همایش بزرگداشت امامزادگان استان زنجان در سجاس برگزار می شود
چهارشنبه 12 تير 1398 - 11:47:50
ایران مراسم نیوز: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: همزمان با پنجم ذی‌القعده/ 17تیرماه جاری/ همایش‌ بزرگداشت امامزادگان این استان همزمان با سراسر کشور در شهر سجاس برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین جعفر جنتی روز چهارشنبه با بیان اینکه آستان مقدس امامزادگان به عنوان قطب‌های فرهنگی سمبل گرایش‌های مذهبی مسلمانان محسوب می‌شوند، تصریح کرد: از همین رو با توجه به وجود بیش از 130 امامزاده در استان زنجان لازم است که از ظرفیت آنها در راستای ترویج معارف دینی و فرهنگی استفاده شود.
جنتی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های روز تجلیل از امامزادگان، تقدیر از هیأت امنا و خدام فعال و افتخاری بقاع متبرکه است، گفت: علاوه بر این مراسم جشنی نیز به همین منظور در جوار آستان مقدس امامزادگان برگزار می‌شود.

پنجم ذی‌القعده مصادف با روز تکریم امامزادگان است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه طی روزهای آتی اجرای طرح تابستانی نشاط معنوی نیز در آستان مقدس امامزادگان اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود 2 هزار دانش‌آموز در این طرح شرکت کنند.

وی با بیان اینکه طرح نشاط معنوی با هدف استفاده از ظرفیت‌های آستان مقدس امامزادگان در آموزش دانش‌آموزان اجرایی می‌شود، اضافه کرد: مدت زمان اجرای این طرح 13 تیرماه تا 29 مردادماه خواهد بود.

حجت الاسلام جنتی بازه سنی هفت تا 18 سال را مخاطبان طرح نشاط معنوی عنوان کرد و گفت: بر اساس هر رده سنی آموزش‌های مختص همان سن ارائه می‌شود که برخی از این آموزش‌ها به صورت تئوری و برخی نیز به صورت عملیاتی خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در قالب این طرح اردوهای آموزشی، تربیتی نیز اجرایی خواهد شد، افزود: تلاش می‌شود با اجرای طرح نشاط معنوی علاوه بر غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان موضوعات مورد نیاز که اقتضای سن این قشر است نیز آموزش داده شود.



http://iranmarasemnews.ir/fa/News/8793/همایش-بزرگداشت-امامزادگان-استان-زنجان-در-سجاس-برگزار-می-شود
بستن   چاپ