آخرین مطالب

یک فعال صنعت پرداخت در سمینار «کیف پول از حرف تا عمل» بیان کرد:

سهولت، امکان پرداخت آفلاین و پشتیبانی از زبان‌های مختلف؛ سه ویژگی مهم در کیف پول‌های موفق مرکز فابا

سهولت، امکان پرداخت آفلاین و پشتیبانی از زبان‌های مختلف؛ سه ویژگی مهم در کیف پول‌های موفق

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: معاون توسعه کسب ‌و کار دی‌جی‌پِی، در نمایشگاه تراکنش ایران (ITE 2019)، سهولت کاربرد، امکان پرداخت آفلاین و پشتیبانی از زبان‌های مختلف را سه مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های بسیاری از کیف پول‌های موفق در دنیا دانست و گفت: «ابزارهای پرداخت، با ارائه مزیت‌های رقابتی به کاربران و رفع نیازهای آنها، در مشتریان خود وفاداری ایجاد می‌کنند.»
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، به نقل از ستاد خبری رویداد ITE، سعید احمدی‌پویا در سمینار «کیف پول از حرف تا عمل» که در دومین روز از پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران (29 آبان 98) برگزار شد، سخن می‌گفت. 

وحید محمودیان مدیرعامل مرکز نوآوری ایران زمین، دبیر علمی این رویداد بود. پیش از آغاز نشست، علاوه بر احمدی‌پویا، مهران افسری مدیر سیستم‌های نوین بانکی شرکت خدمات انفورماتیک نیز در مورد چالش‌ها و نیازهای این حوزه سخنرانی کرد. 

در ادامه شرح سخنان احمدی‌پویا را می‌خوانید.

علی‌پی و جامعه هدف دو میلیارد نفری

معاون توسعه کسب ‌و کار دی‌جی‌پی ضمن اشاره به تجربه‌های هیجان‌انگیز کیف پول در دنیا گفت: «برای مثال علی‌پِی تجربه‌ای هیجان‌انگیز است؛ چرا که به گروه علی‌بابا تعلق دارد و با کمک هلدینگی بسیار بزرگ، بالا آمده است.»

سعید احمدی‌پویا افزود: «این اپلیکیشن، اکنون بیش از 600 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد و در 70 کشور دنیا پذیرش می‌شود. مهم‌تر اینکه از قابلیت تبدیل به 14 واحد پولی برخوردا است؛ بدون شک هر کیف پولی با این ویژگی‌ها هیجان‌انگیز می‌شود.»

وی با طرح این پرسش که برای رسیدن به چنین اهدافی، چه استراتژی‌هایی را باید در نظر گرفت، بیان کرد: «علی‌پی جامعه هدف خود را دو میلیارد نفر قرار داده است؛ رسیدن به این هدف به صراحت در برنامه شرکت علی‌بابا مشاهده می‌شود.»

سخنران سمینار کیف پول از حرف تا عمل، افزود: «تاکید بر خصوصیات بومی، استراتژی مهم دیگری محسوب می‌شود که علی‌پی برای خود در نظر گرفته است. این شرکت می‌داند که شهروندان چینی در سراسر دنیا پراکنده هستند و باید محصولی تولید کند که برای همه آنها مناسب باشد؛ همین امر موجب شده است که که این کیف پول در همه جای دنیا گسترش پیدا کند. به طور مثال علی‌پی در کانادا با اسنپ‌پی همکاری می‌کند. همچنین شرکت هلوپی را در سنگاپور خریداری کرده و مهم‌تر اینکه با بانک‌های روسیه و مالزی، قرارداد استراتژیک امضا کرده است تا بتواند در این کشورها فعالیت خود را گسترش بدهد.»

احمدی‌پویا بیان کرد: «این شرکت در گام نخست بازار خود را شناخت و در گام دوم متوجه شد که باید شبکه پذیرندگی خود را گسترش بدهد. به همین دلیل تلاش کرد که وارد بازار کشورهای مختلف شود. نکته مهم این بود که قابلیت خرید و تبدیل به ارزهای متفاوت و رایج را ایجاد کرد؛ چرا که کاربر نباید احساس کند که یک کیف پول در کشور او کاربردی ندارد.»

وی افزود: «همکاری با شبکه بانکی در کشورهای مختلف، موضوع دیگری بود که موجب موفقیت علی‌پی شد. برای شکل‌گیری این همکاری لازم بود که علی‌بابا تعدادی از شرکت‌های پرداخت محلی را خریداری کند تا به این ترتیب توانمندی خود را افزایش پیدا دهد.»

سامسونگ‌پی و جذب مشتری‌

معاون توسعه کسب‌ وکار دی‌جی‌پی، به راهکار جذب مشتری در سامسونگ‌پِی  اشاره کرد و گفت: «یکی دیگر از تجربه‌های موفق این حوزه سامسونگ‌پی است که بیش از 73 میلیون کاربر دستگاه سامسونگ در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند و تمام کارت‌های اعتباری و بانکی قابلیت استفاده از آن را دارند؛ به این ترتیب همه خریدهای آنلاین و آفلاین را می‌توان از طریق این اپلیکیشن انجام داد.»

احمدی‌پویا افزود: «سامسونگ‌پی، هزار شریک بانکی در سراسر دنیا دارد و در میلیون‌ها نقطه در حال پذیرندگی است. این شرکت از فناوری‌های مختلفی از جمله ارتباط حوزه نزدیک یا NFC استفاده می‌کند و از سوی دیگر،  توانسته است کیف پول خود را روی پایانه‌های فروش معمولی قابل استفاده کند؛ به عبارت دیگر وارد حوزه آفلاین شده است.»

وی ادامه داد: «سامسونگ‌پی، همچنین، فروشگاه‌های تخفیف را شناسایی و شبکه وفادارای مشتریان خود را با ارائه خدماتی از سوی این شرکت‌ها ایجاد کرده است. به این ترتیب ارزش افزوده‌ای را در اختیار مخاطب قرار داده که او احساس کند برای شرکت ارزشمند است.»

ونمو و سهولت پرداخت

احمدی‌پویا، ونمو (Venmo) را یکی دیگر از تجربه‌های موفق در حوزه اپلیکیشن‌های پرداخت دانست و افزود: «این اپ که محصول شرکت پی‌پال (PayPal) است، امکان پرداخت در شبکه‌های اجتماعی را دارد و دارای بیش از ده میلیون کاربر فعال است.»

سخنران سمینار کیف پول از حرف تا عمل، ادامه داد: «نخستین ویژگی ونمو، سهولت در پرداخت است که به وسیله ایمیل انجام می‌شود. این اپ، سیاست "یک کلیک" را اجرایی کرده است و کاربر به راحتی می‌تواند با تنها یک کلیک، همه پرداخت‌های خود را انجام دهد.»

وی با اشاره به بهره‌گیری ونمو از از بازار پی‌پال، گفت: «این اپلیکیشن شرایطی را فراهم کرده است که کاربران به سادگی خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند و درگیر موانع مختلف نشوند. ونمو در این مسیر روی شبکه‌های اجتماعی تمرکز کرده است.» 

معاون توسعه کسب‌ وکار دی‌جی‌پی، در ادامه پِی‌تی‌ام (paytm) را نیز تجربه «هیجان‌انگیز» دیگری در این حوزه توصیف کرد و افزود: «این اپ موفق‌ترین کیف پول الکترونیکی در هند است، پِی‌تی‌ام هشت میلیون کاربر دارد و از 11 زبان دنیا حمایت می‌کند.»

احمدی‌پویا، ادامه داد: «پِی‌تی‌ام به عنوان یک ابر اپ، بسیاری از خدمات؛ همچون پرداخت قبض را انجام می‌دهد و نیازهای کاربران را برطرف می‌کند. یکی از رموز موفقیت اپلیکشن مورد اشاره این است که از زبان‌های مختلف استفاده می‌کند تا کاربران سراسر دنیا را جلب کند.»

سخنران سمینار کیف پول از حرف تا عمل، گفت: «این کیف پول، مبتنی بر بلاک‌چین است و خدمات متنوع پرداختی را ارائه می‌دهد. نکته مهم دیگر اینکه که معمولا در حال برگزاری کمپین‌های بازاریابی است؛ مخاطب به بهانه شرکت در این کمپین‌ها با بحث کیف پول درگیر می‌شود. » 

وی در ادامه، به آمازون‌پی که متعلق به شرکت آموزن است، اشاره کرد و افزود: «این شرکت، خدمات متنوع پرداخت را مدنظر قرار داده و در واقع  نوعی کیف پول دیجیتالی را ارائه کرده است که برای حجم وسیعی از کاربران آمازون کاربرد دارد.» 

