آخرین مطالب

نمایشگاه؛

نقش نمایشگاه‌های تخصصی در گسترش کسب و کار اخبار نمایشگاه - اخبار رویدادهای استان ها

نقش نمایشگاه‌های تخصصی در گسترش کسب و کار

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: علی یارمحمدیان مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت:امروزه یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که بسیاری از شرکت‌ها با آن روبه‌رو هستند، وجود فاصله فیزیکی و جغرافیایی میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،شرکت‌های بزرگ از روش­‌های گوناگونی به منظور کاهش این فواصل استفاده کرده­اند. شیوه‌­های ارتباط با مشتریان مانند تحقیقات بازار، تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومی همه تلاش­‌هایی برای حذف این فاصله به شمار می‌روند که به مرور با گسترش این حوزه‌­ها از میزان اهمیت و اثرگذاری آن نیز کاسته شده است و جهت افزایش کارایی نیاز مداوم به تحول و نوآفرینی دارند.

علی­رغم رویکردهای نوینی که به منظور گسترش فضای کسب و کار طی دهه­‌های اخیر پدید آمده است اما عمدتا این فعالیت­‌ها قادر نیستند که رابطه چهره به چهره و رودر رو میان دو گروه تولیدکنندگان و مصرف­کنندگان ایجاد کنند. در این میان نمایشگاه‌ها از معدود فعالیت­‌هایی به شمار می‌­رود که این امکان ارتباط بی­‌واسطه را برای خریدار و فروشنده فراهم می­‌آورد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل، حتی در عصر اینترنت نیز هرگز از اهمیت نمایشگاه‌های تجاری کاسته نشد.

در یک اقتصاد پایدار نمایشگاه محرک اصلی در مسیر توسعه صنعتی و تجاری محسوب می‌شود که نقشی به سزا در بازاریابی محصولات ایفا می‌کند. این فضا بستر مناسبی برای شرکت‌ها و متخصصان است که در یک رویداد، حول صنعت و خدمات مشترک گرد هم­آیند و اطلاعات خود را با یکدیگر به اشتراک گذارند. بر این اساس نمایشگاه‌ها این کارایی را در خود دارند که روابط تجاری طولانی مدت پدید آورند و همزمان با جست‌وجوی بازارهای جدید به مشارکت­‌کنندگان کمک کنند که از طریق نمایش توانایی­‌ها در مقایسه با دیگران مشتریان قدیمی خود را وفادار نگه دارند.

شرکت‌ها در نمایشگاه‌های تجاری به طیف وسیعی از اهداف اقتصادی دست پیدا می‌کنند. شناسایی گروه­‌های جدید مشتری، بررسی نقاط ضعف و قوت در مقایسه با رقبا، گسترش حوزه نفوذ برند، افزایش سودآوری، توسعه فرآیند توزیع، ایجاد نمایندگی­‌های جدید، ارزیابی موفقیت یک محصول جدید در بازار، بررسی فرصت­‌های صادرات و آگاهی از برداشت­‌های مشتریان، از جمله کارویژه­های نمایشگاه‌های تخصصی برای مشارکت­کنندگان است. به علاوه حضور در نمایشگاه‌های تخصصی فرصتی برای افزایش حجم معاملات است و می‌­تواند نقطه عطفی برای آینده شرکت‌ها ایجاد کند زیرا افراد معمولاً هنگام شرکت در اینگونه رویدادها انگیزه‌­های لازم را برای انجام معامله دارند.

توسعه فعالیت­‌های تحقیق و فروش، بهبود مهارت­‌ها و به دست­‌آوردن دانش از دیگر ارزش­‌هایی است که یک نمایشگاه تخصصی به گونه توأمان برای مشارکت­‌کنندگان و بازدیدکنندگان به دنبال دارد. اغلب برای اینگونه نمایشگاه‌ها یک یا چند برنامه جانبی در قالب کارگاه ها، کنفرانس‌­ها، سخنرانی­‌ها و... در نظر گرفته می‌شود تا از این طریق تجربه سودمندتری برای بازدیدکنندگان خلق شود. این برنامه‌­ها گاه در ایجاد و جهت­دهی به سلایق مخاطب تأثیر چشمگیر دارند و می­‌تواند اقبال بیشتری را به طرف آن صنعت جذب کند. به علاوه برندهای جدید این فرصت دارند که فضایی را برای خود از رهگذار شرکت در نمایشگاه ایجاد کنند و به تثبیت نام تجاری خود در اذهان مخاطبان بپردازند. این زمان مناسبی است که صاحبان کسب و کارهای جدید با حضور در کنار بزرگان آن صنعت، به عنوان یک بازیگر قابل اعتماد، جدی و مهم در بازار شناخته شوند.

در این راستا لازم است که شرکت‌ها همواره لیستی از نمایشگاه‌های تخصصی در حوزه صنعت و تجارت خود داشته باشند و به منظور مشارکت فعال در آن برنامه­ریزی کنند. همچنین ضروری است پیش از برگزاری هر نمایشگاه مخاطبین خود را بشناسند چرا که بازدیدکنندگان نمایشگاه طیف گوناگونی از صاحبان صنایع مرتبط تا مصرف­‌کنندگان نهایی را شامل می‌شود و ممکن است افراد با متخصصان، هواداران و شرکای تصادفی آینده در طول این رویداد آشنا شوند. به این ترتیب با توجه به نقشی که هریک از آن­ها در حوزه کسب و کار ایفا می‌کنند، باید اطلاعات را به صورت طبقه­‌بندی شده، مختصر و جذاب به آن­ها عرضه شود تا از این طریق فعالیت خود را در نزد مخاطبین ملموس و قابل پذیرش کنند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه آثار جشنواره مد و لباس در بیرجند برپا شد

نخستین پارک توانبخشی دانش آموزان استثنایی در ایلام ایجاد می‌شود

نمایشگاه گردشگری برلین با حضور ایران گشایش یافت

پیام صلح و دوستی ایران برای همه جهانیان در اکسپو 2020 دوبی

حضور هئیت‌های خارجی در هفدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور