آخرین مطالب

استارتاپ بیمه ای؛

تکلیف بیمه مرکزی با استارت آپ‌ها مشخص نیست رویدادهای استارتاپی و تجاری

تکلیف بیمه مرکزی با استارت آپ‌ها مشخص نیست

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز:  بنیانگذار یک استارت آپ بیمه ای در کشور گفت: تا وقتی بیمه مرکزی به فکر استارت آپ های بیمه ای نباشد، شرکت های بیمه هم آنها را به رسمیت نمی شناسند و با آنها همکاری نمی کنند؛ همین موضوع باعث تغییر نکردن ضریب نفوذ بیمه در کشور می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،مدتی است که موضوع فعالیت استارت آپ‌های بیمه‌ موافقان و منتقدان خاص خود را دارد اما با این وجود، سهم این استارت آپ ها در صنعت بیمه کمتر از یک درصد است که عدد بسیار کمی را شامل می شود.

رئیس کل بیمه مرکزی چندی پیش گفته بود که از گسترش استارت آپ‌های بیمه‌ در کشور حمایت و آن را باعث افزایش ضریب نفوذ بیمه می داند، هرچند که اذعان کرد که تاکنون شاهد رشد این استارت آپ ها در صنعت بیمه نبوده ایم.

اما مشکلات استارت آپ‌های بیمه‌ در کشور چیست و چرا مخالفان فعالیت آنها در صنعت بیمه بیشتر از موافقان آن است؟

در همین رابطه هادی فلاح تفتی بنیانگذار و مدیرعامل یکی از استارت آپ‌های بیمه‌ در کشور گفت: استارت آپ های بیمه ای به تازگی کار خود را در صنعت بیمه آغاز کرده اند، بر همین اساس انتظار می رود که در اوایل کار قدری ضعیف باشند. یکی از دلایل آن نیز سنگ اندازی ها در این مسیر است که همواره از سوی برخی صورت می گیرد چرا که از رشد و توسعه استارت آپ ها ترس و واهمه دارند و منافع خود را در خطر می بینند.

وی خاطرنشان کرد: استارت آپ های بیمه ای در این مدت رشد چندانی نکرده اند و علت اصلی آن این است که بیمه مرکزی رویه و روند شفافی در حمایت از استارت آپ های صنعت بیمه اعمال نکرده است.

بنیانگذار استارت آپ بیمه بیان کرد: بیمه مرکزی آیین نامه ای را ابلاغ کرده که هنوز آیین نامه اجرایی آن به دست استارت آپ های بیمه نرسیده است اما اگر این آیین نامه اجرایی به دست استارت آپ ها برسد و مجوزی برای استارت آپ ها صادر شود که شرکت های بیمه، این نوع استارت آپ ها را به رسمیت بشناسند، نقطه عطفی در حوزه فعالیت های استارت آپی بیمه خواهد بود و استارت آپ ها می توانند در حوزه خود حرکت روبه جلویی داشته باشند.

فلاح تفتی در ادامه گفت: تا وقتی بیمه مرکزی به فکر استارت آپ های بیمه ای نباشد، شرکت های بیمه هم آنها را به رسمیت نمی شناسند و با آنها همکاری نمی کنند؛ همین موضوع باعث تغییر نکردن ضریب نفوذ بیمه در کشور می شود.

وی اظهار کرد: برخی از استارت آپ ها سامانه ای را برای نمایندگان شرکت های بیمه در نظر گرفته اند که آنها در این سامانه محصولات بیمه ای را خود را بفروشند و از استارت آپ‌های بیمه‌ عقب نمانند در این شرایط نماینده ها می توانند با سایر استارت آپ ها رقابت کنند و متضرر نشوند.

فلاح تفتی بیان کرد: اگر نماینده های شرکت بیمه نتوانند در این حوزه رقابت کنند تا چند سال آینده یکسری برند استارت آپی در کشور ایجاد می شوند که بسیاری از نماینده های شرکت های بیمه را از این عرصه حذف خواهند کرد.

مدیر عامل استارت آپ بیمه در ادامه عنوان کرد: اگر این استارت آپ ها رونق بگیرند در پی آن ضریب نفوذ بیمه در کشور افزایش می یابد چون کسی که وارد این نوع سامانه شده است تا بیمه نامه خرید کند، محصولات دیگری را هم مطالعه می کند و اگر خواست خریداری می کند. همچنین دانش مردم در حوزه صنعت بیمه بیشتر می شود و محصولات بیمه ای بیشتری را هم می شناسند چون در دفاتر نمایندگی های شرکت های بیمه، زمانی برای مطالعه محصولات بیمه ای وجود ندارد.

تیم لطیف، بنیانگذار یکی دیگر از استارت آپ های بیمه ای در کشور، درباره مشکلات این استارت آپ ها گفت: مهمترین مشکل استارت آپ‌های بیمه‌ ضعف زیرساخت های فناوری اطلاعات است. اگر مدیران نمایندگی های شرکت های بیمه با کاربردهای IT و تکنولوژی های جدید آشنا شوند مردم هم کم کم به سمت خرید آنلاین بیمه نامه قدم بر می دارند.

وی افزود: خرید بیمه نامه از طریق نمایندگی های بیمه و به حضوری یک نوع حرکت سنتی است و حرکت از بازار سنتی به بازار آنلاین در هر حوزه ای مسیر طولانی و دشوار خود را دارد که باید با گذشت زمان آن را رفع کرد؛ کما اینکه در حال حاضر بسیاری از استارت آپ ها در حوزه های حمل و نقل، مواد غذایی، پوشاک، خدمات مسکن و … این مسیر پیچیده را طی کرده و توانسته اند با کمرنگ کردن بازار سنتی، به موفقیت و رواج بالایی در میان مردم دست پیدا کنند و خدمات بازار آنلاین را به مردم ارائه دهند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه آثار جشنواره مد و لباس در بیرجند برپا شد

نخستین پارک توانبخشی دانش آموزان استثنایی در ایلام ایجاد می‌شود

نمایشگاه گردشگری برلین با حضور ایران گشایش یافت

پیام صلح و دوستی ایران برای همه جهانیان در اکسپو 2020 دوبی

حضور هئیت‌های خارجی در هفدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور