آخرین مطالب

چگونه یک نمایشگاه موفق برنامه‌ریزی کنیم؟ مقالات مرکز توانمندسازی و تسهیلگری رویدادها

چگونه یک نمایشگاه موفق برنامه‌ریزی کنیم؟

  بزرگنمایی:

ایران مراسم نیوز: تاکنون به اهمیت برنامه‌ریزی برای موفقیت نمایشگاه خود فکر کرده‌اید؟ اگر پاسخ‌تان با اطمینان مثبت است بهتر است فکر کنید که چرا برخی از نمایشگاه‌ها با شکست مواجه می‌شوند؟ با وجود این‌که نمایشگاه‌ها و رویدادها به سرمایه گذاری بزرگی نیاز دارند، هنگامی که به طور صحیح برنامه ریزی و اجرا شوند، می توانند تولید مستقیم فروش، افزایش رهنمودهای تجاری جدید، ایجاد مخاطبین جدید و تقویت روابط با مشتریان موجود، تأیید مجدد بر نام تجاری، تصویر شرکت و همچنین یک بستر عالی برای عرضه محصولات جدید به بازار را به دنبال داشته باشند.

اندازه گیری یک نمایشگاه موفق
برای تجربه یک نمایشگاه موفق باید بتوانید نتایج خود را اندازه بگیرید. هنگام برنامه ریزی یک نمایشگاه، همواره توصیه می کنیم که مشتریان با مجموعه روشنی از اهداف شروع کنند. در نتیجه، ما می توانیم نمایشگاه موفقی را ارائه دهیم که این اهداف را برآورده سازد. برخی از اهدافی که می تواند برای یک نمایشگاه یا یک رویداد در نظر بگیرید عبارتند از:
• افزایش فروش
• ایجاد روابط با مشتری
• تحقیقات بازار
• تولید سرب
• روابط رسانه ای / روابط عمومی
• ساختمان با نام تجاری
• ساخت کانال و پشتیبانی
• ...

برنامه ریزی یک نمایشگاه موفق
دست کم گرفتن زمان لازم برای برنامه ریزی صحیح یک نمایشگاه یا رویداد موفق آسان است. برای جلوگیری از استرس توصیه می کنیم حداقل 6 ماه قبل از نمایشگاه و به طور ایده آل 12 ماه قبل برنامه ریزی کنید.
این بازه زمانی زندگی را برای شما و همکارانتان آسانتر خواهد کرد و برای جلوگیری از وحشت در آخرین لحظه و هزینه اضافی کمک خواهد کرد.
• بودجه
• فضای مورد نیاز
• پارامترهای طراحی و گرافیک
• خدمات در محل
• حمل و نقل و تدارکات
• سطح کارکنان و آموزش
•تبلیغات قبل و بعد از نمایشگاه
• نشان دادن معیارهای ارزیابی 

جذب مردم
هر متر مربع از غرفه نمایشگاهی شما باید برای برقراری ارتباط با نام تجاری خود سخت تلاش کند. استفاده از رنگ‌های برند، مواد جالب و نورپردازی نوآورانه می تواند مؤثر باشد. برندینگ سطح بالا و گرافیکی قوی که موضوع اصلی را برقرار می کند، می تواند به جلب توجه مردم و تحویل "عامل عجب" کمک کند.
جاذبه های ایستاده ابزاری عالی برای جلب توجه بازدید کنندگان است. دیوارهای زنده رسانه های اجتماعی در ایجاد هیاهو و تشویق تعامل بازدید کنندگان فوق العاده هستند. 
مسابقات با جایزه‌های ارزشمند؛ سرگرمی؛ بازی های تعاملی؛ هدایای رایگان و استفاده هوشمندانه از فناوری؛ همگی می توانند تعامل با بازدید کنندگان شما را تشویق کرده و به جمع آوری جمعیت کمک کنند. هر تاکتیکی را انتخاب کنید، مهم است که اطمینان حاصل کنید که هرگونه فعالیتی را به خوبی در نظر گرفته اید. 

تعامل با مردم

هنگامی که بازدید کنندگان را به غرفه خود جلب کردید، بسیار مهم است که با آنها به روشی به یاد ماندنی بپردازید. درک صحیح از نیازهای شما و نیازهای مشتریان بالقوه قبل از نمایشگاه به شما امکان می دهد پیام‌های خود را برای پاسخگویی به مشکلات آنها تطبیق دهید و هرگونه سؤالی را که ممکن است پیش بینی کنید. محصولات / خدمات خود را در زمینه بازدید کننده نشان دهید. 
داشتن تعادل مناسب کارکنان در موضع گیری شما مهم است. کارکنان شما باید دانش خوبی در مورد محصولات / خدماتی که شرکت شما ارائه می دهد و نحوه استفاده آنها برای بازدید کنندگان شما داشته باشند. 

ارتباط با مردم

اگر پیگیری به خوبی برنامه ریزی و اجرا نشده باشد، همه کارها می توانند بیهوده باشند. تلاش برای شخصی سازی ارتباطات خود واقعا ارزشمند است، زیرا به مخاطبین جدید شما نشان می دهد که شما واقعاً وقت لازم را برای درک مشکلات شغلی آنها را دارید. بیشتر از همه این نشان می دهد که شما متعهد هستید که به آنها کمک کنید بهترین راه حل ها را برای مشکلاتشان پیدا کنند.

