همایش پژوهشی کلان منطقه 7 کشوری
پنجشنبه 6 تير 1398 - 13:25:26
ایران مراسم نیوز:  معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت روز پنجشنبه در همایش پژوهشی کلان منطقه 7 کشوری در محل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: محدودیت های بودجه ای در دانشگاه ها نباید دلیلی بر هزینه بودجه پژوهشی در بخش های متفرقه باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز،
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: هم اکنون رتبه و جایگاه ایران از نظر تعداد مقالات و مستندات در دنیا ارتقا یافته، اما دانشگاه های علوم پزشکی به منظور ارتقا رتبه پژوهشی خود باید به طرح های پژوهشی مشترک در سطح ملی و بین المللی روی آورند.

ملک زاده ادامه داد: طبق گزارش های بدست آمده در سال های اخیر 118 کشور در دنیا نزدیک به چهار میلیون بار مقالات ایرانی را دانلود و بیش از 100 کشور حدود 70 هزار بار به مقالات ایرانی استناد کردند.

وی حوزه پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان فعال ارزیابی کرد و گفت: طرح های پژوهشی مشترک ملی و بین المللی این دانشگاه با دانشگاه های دیگر به نسبت زیاد و وضعیت تولید علم در اصفهان رشد خوبی داشته است.

همایش پژوهشی کلان منطقه 7 کشوری روز پنجشنبه با حضور معاون وزیر و مسوولان دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان، کاشان، یزد و شهرکرد با هدف بررسی چالش های پژوهش و ارتقای این مقوله در محل سالن EDC دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دارای حدود 10 هزار دانشجو و 800 عضو هیأت علمی است.
این دانشگاه با داشتن 11 دانشکده و 47 مرکز تحقیقاتی و پژوهشکده، از دانشگاه‌های علوم پزشکی برتر کشور است.محمدحسین الوند/


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/8738/همایش-پژوهشی-کلان-منطقه-7-کشوری
بستن   چاپ