آخرین مطالب

3 استراتژی مهم در شهر آفتاب نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب

3 استراتژی مهم در شهر آفتاب

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: می‌دانیم تهران تنها پایتخت سیاسی ایران نیست بلکه پایتخت اقتصادی ایران هم به شمار می‌رود. یکی از زیرساخت‌هایی که متاسفانه در تهران وجود ندارد و به عنوان ضعف پایتخت اقتصادی ایران محسوب می‌شود، نداشتن منطقه ویژه اقتصادی و یا منطقه آزاد تجاری است.
15 سال پیش دولت به دلیل مشکلاتی که در راستای برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ در شهر تهران از جمله ایجاد ترافیک، آلودگی هوا، مزاحمت و آزار و اذیت‌ها برای شهروندان تهرانی حادث می‌شد، تصمیم گرفت در محل مناسب‌تر و تقریبا در حاشیه شهر تهران، نمایشگاهی را در شان کشور ایران بسازد، شهرداری تهران به نوعی در اجرای این ایده پیش‌دستی کرد و قبل از اینکه دولت بتواند سرمایه‌گذاری کند این کار را انجام داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،به این منظور نقطه بسیار استراتژیکی در جنوب تهران جایی که محل ورود و خروج 31 استان کشور و محل ورود و خروج مهمانان خارجی از طریق فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی و یا فرودگاه مهرآباد و راه‌آهن جمهوری اسلامی که در جنوب قرار گرفته است، انتخاب شد.در کنار نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب 15 سالن نمایشگاهی، مرکز همایش‌های بین‌المللی، سه هتل 5 ستاره، سه مرکز تجاری دیده شد، افزود: شهر آفتاب توسط یکی از شرکت‌های بزرگ و صاحب‌نام بین‌المللی یعنی GMP آلمان به عنوان مشاور طراحی شد که طراحی این نمایشگاه را شبیه نمایشگاه رومانو ایتالیا انجام داد که آن نمایشگاه هم ساخته و پرداخته شرکت GMP آلمان است.
نمایشگاه شهر آفتاب به دلایل سیاسی قبل از اینکه کاملا آماده شده باشد، مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در واقع تولدی زودرس یافت. شاید اگر همه بخش‌های شهر آفتاب ساخته می‌شد و بعد به بهره‌برداری می‌رسید خیلی بهتر بود اما در حال حاضر فاز اول آن که 20 درصد پروژه ساخت شهر آفتاب را شامل می‌شود، ساخته شده است. در فازهای بعدی سالن‌های نمایشگاهی دیگر، مرکز همایش‌ها، هتل‌ها، مراکز تجاری و مراکز تفریحی مثل شهر بازی، باشگاه ورزشی، بازارچه‌های صنایع‌دستی و سنتی ایران، مجتمع‌های متنوع خدماتی و احتمالا پروژه‌های دیگری مثل دریاچه مصنوعی در نظر گرفته شده و به شهرآفتاب اضافه خواهد شد.از دو، سه سال گذشته سه استراتژی جدید توسعه‌ای برای نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در نظر گرفته و دنبال شد. استراتژی نخست؛ بحث انتقال نمایشگاه‌های بزرگ و حتی نمایشگاه صنوف به شهر آفتاب است. به دلایل سیاسی در طول 12 سال گذشته بین شهرداری تهران و دولت تقابلی وجود داشت که باعث شد این دو هیچگاه به توافق و تفاهم نرسند اما خوشبختانه در دوره جدید که هم شهرداری و شورای شهر و هم دولت تقریبا که از یک جبهه سیاسی تعریف می‌شوند، این مسئله به نتیجه رسید و ما موفق شدیم تفاهم‌نامه دو جانبه‌ای بابت موضوع انتقال نمایشگاه‌های بزرگ به شهر آفتاب امضا کنیم. پیشرفت این هدف با ساختن سالن‌های دیگر و با سرمایه‌گذاری‌های مجدد در شهر آفتاب انجام‌پذیر خواهد بود.
مطلب دومی که به عنوان استراتژی توسعه‌ای دوم از آن یاد شده، تبدیل کردن نمایشگاه شهر آفتاب به شهر نمایشگاهی است. به این مفهوم که چه ایرانی‌ها و چه خارجی‌ها در صورت ورود به این نمایشگاه برای تامین نیاز خود نیازی به خارج شدن از آن نداشته باشند.استراتژی سوم توسعه شهرآفتاب تبدیل این مجموعه به منطقه ویژه اقتصادی است. می‌دانیم تهران تنها پایتخت سیاسی ایران نیست بلکه پایتخت اقتصادی ایران هم به شمار می‌رود. یکی از زیرساخت‌هایی که متاسفانه در تهران وجود ندارد و به عنوان ضعف پایتخت اقتصادی ایران محسوب می‌شود، نداشتن منطقه ویژه اقتصادی و یا منطقه آزاد تجاری است. خوشبختانه ما برای برطرف کردن این نقیصه قدم برداشتیم و این طرح در مذاکره با اعضای دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر تهران و شهرداری با استقبال جدی مواجه شده است. هم اکنون هم این موضوع در کمیسیون زیربنایی دولت در حال برسی است.



نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه آثار جشنواره مد و لباس در بیرجند برپا شد

نخستین پارک توانبخشی دانش آموزان استثنایی در ایلام ایجاد می‌شود

نمایشگاه گردشگری برلین با حضور ایران گشایش یافت

پیام صلح و دوستی ایران برای همه جهانیان در اکسپو 2020 دوبی

حضور هئیت‌های خارجی در هفدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور