ایران مراسم نیوز: سومین روز از المپیاد فیلمسازی نوجوانان در مرکز نوآوری «صبا» برگزار شد و
طی آن نوجوانان در هشت گروه هشت نفره با اساتید و مربیان حوزه فیلمسازی به
تعامل و گفتوگو پرداختند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی ایران مراسم نیوز، به نقل از ستاد اطلاعرسانی جشنواره
بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان، مرکز نوآوری «صبا» با حضور اساتید
عرصه فیلمسازی حال و هوای متفاوتی پیدا کرده است. هر منتور با مربی در
اتاقهای مجزا به صورت برخط میزبان هشت نوجوان هستند و با آنها تعامل و
گفتوگو میکنند. هر گروه نام متفاوتی برای خود انتخاب کردهاند.
گروه «عاشقها» را سیدجواد هاشمی
سرپرستی میکند و نواب محمدی هم به عنوان مربی حضور دارد. فضای کلاس
«عاشقها» مانند اسمی که انتخاب کردهاند، محفل عاشقان هنر هفتم و دنیای
تصویر بود. سیدجواد هاشمی که علاوه بر فیلمسازی معلم هم هست، کلاس شادی
فراهم کرده بود تا دوری و ارتباط از پشت مانیتورها کمتر احساس شود. نوجوان
در این کلاس از شیوههای اجرا و زبان بدن آموختند.
«بچه زرنگها» عنوان گروهی است که حامد جعفری
به عنوان منتور و تیام یابنده به عنوان مربی در آن حضور دارند. «بچه
زرنگها» در پارت اول به ایده نهایی رسیدند و امروز بیشتر کارگروهی را
تمرین کردند. همانطور که اسم گروه پیداست، بچه زرنگها با ایدههای
انتخابی مخالفت میکردند و مشورت و تعامل گروهی را آموختند.
مهین جواهریان؛ منتور و شهلا پورآرین؛
مربی گروهی را با عنوان «باحالها» تشکلیل داده بودند. «باحالها» از
تجربیات ارزشمند مهین جواهریان در حوزه انیمیشن بهره بردند. جواهریان خطاب
به نوجوانان میگفت: «انیمیشن غیرممکنها را ممکن میکند و ما میتوانیم به
کمک آن آرزوهایمان را محقق کنیم».
بیژن میرباقری به عنوان
منتور و فریبرز آهنین به عنوان مربی با نام متفاوت «مارول» همراه نوجوانان
بودند. گروه «مارول» روزی کرونایی را پشتسر گذاشت. این گروه در تعامل با
بیژن میرباقری از تاثیر فرایند کرونا در زندگی و تلاش و امید برای ادامه
گفتند و نقش فضای مجازی در مبارزه با کرونا را به چالش کشیدند.
«همسینمایی» عنوان متفاوتی بود که وحید گلستان در نقش منتور و حافظ آهی
به عنوان مربی برای گروه خود، انتخاب کردند. نوجوان حاضر در گروه
«همسینماییها» در تعامل با وحید گلستان که ضمن استفاده از تجربههای او
سوالات خود را هم پرسیدند. آنها ایدهها را به چالش کشیدند تا ایده نهایی
را انتخاب کنند. گروه «همسینمایی» با روش «فیش باول» نیازسنجی کردند و در
نهایت ایدهای با مضمون محیط زیستی انتخاب شد.
گروه دیگر که کمی کلاس پرسش و پاسخش به
درازا کشید گروه «پیام» به سرپرستی ابوالفضل جلیلی و مربیگری میرعباس
خسروینژاد بود. در این گروه هم نوجوانان ضمن تعامل با این فیلمساز مطرح و
استفاده از تجربیات او به ایده نهایی رسیدند. ابوالفضل جلیل در نقش یک معلم ضمن حفظ جدیت اما با ظاهری خوشرو نوجوانان را تشویق میکرد که به دنبال علایقشان بروند.
گروه بعدی که سیروس حسنپور
به عنوان منتور و عادل تبریزی در نقش مربی در آن حضور داشت، «حافظ» نام
دارد. هشت نوجوان گروه «حافظ» ایدههای خود را مطرح کردند و به بحث و
گفتوگو پرداختند.
چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان به دلیل
شرایط بحرانی کرونا به صورت برخط در حال برگزاری است. امروز چهارشنبه 30
مهر روز پایانی المپیاد فیلمسازی نوجوانان خواهد بود و فردا، مراسم پایانی
این رویداد برگزار می شود.
http://iranmarasemnews.ir/fa/News/24774/سومین-روز-المپیاد-فیلمسازی-نوجوانان-چگونه-گذشت؟