صنعت نمایشگاهی در آستانه عبور از بحران
پنجشنبه 4 دي 1399 - 09:22:10

ایران مراسم نیوز: شیوع ویروس کرونا در جهان موجب شد تمام فعالیت‌های تجاری و اقتصادی کشورها دستخوش تغییراتی شود. ایران نیز از این قاعده مستثنا نبود و در اتفاقی بی‌سابقه تمام فعالیت‌های نمایشگاهی در کشور با تعلیق روبه‌رو شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان و تغییر مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران، ستاد مقابله با کرونا چندی پیش با برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در مناطق زرد و نارنجی تا پایان سال موافقت و خیال فعالان نمایشگاهی را تا حدودی راحت کرد.
هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌متافو، متالورژی (فولاد، صنایع معدنی، آهنگری و ماشین‌کاری، قالب‌سازی و ریخته‌گری) جزو مهم‌ترین رویدادهایی است که پس از فعالیت مجدد صنعت نمایشگاهی اواخر دی برگزار خواهد شد. برگزاری نمایشگاه ایران‌متافو به دلیل حضور صنایع بالادستی و پایین‌دستی از معدن تا صنایع معدنی و محصولات، به‌عبارتی تکمیل زنجیره معدن و صنایع معدنی-متالورژی و ریخته‌گری از اهمیت فراوانی برخوردار است.
خبرنگار صمت در همین زمینه گفت‌وگویی را با عبدالکریم جلالی، مدیرعامل شرکت نمانگر به‌عنوان برگزارکننده این رویداد نمایشگاهی ترتیب داده و چند و چون برگزاری این رویداد و وضعیت کنونی صنعت نمایشگاهی را جویا شده که در ادامه مطالعه خواهید کرد. با صمت همراه باشید:

جزییات برگزاری نمایشگاه متافو
عبدالکریم جلالی در ابتدای این گفت‌وگو با بیان اینکه نمایشگاه متافو از 29 دی تا 2 اسفند و در 4 روز کاری برگزار خواهد شد، اظهارکرد: این نمایشگاه در فضایی به وسعت 23 هزار مترمربع و با کسب مجوز از ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد. گفتنی است که در این رویداد بیش از 150شرکت حضور دارند. علاوه بر نمایشگاه متافو، برگزاری نمایشگاه MIDEX از تار9 تا 12 بهمن نیز در تقویم نمایشگاهی این شرکت ثبت شده است.
وی در ادامه عنوان کرد: سال 99، سال بحرانی برای صنعت نمایشگاهی کشور بود. صنعت نمایشگاهی در این سال با بحران کرونا که پدیده‌ای عجیب بود، روبه‌رو شد.
شیوع این ویروس، صنعت نمایشگاهی در تمام جهان را تحت‌تاثیر قرار داد. اما در کشور ما علاوه بر تاثیر شیوع این ویروس بر این حوزه از صنعت ما با چالش بزرگی به‌نام تحریم‌ها نیز روبه‌رو بودیم؛ بنابراین دو عامل تحریم و کرونا در سال 99 موجب شد این صنعت بزرگ با بحرانی اساسی روبه‌رو شود و تا مرز ورشکستگی نیز پیش برود.
اگر در اسرع وقت شرایط به نفع این صنعت تغییر نکند، بخش قابل‌توجهی از شرکت‌های نمایشگاهی، چه صاحبان سایت‌ها، چه برگزارکنندگان و غرفه‌سازان دچار بحران جدی خواهند شد و ادامه حیات کاری آنها با علامت سوال بزرگی روبه‌رو خواهد شد. به نظر می‌رسد این موضوع یکی از مسائل مهم در صنعت نمایشگاهی است که حتما باید مورد توجه قرار بگیرد.
تغییرات مثبت در صنعت نمایشگاهی
مدیرعامل شرکت نمانگر در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تغییر مدیریت شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: من همیشه بر این باور بودم که تغییر در هر شرایطی نتیجه مثبت درپی خواهد داشت.
امیدوارم با این تغییر و تحول‌ها و با وجود تجارب گذشته و ورود نیروهای جدید با طرز فکر و ایده‌های نو و همچنین با همراهی و همدلی تمام ذی‌نفعان صنعت نمایشگاهی شاهد نتایج و دستاوردهای خوبی در این صنعت باشیم تا این بخش بزرگ و مهم از صنعت کشور از بحران کنونی خارج شود.
جلالی در پایان گفت: به عقیده من برای صنعت نمایشگاهی در سال 1400 دو اتفاق به‌طور همزمان رخ خواهد داد. یکی از این اتفاقات تغییراتی که در سطح جهانی و در حوزه تحریم‌ها اتفاق خواهد افتاد و دیگری مدیریت و کنترل شیوع ویروس کرونا خواهد بود.
امیدواریم این بیماری زودتر برطرف شود تا علاوه بر حفظ سلامتی آحاد مردم فعالیت‌های اقتصادی و نمایشگاهی نیز به روال سابق خود بازگردد و سال 1400 برای صنعت نمایشگاهی سال عبور از بحران باشد. البته نباید از موضوع انتخابات ریاست جمهوری که در سال 1400 برگزار خواهد شد، غافل بود.
از سویی استقرار دولت جدید موجب کُند شدن روند فعالیت‌های اقتصادی از جمله صنعت نمایشگاهی خواهد شد اما به عقیده من اقتصاد 1400 نسبت به سال 99 فضای امیدوارکننده‌تری را خواهد داشت.


http://iranmarasemnews.ir/fa/News/26124/صنعت-نمایشگاهی-در-آستانه-عبور-از-بحران
بستن   چاپ