آخرین مطالب

در شانگهای برگزار می شود؛

نمایشگاه واردات شانگهای، فرصتی برای تجار ایرانی اخبار نمایشگاه - اخبار رویدادهای استان ها - اخبار رویدادهای جهان

نمایشگاه واردات شانگهای، فرصتی برای تجار ایرانی

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: چین که عنوان نخستین تولید کننده جهان را به خود اختصاص داده است قصد دارد با هدف برقراری تعادل میان صادرات و واردات، بزرگترین نمایشگاه این کشور را با عنوان اکسپو واردات شانگهای برگزار کند.



به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، این نمایشگاه با توجه به بازار مصرف و جمعیت زیاد چین می تواند سکوی پرتاب بسیاری از شرکت های خارجی از جمله شرکت های ایرانی به بازار چین باشد.

دومین نمایشگاه بزرگ بین المللی اکسپو شانگهای روزهای 5 تا 10 نوامبر (14 تا 19 آبان 1398) برگزار می شود بر اساس آمار قرار است مساحت این نمایشگاه با رشد قابل توجه به نسبت به سال 2018 میلادی به 270 هزار متر مربع برسد در سال 2018 میلادی اولین اکسپو واردات شانگهای با سه هزار غرفه از 172 کشور و منطقه و در فضایی به مساحت 120 هزار متر مربع برگزار شد.

سال گذشته میلادی نزدیک به 500 هزار نفر از نمایشگاه دیدن کردند که 120 هزار نفر آنها حرفه ای ها بودند پیش بینی شده است این رقم امسال به 130 تا 150 هزار نفر برسد گزارش ها حاکی است شمار غرفه های امسال هم بیش از 3 هزار و 600 غرفه در نظر گرفته شده است همچنین قرار است بیش از 800 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کنند.

بخش های مختلف این نمایشگاه شامل مواد غذایی، قهوه، تولیدات روزمره مصرفی، لبنیات، فناوری، آثار هنری و فرهنگی، لوازم خانگی، کالاها و تجهیزات پزشکی، کشاورزی، خودرو و خدمات است.

در حاشیه این نمایشگاه قرار است چندین فعالیت علمی و فنی، نمایشگاهی، تجارت خدمات و تجارت بین المللی با موضوعات مختلف دیگر برگزار می شود.

وزارت بازرگانی چین، دولت محلی و شهرداری شانگهای و مرکز برگزاری نمایشگاه های بین المللی این شهر با مشارکت سازمان تجارت جهانی، کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل و اداره توسعه صنایع سازمان ملل این نمایشگاه را برگزار می کنند.

در نمایشگاهی که در سال 2018 میلادی برای نخستین بار در این شهر با عنوان اکسپو واردات شانگهای برگزار شد، 57 میلیارد و 830 میلیون دلار قرارداد و توافقنامه تجاری امضا شد نزدیک به 16 میلیارد دلار از این قراردادها در حوزه تجهیزات پیشرفته و فناوری هوشمند و 4 میلیارد و 330 میلیون دلار هم در بخش لوازم خانگی و مصرفی بود.

بیش از 11 میلیارد دلار هم سهم بخش خودرو، 12 میلیارد دلار نیز سهم حوزه های کشاورزی و مواد غذایی، 3 میلیارد دلار هم مربوط به پوشاک و کالاهای مصرفی و نزدیک به 5 میلیارد و 760 میلیون دلار هم متعلق به تجهیزات پزشکی بود.

«آگوستو روسما» از تجار خارجی مقیم چین می گوید که ما می خواهیم در بازار دومین غول اقتصاد دنیا فعال شویم و یکی از گذرگاه های ورودی به بازار اکسپو بین المللی واردات شانگهای است.

وی با اشاره به اینکه چین می خواهد درهای خود را در سه سال آینده بر روی 8 تا 10 هزار میلیارد دلار کالای وارداتی دنیا باز کند، گفت: بازار بسیار فعال است تجار فرصت های بسیاری در این بازار دارند و چین در مسیر اصلاحات گام بر می دارد.

رابرت کوهن از بازرگانان آمریکایی هم بر این باور است که یکی از مشکلاتی که اکنون برای گسترش روابط وجود دارد مساله جنگ تجاری میان دو کشور است.

او می افزاید که در یک سال گذشته مناقشه شدت زیادی گرفته و طرفین تعرفه های متقابل وضع کرده اند و این می تواند تجارت خارجی را در معرض مخاطرات زیادی قرار دهد.

