هم فعالیت می‌کنند، خانواده خوبی را از نخبگان فناور تشکیل دادندکه فضای بسیار خوبی از تعاملات بین آنها برقرار است و این فضا باعث می‌شود، مشکلات هم را پوشش دهند. این امر توانسته کمک کند که رونق تولید بیشتر شود و ما هرساله شاهد این موضوع هستیم. یکی از دلایل ویژه رغبت و علاقه برای قرار گرفتن در حوزه پارک علم و فناوری، حضور در این اکوسیستم است. شاید حمایت‌های مالی برای برخی شرکت‌های بزرگ نقطه جذب‌کننده‌ای نیست، اما حضور در این شبکه یکی از آیتم‌های ویژه مورد علاقه شرکت‌ها است تا در این فضا قرار بگیرند و از بسته‌های حمایتی استفاده کنند.

مدیر مراکز رشد و فناوری پارک علم و فناوری خراسان با اشاره به اینکه گردش مالی شرکت‌ها در سال 97، نزدیک به 280 میلیارد تومان بوده که مبتنی بر محصولات فناور است، تصریح کرد: شاید این عدد را باید در کنار عددهای حوزه‌ها و شرکت‎های صنعتی و حوزه‌‎های دیگر قرار دهیم تا ببینیم این ظرفیت نخبگان که این عدد را ایجاد می‌کنند، حوزه‌های دیگر صنعت و بخش‌های دیگر خدمات چه عددی را ایجاد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ارزش افزوده فناوری‌ها یک شاخص است که این ارزش افزوده کجا می‌تواند باشد. اگر فقط با فروش یا عدد گردش مالی مقایسه کنیم، ارزش فناوری چندان دیده نمی‌شود. ارزش تکنولوژی و فکر روی این موضوعات، ارزش افزوده اصلی محصولات است. شرکت‌های پارک علم و فناوری تفاوت ویژه‌ای با شهرک‎های صنعتی دارند و ارزش افزوده علم آنها بالا است.

شریعتی گفت: نسبت به ظرفیت‌های استان باید کار بیشتری صورت گیرد. جمعیت حوزه دانشگاهی، جمعیت بسیار بالایی است و ارتباطات ما در حوزه‌های مختلف نشان داده که بضاعت ما در این بخش کم است، بنابراین باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد تا شرکت‌ها در این خانواده روز به روز بیشتر پا بگیرند. این اکوسیستم با حضور بخش‌های خصوصی در حال قوی‌تر شدن است و حضور شتاب‌دهنده‌های بخش خصوصی در کنار مراکز رشد ما کمک می‌کند که استارتاپ‌ها و شرکت‌های فنارو نوپا قوی‌تر شوند.

در ادامه خنده‌رو، مسؤول حوزه خدمات فناوری پارک علم و فناوری خراسان، اظهار کرد: ما امسال با هدف رونق تولید ملی افزایش اعتباراتی داشتیم که به هسته‌های فناور و شرکت‌‎ها پرداخت کردیم، البته مبالغ ناچیز است. هسته‌های فناور پیش‌رشد تا سال گذشته 5 میلیون ‌تومان دریافت می‌کردند، اما امسال به 125 میلیون ریال رسیده است.

وی افزود: به شرکت‌های دوره رشد 50 میلیون تومان پرداخت می‌کردیم که امسال به 136 میلیون‌ تومان افزایش دادیم. اعتباراتی هم داریم که تا سقف 220 میلیون‌تومان برای توسعه محصول و تجاری‌سازی تخصیص یافته است. تلاش کردیم به شرکت‌ها در رونق تولید کمک کنیم.

خنده‌رو بیان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی نیز ظرفیت‌هایی دارد، بودجه ما کم بوده و شاید کفاف هزینه‌های شرکت‌ها را ندهد، بنابراین از این طریق می‌توانند کمک‌هایی دریافت کنند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه آثار جشنواره مد و لباس در بیرجند برپا شد

نخستین پارک توانبخشی دانش آموزان استثنایی در ایلام ایجاد می‌شود

نمایشگاه گردشگری برلین با حضور ایران گشایش یافت

پیام صلح و دوستی ایران برای همه جهانیان در اکسپو 2020 دوبی

حضور هئیت‌های خارجی در هفدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور