آخرین مطالب

مترجم کتاب بانکداری آینده در گفت‌وگو با ستاد خبری ITE 2019 بیان کرد:

کارمزد؛ چالش اساسی صنعت بانکداری/ نمایشگاه تراکنش ایران؛ رویدادی بزرگ، برای رونمایی از کتاب بانکداری آینده مرکز فابا

کارمزد؛ چالش اساسی صنعت بانکداری/ نمایشگاه تراکنش ایران؛ رویدادی بزرگ، برای رونمایی از کتاب بانکداری آینده

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: مترجم کتاب بانکداری آینده، تحریم، کفایت سرمایه، تحقق بانکداری دیجیتال و کارمزد را چهار چالش اساسی صنعت بانکداری کشور دانست و گفت: بهره‌گیری از نیروهای جوان و بخش خصوصی واقعی، می‌تواند در حل این چالش‌ها، نقش موثری داشته باشد و حضور مدیران بانکی در نمایشگاه تراکنش ایران، به آنها برای شناخت ظرفیت‌های موجود کمک می‌کند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، به نقل از ستاد خبری رویداد ITE، کتاب «بانکداری آینده، حل معما به روش خلاقانه» اثر سوهلا ثواینر را انتشارات آتی‌نگر با همکاری انتشارات وینا و با ترجمه «منوچهر زمانی‌فریزهندی» به چاپ رسانده است. چاپ نخست این اثر، که در پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران رونمایی می‌شود، در 9 فصل و 248 صفحه، در سال 1397 منتشر شده است.   

زمانی‌فریزهندی پیشکسوت بانکی و مترجم کتاب بانکداری آینده، در گفت‌وگو با ستاد خبری ITE 2019، «تحریم» را یکی از چالش‌های مهم، در صنعت بانکداری ایران دانست و افزود: این موضوع، به ویژه مشکلاتی را در بخش‌های تهیه تجهیزات سخت‌افزاری و انتقال دانش، ایجاد کرده است. 

وی ادامه داد: مشکلات مربوط به کفایت سرمایه و ترازنامه بانک‌ها و همچنین چالش‌های تحقق بانکداری دیجیتال و پیاده‌سازی روش‌های نوین این حوزه نیز، دیگر دغدغه‌های این صنعت است.  

چالش اساسی؛ نظام اشتباه کارمزدی

این متخصص فناوری اطلاعات، با تاکید بر اینکه اساسی‌ترین چالش روز شبکه بانکی کشور، بحث «نظام کارمزدی» است، گفت: این موضوع به فرهنگسازی برای استفاده مردم از خدمات و ابزارهای نوین بانکداری در ازای پرداخت پول، بازمی‌گردد.

زمانی‌فریزهندی، توضیح داد: اکنون عمده درآمدهای شبکه بانکی کشور، از بخش تسهیلات به دست می‌آید. بانک‌ها از یک سو، نرخ سود بالایی را به سپرده‌گذاران پرداخت و از سوی دیگر، نرخ تسهیلات قابل توجهی را نیز بر اساس جداول مشخصی از مشتریان، دریافت می‌کنند. 

مترجم کتاب بانکداری آینده تاکید کرد: درآمد بانک‌ها، باید به سمت کارمزدها و درآمدهای غیرمشاع هدایت شود اما متاسفانه فرهنگ حاکم بر جامعه، هنوز پذیرای این تغییر نیست.

وی افزود: بانک مرکزی، به عنوان متولی شبکه بانکی وخود بانک‌ها که ذی‌نفع مستقیم این موضوع هستند، به اندازه‌ای که در بخش‌های دیگر، برای فرهنگسازی و تبلیغات هزینه کرده‌اند، به موضوع کارمزد و دریافت خدمات بانکداری الکترونیک، دیجیتال و شرکتی و بهره‌گیری از ابزارهای نوین، در ازای پرداخت پول، نپرداخته‌اند. 

به گفته این پیشکسوت بانکی، برخی رسانه‌های عمومی از جمله برنامه‌های صدا و سیما نیز گاهی به مردم جهت می‌دهند که با دریافت کارمزد مخالفت کنند. 

زمانی فریزهندی افزود: همه این موارد در حالی است که بانک‌ها سرمایه‌گذاری سنگینی در بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری انجام داده‌اند و اگر نتوانند درآمدهای کارمزدی را از مردم دریافت کنند، در آینده نزدیک، با مشکل مواجه می‌شوند. 

مترجم کتاب بانکداری آینده ادامه داد: در برخی از کشورها، ضریب استهلاک بعضی امکانات سخت‌افزاری، دو سال است اما مدیران شبکه بانکی ایران نمی‌توانند بعد از چنین بازه کوتاهی، بار دیگر برای تامین تجهیزات جدید هزینه کنند. 

وی گفت: چنین اتفاقی زمانی می‌تواند رخ دهد که مردم بپذیرند، باید برای دریافت آن دسته از خدمات بانکداری که بدون محدودیت زمانی و مکانی و در هر لحظه و هر جا به آنها دسترسی دارند، کارمزد پرداخت کنند. 

کاهش نرخ سود تسهیلات در صورت رواج کارمزد

زمانی‌فریزهندی تاکید کرد: فرهنگسازی در این مورد، به تلاشی گسترده از سوی بازیگران و ذی‌نفعان مختلف اکوسیستم بانکی کشور، از جمله وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی، بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت، نیاز دارد. 

این متخصص فناوری اطلاعات افزود: اگر چنین فرهنگی در کشور شکل بگیرد که مردم در برابر دریافت خدمات، پول پرداخت کنند، یکی از دغدغه‌های اصلی شبکه بانکی کشور که پوشش بخشی از هزینه‌های بانک‌ها از طریق دریافت کارمزد است، بر طرف می‌شود. 

وی گفت: به هر میزان که خدمات کارمزدی بانک‌ها افزایش بیابد، می‌توان انتظار داشت که نرخ سود تسهیلات بانک‌ها کاهش پیدا کند.

کتابی برای بانکداران و مشتریان 

زمانی‌فریزهندی، در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد کتاب بانکداری آینده توضیح داد: نویسنده این اثر، سابقه زیادی در فعالیت‌های بانکی دارد و در سطوح مختلف کارمندی، مدیریتی و مشاوره‌ای فعالیت کرده است؛ بر همین اساس وی در کتاب خود، با رویکردی جدید، راه‌حل‌هایی را برای معضلات بانکی ارائه می‌کند. 

مترجم کتاب بانکداری آینده، هدف اصلی این اثر را ترسیم چشم‌انداز آتی بانک‌ها در زمینه تغییرات شدید و سریعی که در جامعه رخ می‌دهد، دانست و افزود: یکی از ویژگی‌های مثبت کتاب این است که مخاطب آن، تنها مدیران یا کارشناسان بانکی نیستند؛ دانشجویان رشته‌های مرتبط و حتی مشتریان علاقه‌مند نیز می‌توانند با توجه به نگارش روان و ساده کتاب، آن را مطالعه کنند. به ویژه آنکه بهره‌گیری از ابزارهای تصویری، به فهم بیشتر محتوای کتاب کمک می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از نقش‌های مشتریان بانک‌ها در مرحله بانکداری دیجیتال، ارائه مشاوره‌های موثر به شبکه بانکی، برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت بانک‌ها است و به همین دلیل، خواندن چنین کتابی می‌تواند برای آنها نیز جذاب باشد. 

توجه ویژه به خلاقیت، نوآوری و هوش تجاری در کتاب بانکداری آینده

زمانی‌فریزهندی، گفت: موضوع خلاقیت و نوآوری یکی از مباحث مهم در حوزه بانکداری است. با وجودی که در ساختار بسیاری از بانک‌ها، واحدهای پژوهشی در این زمینه وجود دارد، هنوز کم‌کاری‌هایی در حوزه نوآوری‌های بانکی دیده می‌شود. کتاب بانکداری آینده، به این موضوع، توجه ویژه‌ای دارد. 

این پیشکسوت بانکی افزود: هوش تجاری، بحث دیگری است که این کتاب روی آن تمرکز دارد. نویسنده تلاش می‌کند به چنین پرسش‌هایی پاسخ دهد که پیشرفت‌های 20  ساله آینده صنعت بانکداری به کدام سمت می‌رود و قرار است چه اتفاقاتی در این حوزه رخ دهد، موسسات مالی چگونه می‌توانند خود را با تغییرات پیش رو، هماهنگ کنند و چه خطراتی پنهایی‌ای در مسیر فعالیت‌های آنها وجود دارد. 

وی ادامه داد: وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک‌ها را مکلف کرده‌ است که در صورت‌های مالی خود به انواع ریسک‌ها بپردازند؛ در این کتاب به صورت مفصل به موضوع خطرات پنهان پرداخته شده است. 

زمانی‌فریزهندی، گفت: شاید نتوان از بانک‌ها انتظار داشت همه مسئولیت فرهنگسازی در حوزه کارمزد را بپذیرند و این موضوع به کاری گروهی نیاز دارد؛ در کتاب بانکداری آینده به این موضوع نیز پرداخته شده است.  
 
مترجم کتاب بانکداری آینده، نقش اینترنت در صنعت بانکداری، چشم‌انداز مطلوب فناوری اطلاعات در حوزه بانکی، راه‌های درون و بیرون سازمانی انطباق با شرایط جدید و معضلات به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در کسب و کارها، را دیگر موضوعات مطرح در این اثر دانست و افزود: تلاش بانکداری عادی از منظر جذب مشتری و پشتیبانی از آنها، استخدام و ارتقا دانش کارمندان جدید و قدیمی و ایجاد تعامل میان نسل‌های مختلف شاغل در بانک‌ها، به کارگیری مشاوران کارآزموده و اشاره به نمونه‌های موفق در به کارگیری فناوری‌های مختلف بانکی، از دیگر مباحث این کتاب است.

نمایشگاه تراکنش ایران؛ رویدادی بزرگ و مناسب برای رونمایی کتاب

این متخصص فناوری اطلاعات، نمایشگاه تراکنش ایران را رویداد بزرگی توصیف کرد که بازیگران مختلفی از شبکه بانکی و پرداخت کشور، به عنوان شرکت‌کننده یا بازدیدکننده در آن حضور می‌یابند. 

زمانی فریزهندی،  افزود: مدیران عالی‌رتبه، میانی و عملیاتی، کارشناسان، مشاوران و صاحب‌نظران حوزه بانکداری، در رویداد ITE حاضر می‌شوند و رونمایی از کتاب بانکداری آینده در چنین نمایشگاهی می‌تواند بسیار موثر باشد. 

ITE؛ فضایی برای آشنایی مدیران با توانایی جوانان و بخش خصوصی 

وی ادامه داد: حداقل تاثیری که برگزاری رویدادی مانند ITE دارد، این است که نگرش فعالان و صاحب‌نظران را در مورد اتفاقات مرتبطی که در کشور رخ می‌دهد، تکمیل و به روز می‌کند و پتانسیل‌های بخش خصوصی واقعی را برای آنها نمایش می‌دهد. 

این پیشکسوت بانکی تاکید کرد: این امر باعث می‌شود فعالان بانکی و دیگر ذی‌نفعان این حوزه دریابند که با اعتماد به نیروی جوان و بخش خصوصی، می‌‌توانند نیازهای داخلی کشور را به تدریج تامین و حتی برای صادرات این خدمات به کشورهای دیگر؛ به ویژه در منطقه، برنامه‌ریزی کنند. 

مترجم کتاب بانکداری آینده، گفت: اگر شرکت‌های وابسته به بانک‌ها در چنین رویدادهایی حضور یابند، تصمیم‌گیران رده بالا؛ در سطوح مدیران عامل و اعضای هیات‌مدیره هر بانک، از نمایشگاه بازدید می‌کنند، در نتیجه آنها می‌توانند با توانمندی‌های جوانان و کسب و کارهای کوچک آشنا شوند و از آنها بهره بگیرند./ سارا اسلامی







نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه آثار جشنواره مد و لباس در بیرجند برپا شد

نخستین پارک توانبخشی دانش آموزان استثنایی در ایلام ایجاد می‌شود

نمایشگاه گردشگری برلین با حضور ایران گشایش یافت

پیام صلح و دوستی ایران برای همه جهانیان در اکسپو 2020 دوبی

حضور هئیت‌های خارجی در هفدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور