ایران مراسم نیوز /فرهاد اسماعیلی: با نزدیک شدن به عید نوروز و با توجه به کاهش قدرت خرید مردم حتی در اقلام و مایحتاج اولیه زندگیُ اینکه برخی دوستان بر سر نمایشگاه های بهاره بحث می کنند که باشد یا نباشد موضوعی جالب توجه است. چراکه اگر هدف از برگزاری نمایشگاه های بهاره ارایه کالاهای ارزان با کیفیت مناسب است دیگر بحث بر سر بود و نبود آن موضوعی بیهوده است.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، اینکه رپیس اتاق اصناف مخالف برگزاری نمایشگاه های بهاره با کیفیت سال های گذشته است، دلیلی بر نرمال نبودن این نوع نمایشگاه ها هست. نکته ای که وی به آن اذعان کرده و خواستار تغییر نمایشگاه ها به فروش فوق العاده شده است. نوده فراهانی در تاکید گفتار خود می گوید که امسال تصمیم گرفته ایم به جای برگزاری نمایشگاه ها از فروش فوق العاده در
واحدهای صنفی و نیز فروشگاه های زنجیره ای استفاده کنیم. چراکه هزینه های برگزاری نمایشگاههای بهاره هنگفت است و غرفه دار مجبور می شود برای جبران هزینه های بالای اجاره غرفه، از
طریق بالا بردن قیمت ها نسبت به جبران هزینه ها اقدام کند. اینکه فروش به صورت فروش فوق العاده باشد بسیار مناسب است چراکه نخست تنوع اجناس و محصولات زیاد می شود و در مورد دوم هم برخی افراد که برای سود بیشتر اجناس در انبار مانده و بنجل خود را به این نمایشگاه ها می آوردند دیگر اتفاق نمی افتد.
اما آنچه تامل برانگیز است اینکه چرا باید این باید و نباید برگزاری نمایشگاههای بهاره در سطح جامعه مطرح شود. حال می گوییم اتاق اصناف به دلیل ماهیت خود این مسایل را نادیده می گیرد اما استانداری تهران که حساسیت های موجود در جامعه را می شناسد، چرا باید این موضوع را کش دهد. اینکه انوشیروان محسنی بندپی در رسانه ها به صحبت های رییس اتاق اصناف پاسخ می دهد و با ابراز بی اطلاعی از مخالفت نوده فراهانی با برگزاری نمایشگاه های بهاره می گوید: در سال های گذشته همواره این نمایشگاه ها با
استقبال مردم مواجه و مورد استقبال بوده است، برانگیز می شود. در هر حال مطرح شدن این نوع مسایل به حساسیت جامعه انجامیده و به زودی هم به نوعی طلب وصول نشده مردم تبدیل شده و در دراز مدت باعث نارضایتی عمومی شود.
نکته دیگر اینکه برگزاری این نوع نمایشگاه ها از نظر روانی بار مثبت بر جامعه دارد هر چند که کیفیت کالاهای ارایه شده در آن آنچنان که باید و شاید مورد تایید نباشد. پس می توان برای آرامش روانی در جامعه نگاه مردم را ابتدا تغییر داد و بعد فروش ویژه و فوق العاده را جایگزین نمایشگاه کرد. و یا اینکه در عمل تفاوت قیمت کالاهای ارایه شده در فروش فوق العاده را با قیمت های نمایشگاه های بهاره مقایسه کرد تا جامعه به این موضوع پی ببرد که کدام یک به نفع مردم است. این یک روش اثبات شه در تمامی جهان است.