احمدی‌پویا ادامه داد: «مهم‌ترین نکته این است که این شرکت به سرعت کسب و کار خود را ایجاد کرده و به آن ساختار داده است. در این اپلیکیشن، کاربر، پرداخت تشویقی در اختیار دارد؛ همین امر به انگیزه مهمی برای او تبدیل می‌شود و به این ترتیب، تجربه لذت‌بخشی برای کاربر به دنبال خرید با این کیف پول رقم می‌خورد.»

معاون توسعه کسب‌ وکار دی‌جی‌پی، گفت: «یک مزیت بسیار مهم کیف پول آمازون سرعت حضور در بازار است. این اپلیکیشن همچنین تمایزی را برای کاربر آمازون ایجاد می‌کند تا ثابت کرده باشد که او با کاربران دیگر متفاوت است؛ همین امر برای این اپ مزیت رقابتی ایجاد می‌کند.»
 
اپل‌پی و بازار انحصاری

وی در ادامه این سمینار، به اپل‌پِی اشاره کرد و گفت: «این برنامه به شرکت اپل تعلق دارد که توانسته است که بیش از 40 درصد بازار گوشی هوشمند را به خود اختصاص دهد. بیش از  دو هزار شریک بانکی نیز در سراسر دنیا دارد و از تراکنش پایانه فروش پشتیبانی می‌کند.»

سخنران سمینار کیف پول از حرف تا عمل، افزود: «اپل‌پی، همچنین به حوزه آفلاین وارد شده و از این طریق توانسته است کاربران خود را از حوزه انلاین به حوزه آفلاین انتقال دهد. این اپ در بازار حضور انحصاری دارد و به دلیل همکاری استراتژیک با ویزاکارت، توانسته است خدمات مختلفی را از این شرکت‌ بگیرد.»

احمدی‌پویا ادامه داد: «نکته مهم دیگر این که سهولت در پرداخت، موجب شده است تا مخاطب از پرداخت خود لذت ببرد. در سایت اوبر کاربر به آسانی می‌توان پرداخت خود را با اپل‌پی انجام دهد. به همین دلیل، این اپ توانسته است رضایت مخاطبان را جلب کند.»

وی گفت: «از سوی دیگر، اپل‌پی شبکه گسترده و وفاداری از کاربران و مخاطبان خود را ایجاد کرده است و بسیاری از امکانات تشویقی را در اختیار آنها قرار دارد. تجربه منحصر به فردی که اپل‌پی ایجاد می‌کند، مانع می‌شود که کاربران تمایلی به حذف آن و جایگزینی اپلیکیشن دیگری را داشته باشند.»

معاون توسعه کسب‌ وکار دی‌جی‌پی، افزود: «نظام کارمزدی دقیقی نیز برای آن مدون شده است؛ به‌گونه‌ای که کاملا مشخص است کاربر برای تراکنش آنلاین و آفلاین چه هزینه‌ای می‌دهد.»

احمدی‌پویا ادامه داد: «نکته بسیار مهم این است که تغییر قوانین، فرایند کار را با چالش مواجه نمی‌کند. از سوی دیگر این اپلیکیشن به سامانه کشف تقلب آنلاین و همچنین پوشش مدیریت ریسک مجهز است. در نتیجه راهکارهای جدید را می‌توان روی آن آزمایش کرد.»  

به گفته سخنران سمینار کیف پول از حرف تا عمل، موارد مورد اشاره تقریبا در همه کیف پول‌های الکترونیک دنیا وجود دارد و در ایران هم باید مورد توجه قرار گیرد./ باران ستوده  



نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه آثار جشنواره مد و لباس در بیرجند برپا شد

نخستین پارک توانبخشی دانش آموزان استثنایی در ایلام ایجاد می‌شود

نمایشگاه گردشگری برلین با حضور ایران گشایش یافت

پیام صلح و دوستی ایران برای همه جهانیان در اکسپو 2020 دوبی

حضور هئیت‌های خارجی در هفدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور