ایران مراسم نیوز: وزیر آموزش و پرورش گفت: فضای آموزشی امروز کارکرد یک معلم را در یاددهی و یادگیری دارد اما اثرگذاری آن در فرآیند یادگیری مورد غفلت قرار گرفته است.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، سیدمحمد بطحائی صبح امروز در مراسم افتتاحیه همایش بین المللی «مدرسه ایرانی معماری ایرانی» گفت: دنیای امروز بسیاری از مؤلفهها و مفاهیمش با گذشته تفاوت داشته و محیطهای آموزشی از این قاعده مستثنی نبوده و تعریف و کارکرد آن با گذشته بسیار متفاوت شده است.
وی افزود: محیط آموزشی امروز معنایی بسیار معنایی فراتر از گذشته دارد و امروز این محیطها فاقد حد و حصر برای کنترل و مدیریت هستند و مدرسه به عنوان یک محیط رسمی آموزشی متأثر از این تأثیرات بوده است.
بطحائی بیان کرد: تغییرات نسبتاً پایدار در نگرش و رفتار یادگیرنده اتفاق افتاده که این تغییرات در فضای آموزشی نیز اثرگذار بوده است، پایداری در این تغییر یکی از ویژگیهای مهم یادگیری است اگر یادگیری اتفاق بیفتد اما از پایداری و ثبات برخوردار نباشد، اطلاق یادگیری بر آن موضوعیت ندارد و این یکی از چالشهای امروز آموزش و پرورش ما است.
فعالیتهای امروز مدارس منجر به تغییرات پایدار نمیشودوی عنوان کرد: بخشی از فعالیتهایی که در مدارس انجام میشود، منجر به تغییرات نسبتاً پایدار نمیشود حتی اگر کارنامههای موفقی نیز به دانش آموزان بدهیم و آنها با نمرات خوبی فارغ التحصیل شوند
بطحائی بیان کرد: مدرسه مرکب از اجزا و ارکانی است که این اجزا در کنار یکدیگر محیط یادگیری امروز را میسازند یعنی محیطی که بچهها در این محیط یادگیری در آنها اتفاق میافتد که البته سهم هر یک از این عوامل متفاوت است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اگر فضای آموزشی نیاز به توجه دارد، یکی از ضرورتهای آن این است که این فضا تأثیر شگرفی در یادگیری دارد و تجهیزات آموزشی و فضای آموزشی ما باید به طور مرتب مورد واکاوی قرار گیرند و به روز شوند.