ایران مراسم نیوز: نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره در آستانه نوروز در حالی همچون سالهای گذشته در مشهد برپا شد که استقبال مردم از این رویداد اقتصادی مطلوب بود اما حضور اصناف و فروشندگان در آن رونق همیشگی را نداشت.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره طی روزهای 10 تا 17 اسفند جاری در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد برپا شد.
افزون بر یک دهه از برپایی نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا با اهدافی همچون تنظیم بازار داخلی، تعدیل قیمت کالاهای ضروری و حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان می گذرد. بخاطر همین سابقه، برگزاری سالانه نمایشگاههایی از این دست به یکی از مطالبات عمومی تبدیل شده و متولیان نیز در پاسخ به خواسته مردم نسبت به برگزاری نمایشگاه و عرضه کالاهای مورد نیاز با قیمت کارشناسی، اقدام می کنند.
برگزاری نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا یکی از مولفه های ثمربخش در چارچوب طرح تنظیم بازار است که زمینه دسترسی صنوف به خریدار بیشتر و مردم به کالا با قیمت واقعی را ایجاد می کند لذا امسال نیز در پی گرانی کالاها متاثر از تحریم اقتصادی دشمن و نوسان نرخ ارز، مسئولان برای کاهش فشارها `اجرای طرح تنظیم بازار` به ویژه در ایام پایانی سال را با شدت و قوت بیشتری دنبال کردند.