ایران مراسم نیوز: نمایشگاه رویدادی است که فعالیت های مختلف از جمله معرفی و شناسنایی کالاها و تولیدات، بازاریابی، رقابت و تعامل و گفت و گو بین تولیدکنندگان، بازدیدکنندگان و کارشناسان در آن اتفاق می افتد. همه این فعالیت ها با اهمیت است و می تواند تحولات زیادی در جامعه ایجاد کند اما این تحول هنگامی با سرعت همراه خواهد بود که همه عوامل آن با هدف و برنامه کار خود را دنبال کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران مراسم نیوز، به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران مراسم نیوز، در زمان حاضر یکی از نقاط ضعف این صنعت، نداشتن برنامه ریزی قبلی مشارکت کنندگان برای حضور در این رویداد است که حتی بانیان برگزاری صنعت نمایشگاهی کشور هم به آن اذغان دارند. هنوز آموزش و فرهنگسازی قابل قبول و موثری در این زمینه انجام نگرفته و خیلی از حاضران این رویداد تنها با هدف سرگرمی و بازدید به این مکان روی می آورند. درحالی که هدف برپایی چنین رویدادی اصلا این موضوع نیست.در نمایشگاه بازدیدکنندگان و مشارکت کنندگان با طیف گسترده ای ازمحصولات داخلی و خارجی روبرو می شوند آیا فقط دیدن این محصولات می تواند ثمری داشته باشد؟ مسلما پاسخ به این پرسش منفی است همچنانکه کشورهای خارجی با نمایشگاه ها چنین برخورداری نمی کنند. نمایشگاه جایی است که فعالان یک صنعت، تولیدکنندگان، کارشناسان، کارفرمایان گردهم می آیند و آخرین یافته ها، تکنولوژی، دستگاه ها و تولیدات و محصولات خود را به نمایش می گذارند و کسانی که به عنوان شرکت کننده یا بازدیدکننده در این مکان حضور می یابند باید به بهترین نحو از اطلاعات و دانش نمایشگاه بهره مند شوند. نمایشگاه در واقع یک رویداد آموزشی است و برای بازدیدکنندگان و فعالان این حرفه، امکان مقایسه بین انواع محصولات و خدمات فراهم می شود و همین موضوع، انتخاب کارآمدترین محصول، متناسب با نیاز و بودجه موجود یک فرد یا شرکت ممکن می شود. در نمایشگاه امکان ارتباط مستقیم بازدیدکننده با تولید کننده و مطرح کردن نیازهای خود فراهم است درحالی که این امکان در بیرون از این رویداد کمتر اتفاق می افتد. کسب اطلاعات گسترده در کوتاهترین زمان ممکن و صرفه جویی در وقت و انرژی و امکان مهیا شدن فرصت های سرمایه گذاری پربازده، یافتن فرصت های شغلی جدید و کشف ایده های جدید برای پیشرفت کسب و کار از مزایای نمایشگاه ها است.
نمایشگاه امکان تعامل و مشورت با صاحب نظران و متخصصان را فراهم می کند واین موضوع می تواند افراد تازه وارد به حرفه های مختلف را در رسیدن به اهداف خود بیشتر کند. چنین رویدادهایی همچنین می تواند کسب و کار در جامعه را افزایش دهد و افراد با حضوردر این گونه رویدادها با صاحبان مشاغل و شرکت ها برای کارآفرینی کمک بگیرند.
رسیدن به همه اینها به هدف گذاری بازدیدکنندگان برای حضور در این گونه رویدادها وابسته است. قبل از بازدید ازنمایشگاه باید هدف، نیاز و اولویت خود را مشخص کنید تا به سرعت انتظاراتتان را محقق کنید. کسب اطلاعات کافی از شرکت کنندگان در نمایشگاه، بازدید از این رویداد را هدفمندتر و موثرتری می کند. تهیه نقشه نمایشگاه از سردرگمی و هدر رفتن وقت و انرژی شما جلوگیری می کند.
نمایشگاه مکانی سرشار از فرصت های علمی است که همه اطلاعات لازم در باره موضوع رویداد را می توان در یک محدوده مشخص کسب کرد. در این رویدادها کارگاه های آموزشی و سمینارهای مختلف برپا می شود که بازدیدکنندگان می توانند با استفاده از آنها دانش تخصصی خود را افزایش دهند. همه مزیت های برپایی نمایشگاه زمانی قابل دسترسی است که با برنامه ریزی و هدف مشخص وارد این مکان شویم درغیراین صورت، حتی اگر به عنوان تفریح و سرگرمی در این مکان حضور یابیم می تواند برای ما خسته کننده و آزاردهنده باشد.
علی حبیبی