سالانه 800 میلیون ریال صرف تولید نهال در شاهرود می‌شود
سه شنبه 14 اسفند 1397 - 10:30:52
ایران مراسم نیوز: رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود از توزیع 350 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد و گفت: سالانه 800 میلیون ریال صرف تولید نهال در شاهرود می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، ضمن بیان اینکه سالانه 800 میلیون ریال صرف تولید نهال در شاهرود می‌شود، گفت: تعدادی از این نهال‌ها طی هفته منابع طبیعی و آبخیزداری توزیع و تعدادی نیز صرف نهال‌کاری عرصه‌های بیابانی می‌شود.
وی با بیان اینکه مبارزه با بیابان‌زایی در دستور کار منابع طبیعی است، اضافه کرد: سالانه حدود نیم میلیون اصله نهال سالم در نهالستان «چغولگیر» اداره منابع طبیعی شاهرود زیر نظر کارشناسان تولید و در سطح استان توزیع می‌شود.
رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود از توزیع 350 هزار اصله نهال طی هفته منابع طبیعی در سطح شهرستان خبر داد و ابراز داشت: این نهال‌ها انواع کاج، سرو، زبان‌گنجشک، ارغوان، تبریزی، اقاقیا، سنجد، بید، عرعر و غیره را شامل می‌شود که در مراسم‌های مختلف بین شرکت‌کنندگان و مردم توزیع خواهد شد.
کشاورزیان با بیان اینکه طی هفته منابع طبیعی برنامه‌های متنوعی در شاهرود اجرا می‌شود، تصریح کرد: نواختن زنگ طبیعت در مدرسه راهنمایی شاهد، همایش پیاده‌روی خانوادگی، توزیع نهال در نماز جمعه، همایش طبیعت با حضور قضات در روستای طرود، بازدید از پروژه‌های آبخیزداری ابر و غرس نهال در این منطقه، جشن طبیعت در بی ارجمند و نهال‌کاری در دانشگاه پیام نور از جمله برنامه‌های منابع طبیعی در سطح شهرستان را شامل می‌شود.

http://iranmarasemnews.ir/fa/News/3729/سالانه-800-میلیون-ریال-صرف-تولید-نهال-در-شاهرود-می‌شود
بستن   چاپ