ارزیابی نمایشگاه‌های موفق
نکته نهایی و مسلماً یکی از مهمترین جنبه های برگزاری نمایشگاه، چیزی است که اغلب در ابتدای کل فرایند برنامه ریزی - ارزیابی - از آن غافل می شوید. برای تعیین موفقیت یک رویداد و یادگیری مواردی که ممکن است دفعه بعد بهبود یابد. به اهداف تعیین شده در شروع مرحله برنامه ریزی مرتبط است. بدون وجود معیارهای موفقیتی همچون بازخورد بازدید کنندگان، تعداد ایجاد مشاغل جدید؛ میزان فروش مستقیم گرفته شده؛ سطح تعامل بازدید کنندگان از طریق رسانه‌های اجتماعی و ... چگونه می توانید اثربخشی نمایشگاه خود را بسنجید. در نتیجه، چگونه می توانید بازده سرمایه گذاری را که این نوع مشارکت مشتری چهره به چهره می تواند ایجاد کند، واقعاً درک کنید؟

این گزارش در مرکز توانمندسازی و تسهیل گری رویدادهای کشور و با حمایت پایگاه خبری تحلیلی ایران مراسم نیوز تهیه شده است. استفاده از این گزارش با درج منبع خبر بلامانع است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

شروع ثبت نام سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی

پنجمین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند و بازیافت افتتاح شد

50 هنرمند ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی حضور دارند

ایثارگران و جانبازان سرافراز سرمایه واقعی شرکت هستند

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سال 1399

1400؛ سال شکوفایی صنعت نمایشگاهی

شرط اعتلای صنعت نمایشگاهی در سال 1400

افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های معاونت فنی و مهندسی در سال 99

ضرورت پوست‌اندازی صنعت نمایشگاهی ایران در سال 1400

برگزاری بزرگترین نمایشگاه مجازی ایران

ایران‌شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی هدف استراتژیک پاویون ایران در اکسپو 2020

اهداف و عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در سال 99

ساخت نمایشگاه جدید اصفهان مهمترین رخداد اقتصادی سال 99 بود

ضرر 14 میلیارد تومانی نمایشگاه بین‌المللی تبریز از کرونا

برگزاری یک نمایشگاه در ساختمان مجلس

دهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اتریش به صورت مجازی برگزار شد

تغییر در زمان برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در اربیل

بزرگترین نقطه ضعف ایران در رویدادهای خارجی

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

حضور دکتر زمانی درنشست صمیمی فعالان صنعت نمایشگاهی

برگزاری دومین نشست بانوان تعاونگر و کارآفرین از ایران و آفریقای جنوب

دومین وبینار آموزشی جایکا در اتاق تعاون ایران برگزار شد

محل کار را اجاره کنید

3300 نفر ساعت آموزش مجازی در قشم برگزار شد

نمایشگاه عکس کیوسک 99 در آخرین روزهای سال برگزار می‌شود

نمایشگاه مشاغل خانگی و دستی در بندرعباس آغاز به کار کرد

اولین نمایشگاه ایران و سوریه، خردادماه 1400 برگزار می‌شود

ریشه چالش‌های اقتصاد و صنعت نمایشگاهی کشور

نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران برگزار می‌شود

گره 14 ساله نمایشگاه کهگیلویه و بویراحمد باز شد

برگزاری اولین نمایشگاه هنرهای سنتی و دستی بانوان ناشنوا

تشکیل شوراهای راهبردی با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هشت‌گانه کشور

12 مزرعه استخراج ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعال و یا در حال ساخت هستند

مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان بدون سوغاتی!

زمان برگزاری سومین نمایشگاه ملی فولاد اعلام شد

تأسیس مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق

اکسپو دوبی، محلی برای تغییر نگاه ایران‌هراسی دنیا

تشریح سیره نبوی در سمینار زندگی اسلامی و جهان معاصر در پیشاور پاکستان

جزئیات طرح‌های برگزیده در رویداد نانواستارت‌آپ

تنها نمایشگاه بین‌المللی دارویی خاورمیانه در ایران

مراکش در نمایشگاه گردشگری در اراضی اشغالی شرکت می‌کند

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه کرونا در شیراز

نخبگان و برگزیدگان نخستین رویداد ملی شاهد تجلیل شدند

نمایشگاه «موج رنگ» در تهران افتتاح شد

5 مشکل مشابه برای استارت آپ‌ها

نمایشگاه آثار جشنواره مد و لباس در بیرجند برپا شد

نخستین پارک توانبخشی دانش آموزان استثنایی در ایلام ایجاد می‌شود

نمایشگاه گردشگری برلین با حضور ایران گشایش یافت

پیام صلح و دوستی ایران برای همه جهانیان در اکسپو 2020 دوبی

حضور هئیت‌های خارجی در هفدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
یسنا همایش
سیویلیکا
دورهای مجازی مرکز تجارت بین الملل
وزارت صنعت، معدن و تجارت
ufi
انجمن صنفی غرفه سازان
انجمن صنفی برگزارکنندگان
کاربرند؛ کلینیک کارآفرینی، خلاقیت و تجربه
انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران
اهدای عضو
بانک صادرات ایران
سایت نمایشگاهی ایران مال
بانک ایران زمین
سامانه ورود و خروج آنلاین دینگ
پست بانک
بانک پارسیان
شرکت نمایشگاهی تانا
بانک ملی
انتشارات بلخ مجری کتاب نمایشگاه
شرکت سامع پاد نوین

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور

ایران مراسم نیوز؛ رسانه مرجع صنعت همایش و نمایشگاهی کشور