وی گفت که شرکت های آمریکایی از این وضع خوشحال نیستند آنها تنش نمی خواهند هر تنشی تجارت را فلج می کند و باعث انحراف فعالیت های تجاری کشورها می شود و این وضعی است که آمریکا و چین درگیر آن شده اند.

چین قول داده است با بازکردن درهای بازار خود به روی شرکت های خارجی، هم تجارت بین المللی را گسترش دهد و هم ضمن ایجاد فرصت های بیشتر برای خود و کشورهای دیگر، بازار بین المللی را به دنیا معرفی کند بر همین اساس شرکت های خارجی از برگزاری نمایشگاه های بین المللی بخصوص نمایشگاه های واردات در چین استقبال گرمی به عمل می آورند.

جدا از این موارد، نمایشگاه شانگهای فرصت بزرگی برای معرفی برندها و تولیدات ایرانی است متاسفانه سال گذشته تجار ایرانی علاقه ای به حضور در این نمایشگاه نشان ندادند اما امسال با پیگیری های سفارت ایران در چین قرار است 15 شرکت ایرانی در این نمایشگاه شرکت کنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین با اشاره به اهمیت نمایشگاه واردات شانگهای گفت: شاید در اذهان عمومی اینطور متبادر شود که چین فقط یک کشور صادر کننده کالا است و فقط به دنبال صادرات کالا است اگرچه طبیعی است هر کشوری چنین برنامه های داشته باشد اما چین برای توسعه اقتصادی خود برنامه هایی هم برای واردات کالا دارد که از جمله این برنامه ها دومین نمایشگاه بین المللی واردت چین در شانگهای است.

او با اشاره به اینکه این نمایشگاه 400 هزار متر مربع زیر بنا دارد و ایران هم می توانست با کیفیت و کمیت بالاتری شرکت کند افزود: بازار چین بزرگ است و این کشور قصد دارد در 15 سال آینده 30 تریلیون دلار کالا و 10 تریلیون دلار خدمات وارد کند.

وی افزود: نمایشگاه صادرات شانگهای که 5 تا 10 نوامبر (14 تا 19 آبان) برگزار می شود فرصت خوبی برای معرفی کالاها و تولیدات ایرانی است ایران متاسفانه سال گذشته در این نمایشگاه شرکت نکرد و فرصت خوبی را از دست داد.

کشاورز زاده تصریح کرد: امسال هم توقع بر این بود که شرکت ها و تجار ایرانی حضور قوی تر و گسترده تری داشته باشند اما باز حضور 15 شرکت ایرانی در این نمایشگاه شروع خوبی است هرچند کافی نیست.

وی با اشاره به اهمیت این نمایشگاه که از آن به عنوان بزرگترین نمایشگاه وارداتی دنیا یاد می کنند اعلام کرد از ایران وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین افتتاحیه نمایشگاه شرکت می کند.

سفیر ایران در چین گفت با توجه به اینکه یکی از سیاست ها ما اقتصاد مقاومتی است حتماً باید از این فرصت ها استفاده کنیم باید از هم اکنون چاره اندیشی شود تا در سال آینده ایران بتواند با قدرت بیشتری در این نمایشگاه شرکت کند.

وی گفت: با توجه به توافقات اخیری که در جریان سفر وزیر جهاد کشاورزی ایران به چین در زمینه صادرات میگو و آبزیان از ایران به چین صورت گرفت فرصت برای صادرات غیر نفتی به چین افزایش یافته است و به نظر می رسد در آینده بتوانیم محصولات کشاورزی، صنایع دستی و کالاهای لوکس را به چین صادر کنیم.

کشاورز زاده از این کشور به عنوان بازار مستعدی یاد کرد و گفت: محصولات ایرانی از جمله پسته، خاویار، فرش و زعفران در چین بازار مناسبی دارند و باید برای کسب سهم بیشتر باید تلاش کرد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه آثار جشنواره مد و لباس در بیرجند برپا شد

نخستین پارک توانبخشی دانش آموزان استثنایی در ایلام ایجاد می‌شود

نمایشگاه گردشگری برلین با حضور ایران گشایش یافت

پیام صلح و دوستی ایران برای همه جهانیان در اکسپو 2020 دوبی

حضور هئیت‌های خارجی در هفدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور